ועדת הפנים דורשת מהצוות הבין-משרדי, שהוקם כדי להגיש תוכנית פתרונות ליישובי צפון ים-המלח, להכין בתוך שלושה חודשים הצעות אופרטיביות לפתרון בעיית כביש 90 ושאר התשתיות באזור ולהמליץ איזה סיוע כלכלי יש להגיש ליישובים. כך החליטה ועדת הפנים והגנת הסביבה, בסיור שערכה (יום ה', 14.1.16) בשטח הבולענים.
מקורות הפרנסה של ישובים אלה ננטשו בשל פעירת בולענים בתוך אתרי התיירות והאדמות החקלאיות. בעוד שלושה חודשים צפויה הוועדה לקיים דיון בו יציעו חברי הצוות הבין-משרדי את עבודתם, כולל מקורות פרנסה חלופיים ופיצויים.
יו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם: "כשיורד שלג חקלאים מקבלים פיצוי בגין נזקי טבע. הבולענים הם אירוע הרבה יותר דרמטי - פגע טבע מתמשך. כשהקיוסק בחוף הרוויח יפה הוא שילם מס הכנסה ומע"מ וגם המדינה הרוויחה ממנו יפה. הממשלה תמיד נהנית מההכנסות, אבל כשזה מגיע להוצאות היא זורקת את זה על הרשות המקומית. אם המדינה ידעה להתחלק בהכנסות היא צריכה להתחלק גם בהוצאות. עם הגשת המלצות הצוות הבינמשרדי אני דורש שיוחלט גם מי מתכלל. שתהיה למועצות ולתושבים כתובת אחת, אולי מנכ"ל משרד ראש הממשלה".
דב ליטבינוף, ראש המועצה האזורית תמר: "חוף מינרל, מקור הפרנסה של מצפה שלם ננטש בשל הבולענים שנפערו בו. תחנת הדלק על המסעדה והחנות שבה ננטשו. בחוף הושקעו 4.5 מיליון ש"ח וביום שהיינו אמורים לפתוח אותו, נסגר הכביש. הגשר שהוקם ב-2009, ובו הושקעו 60 מיליון ש"ח נסגר השנה לאחר שש שנים בגלל שהכביש המוביל אליו קרס לתוך בולען. מטע התמרים, הענף שנותר לפרנסת קיבוץ עין גדי עם סגירת החוף, חלקו מלא בולענים והכניסה אליו כבר עלתה בחיי אדם. לכן יבשו חלק מהמטע. איננו יודעים מה עתידו של החלק שעדיין מעובד כי מסלול הבולענים בכיוון שלו. גם הכביש הזמני, עוקף כביש 90, שנסלל כדי לעקוף את הקטע שנהרס לוקה בחוסר ודאות כי לא נעשו קידוחים לפני הסלילה כדי לבדוק אם יש שכבת מלח בתת הקרקע, שהימצאותה מנבאת יצירת בולענים. אנחנו מבקשים שעבודת הצוות שעובד על פתרון הקבע תואץ".
ח"כ
בני בגין (ליכוד): "התופעה המבהילה של הבולענים היא הזדמנות להיווכח מה חשיבות המחקר. המכון הגאולוגי הוא זה שזיהה את היווצרות הבולענים לפני שהתגלה משהו בשטח, וגם היום הוא יודע לחזות את מסלול היווצרותם של בולענים חדשים. אילולא המכון, בגלל מקדמי בטיחות עלולים היו להמליץ אולי שלא לצורך על נטישה רחבה. היכולת המחקרית מאפשרת לדייק והיום יודעים לחזות מה האזור המועד לפורענות".
אריה כהן, ראש מועצת מגילות: "ההתיישבות בצפון ים המלח היא השער המזרחי של ירושלים ושל מעלה אדומים. חייבים לחזק אותו. הקטסטרופה גדולה וחייבים סוג של פיצויים, משהו להסתדר אתו בשנים הקרובות, אמצעי ייצור חלופיים. צריך גם תמיכה בכל התשתיות. עוברים פה בשנה מיליון וחצי כלי רכב. אנחנו מבקשים שהחברה הממשלתית להגנת ים המלח שאינה פועלת בצפון ים המלח תפעל גם אצלנו".
אריה שחל, ממקימי קיבוץ עין גדי: "היינו כאן בשנים שלא היה כביש גישה לקיבוץ ולא היינו מחוברים לשום תשתיות, אבל מעולם לא הייתה חרדה כמו היום לעצם קיום הישוב. הקיבוץ נשען עד לאחרונה על 3 רגליים - החקלאות שנעלמה, ואנו פועלים לשיקומה תוך קשיים עצומים, ביורוקרטיים ומשפטיים, מפעל המים המינרליים, בגינו אנחנו מקבלים איומים, והתיירות - כפר הנופש שנעלם כי החוף כיום לא נגיש כמעט בשום מקום".