X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העובדים מוחים על כך שנהגי אגד צפויים להפוך לבעלי ערך השעה הנמוך ביותר בקרב נהגי התחבורה הציבורית בישראל ועל צעדים חד-צדדיים שנוקטת ההנהלה "אי-אפשר לעשות מהלכים חד-צדדיים על גבנו"
▪  ▪  ▪
אגד. שביתה [צילום: פלאש 90]
שביתה מסריחה
השביתה באגד לא נועדה להיטיב את תנאי העובדים השכירים של הקואופרטיב. היא נועדה למטרה אחת: להגדיל את סכומי הסובסידיה שנותנת המדינה לאגד. היא נועדה ליצור לחץ על שר התחבורה, ותעיד על כך ההתפקדות המסיבית לליכוד של עובדים, בעידוד גורם בכיר בהנהלה. מהלכים דומים שניסו עובדים לעשות בנמל אשדוד, ברכבת ישראל ובחברות התעופה נחלו כישלון צורב.
כיצד יכולה אותה הסתדרות לייצג גם את ההנהלה וגם את ועד העובדים? ניגוד העניינים כאן מובהק וחלק מעובדי אגד חש שמנסים לעשות עליו סיבוב, ובאמצעות השבתת עבודת השכירים לגרוף הישגים שייטיבו עם ההנהלה.
בוועד כמובן מכחישים את הדברים מכל וכל. אולם תגובתו המתונה והעדינה של דובר אגד נגד השביתה תורמת לקשר האפשרי על שילוב הזרועות.
האם מודעים עובדי אגד לטיב הקשרים שבין ההנהלה לוועד המייצג אותם? האם העלו בדעתם שמישהו אולי מנצל אותם לרעה? מוטב כי ישאלו בקול את השאלות בטרם יתפתו לשבות בשביתה זו המדיפה ריח חריף של סירחון.

החל ביום ב' הקרוב (18.1.16), עובדי אגד צפויים להשבית את פעילות האוטובוסים של החברה בכל רחבי הארץ, בעקבות מהלכים חד-צדדיים, כלשונה, שנוקטת הנהלת החברה ופיצוץ המו"מ בין הצדדים. השביתה לא תחול על עובדי אגד תעבורה.
סלע המחלוקת העיקרי בדיוני העובדים מול הנהלת אגד, נעוץ בכך שנהגי אגד, המרוויחים כ-32 עד 33 שקל לשעה, צפויים להפוך לבעלי ערך השעה הנמוך ביותר בקרב נהגי התחבורה הציבורית. לדברי ההסתדרות, בנוסף לסירובה של הנהלת אגד לעדכן את שכר הנהגים, ההנהלה נוקטת בצעדי התייעלות חד-צדדיים, שפוגעים בזכויותיהם החוקיות וההסכמיות של העובדים.
בהסתדרות מדגישים כי ההחלטה לצאת לשביתה התקבלה לאחר שכל ניסיונות ההסתדרות ונציגות העובדים לגשר על הפערים מול ההנהלה, הושבו ריקם. נמסר כי במאמצים למנוע פגיעה מיותרת ומתוך תחושת אחריות כלפי ציבור הנוסעים, ובפרט החיילים, הוחלט כי השביתה לא תחל ביום א' שנחשב ליום העמוס ביותר בתחבורה הציבורית.
אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר: "לא יעלה על הדעת שחברה אשר קיימת מקום המדינה תשלם את ערך השעה הכי נמוך בתחבורה הציבורית ובנוסף תפגע באופן חד-צדדי בשכרם של העובדים. בכוונתנו לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על-מנת לשמור על שכרם, כבודם ומעמדם של עובדי אגד".
יעקב ואחניש, יו"ר ועד עובדי אגד, אמר: "אנו יוצאים למאבק כי אי-אפשר יותר לזלזל בעובדים ואי-אפשר לעשות מהלכים חד-צדדיים על גבנו. די לאטימות. אנו מצפים שהנהגים בחברה הכי ותיקה בתחבורה הציבורית בארץ, יוכלו לסגור את החודש ולהתפרנס בכבוד, לפחות כמו העובדים ביתר מפעילי התחבורה הציבורית. אנו מקווים כי ההנהלה תתעשת ותפעל לפתרון המשבר באופן מיידי לפני העמקת הפגיעה בציבור הנהגים ובציבור הנוסעים".
דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "איום ההשבתה עליו הכריזו העובדים וההסתדרות נובע מהסכמות שנעשו באחרונה בין הממשלה לחברות התחבורה הציבורית הפרטיות, הסכם שלא כולל את נהגי אגד, ושיביא להעלאת השכר לנהגים במימון האוצר.
"במסגרת המו"מ שהתנהל בימים האחרונים, הוצגו לעובדים ולהסתדרות פתרונות ובהם, התחייבות ששכר הנהגים באגד לא יפחת מהמקובל בענף. הובהר, שדרישות העובדים יוכלו לבוא על פתרונן רק במסגרת ההסכם החדש, בין אגד והממשלה, שהמו"מ לגביו מתנהל בימים אלה.
"על בסיס ההתחייבויות שניתנו לעובדים ולהסתדרות, אנו קוראים לעובדים להימנע משביתה בלתי נחוצה, שכל שתשיג בעת הזאת תהיה פגיעה קשה בציבור הנוסעים ולקוחות אגד".

תאריך:  14/01/2016   |   עודכן:  14/01/2016
+שלמי בדלת הקדמית ועלי מהדלת האחורית
19:27 14/01/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בקו ערד-ירושלים של אגד עומד קבוע נוסע חרדי שמורה לנוסעות לשלם לנהג, לרדת ולעלות מהדלת האחורית  ▪  אגד: "אין הנחיה שאסור להעלות מדלת אחורית"

נשים עולות מאחור [אילוסטרציה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיום שני: שביתה כללית בקווי אגד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
{{{דתיים חרדים וליכודניקים
השתלטו על ישראל  |  14/01/16 20:45
2
כתב מטעם
וועד עובדי אגד  |  15/01/16 10:11
3
תוהה לסירחון
אגף התברואה אגד  |  15/01/16 12:04
4
שביתה באגד
דורון מזרחי  |  16/01/16 19:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
על-רקע ההוזלה הצפויה בתעריפי התחבורה בציבורית (14.5%) ורפורמת המטרופולינים (השומרון בפנים, עפולה וקרית גת בחוץ) התייחס שר התחבורה לחלק מעיוותי המחירים
עידן יוסף
כ-200 עובדי חברת האוטובוסים הפועלת בבאר שבע וההסתדרות חתמו על הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך    בהסכם: העלאת שכר, הגדלת אש"ל ותמריצים, הגדלת תוספת על מכירות ונופש שנתי
עידן יוסף
משרד הביטחון אומר כי החלטת שר התחבורה לאפשר לחיילים לעלות לרכבות בימי א' בבוקר יצרה צוואר בקבוק שיצר גודש מסכן חיים בתחנה המרכזית בבאר שבע    החשש: משרד התחבורה אינו ערוך למעבר צה"ל לנגב
עידן יוסף
חשש: המערכות המיושנות של סיטיפס יתקעו את השלב השני של רפורמת המטרופולינים בירושלים    משרד התחבורה: עד 1 בינואר 2017 כל החברות יעברו לערך צבור
עידן יוסף
שר התחבורה סיכם עם ראש עיריית באר שבע כי גודש האוטובוסים בעיר הפך לבלתי נסבל    בתיאום עם צה"ל, מוקד איסוף החיילים לבסיסים יועבר לתחנת הרכבת בלהבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il