X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדיון בבג"ץ על מינוי מנדלבליט

הסדר ניגוד עניינים למנדלבליט

משרד המשפטים מכין הסדר לקראת כניסתו של מזכיר הממשלה לתפקיד היועץ המשפטי הפרקליטות: נפל פגם בכך ששקד נפגשה ביחידות עם חברי ועדת גרוניס
▪  ▪  ▪
הרכב בג"ץ בעתירות בנושא מנדלבליט

משרד המשפטים מכין הסדר עם היועץ המשפטי המיועד, אביחי מנדלבליט, למניעת ניגוד עניינים בין תפקידו הנוכחי כמזכיר הממשלה לבין תפקידו הבא. כך מסרה (יום א', 17.1.16) מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו"ד אסנת מנדל, בדיון בבג"ץ בעתירות נגד מינויו של מנדלבליט.
לדברי מנדל, הדיון בו החליטה הממשלה על מינויו של אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי ענה על הציפיות, שכן נדונו בו כל ההיבטים והשרים קיבלו את כל המידע שהוצג בפני ועדת גרוניס, והשרים גם התייחסו להשגות שהועלו נגד המינוי. היא ציטטה את דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה, ולפיה יש כיום חשיבות עליונה להבנה במשפט בינלאומי בשל ההתמודדות של ישראל בתחום זה - ועליו כתב מנדלבליט את הדוקטורט שלו.
"זה לא שיקול זר, ששרת המשפטים ושרי הממשלה יחשבו שמועמד בעל כישורים כה גבוהים הוא המועמד הנכון, ושלכן ניתן להסתפק במועמד אחד", אמרה מנדל. לדבריה, העובדה שהוועדה המליצה על מנדלבליט למרות שלא הכריעה בנוגע לחלקו בפרשת הרפז, מלמדת שהיא סברה שהפרשה אינה מהווה מניעה למנותו.
הוועדה לא הסיקה
השופט צבי זילברטל שאל, מדוע ניתן להתייחס בצורה שווה לחוות דעתו של היועץ יהודה וינשטיין בנוגע למנדלבליט, ולחוות הדעת שהוצגו לוועדה ולפיה אין בה כדי למנוע את המינוי. מנדל השיבה, שחוות הדעת אינה מהווה קביעה משפטית, אלא מצע לבחינת המשך תפקידו של מנדלבליט כמזכיר הממשלה, אם כי תגובתו של מנדלבליט לא הוגשה לווינשטיין אלא רק לוועדת גרוניס.
השופט יצחק עמית אמר, כי המדינה מבקשת להסתמך על החלטת ועדת גרוניס - שקבעה שאין לה כלים להכריע בין הטענות העובדתיות הסותרות של וינשטיין ומנדלבליט. "הוועדה אומרת: ניוטרל - אני לא עושה דבר. ואז יש לנו את חוות דעת היועץ המשפטי, ומולה - עם כל הכבוד הראוי - יש לנו את גירסת מנדלבליט ומכתב תומך [של משה לדור]", הוסיף. מנדל השיבה, שהוועדה התייחסה למכלול ההקשר, ו"אי הסקת מסקנה לכאן ולכאן אינה מונעת ממנה להמשיך ולבדוק את מועמדותו, והיא קובעת שהיא כשיר וראוי לתפקיד".
זילברטל המשיך: "גבירתי אומרת שהם עשו את זה במשתמע, וזה נכון. השאלה היא אם זה מספיק". מנדל השיבה, שמדובר בוועדה נכבדה מאוד, שידעה מה מונח לפניה והיא החליטה להמשיך ולבחון את מועמדותו של מנדלבליט. היא ציינה, כי הנשיא בדימוס אשר גרוניס הסתייג ממנדלבליט רק בסוגיית הצינון, ואילו בנושא הרפז הדעה הייתה פה אחד.
"אולי כל מיני דברים"
מנדל דחתה את ביקורתה של התנועה לאיכות השלטון נגד הפגישות בין שקד לבין ארבעה מחברי הוועדה. לדבריה, גם אם נפל פגם בכך שהפגישות לא היו עם מליאת הוועדה, אין הן פוסלות את עבודת הוועדה ואת החלטת הממשלה, שכן ועדת שמגר התירה לשר המשפטים ולראש הממשלה להציג בפני ועדת האיתור את עמדתם לגבי הכישורים הנדרשים מהמועמדים.
עמית שאל את בא-כוחו של מנדלבליט, עו"ד מייק בלאס, מדוע מנדלבליט לא שלח בנובמבר-דצמבר לווינשטיין את תגובתו לחוות הדעת בעניינו בפרשת הרפז. בלאס השיב, שמדובר בכמות עצומה של חומר, ולכן הוא גיבש את התייחסותו רק בספטמבר שעבר ואז העביר אותה לוועדת גרוניס. זילברטל שאל מה לגבי קביעותיו של וינשטיין על הסתירה בגרסאותיו של מנדלבליט. בלאס השיב, כי מנדלבליט התייחס לשאלותיהם של החוקרים, אשר הועלו בפניו ארבע שנים לאחר האירוע ובלא שכל החומר לפניו.
השופטים ציינו, כי וינשטיין נמנע מלהגיב על עמדתו של מנדלבליט. זילברטל הוסיף: "הוועדה קבעה שפרשת הרפז לא מפריעה לה". עו"ד יובל יועז, נציג אומ"ץ, השיב, שלא כך יש להבין את מכתבו של גרוניס, ולכן יש לשקול לבקש מגרוניס תצהיר בנוגע לטיפולה בפרשת הרפז. לדבריו, פרשת הרפז אינה פוגעת בכל הכבוד המגיע למנדלבליט, אלא פוסלת אותו מלשמש כיועץ המשפטי.
בנוגע לצינון אמר בלאס, כי מנדלבליט שייך לזן מזכירי הממשלה המקצועיים ולא אלו שהם אנשים פוליטיים. לטענתו, כי אין כל חובה חוקית לצינון במקרה זה, הרציונל שבבסיס חובת הצינון אינו חל במקרה זה, וכל שיש לבחון הוא את סבירות החלטת הממשלה. לאחר שהוועדה, היועץ המשפטי והממשלה סברו שאין בכך בעיה - אין עילה להתערבות בג"ץ, הוא סבור.
זילברטל שאל את נציג לשכת עורכי הדין, עו"ד צפריר נגבי, האם אין פגם בכך ששקד נפגשה עם חברי הוועדה ולא עם מליאת הוועדה. הוא השיב, שגם אם נפל בכך פגם - אין בו כדי לפסול את החלטת הוועדה. זילברטל: "אולי היה בפגישה משהו שצריך לאיין את ההחלטה? אולי כל מיני דברים, הס מלהזכיר". נגבי: "לא היינו שם ואיננו יודעים מה נאמר. עצם קיום הפגישה אינו פוסל".

בג"ץ 43/16, אומ"ץ נ' ממשלת ישראל ואח' / פרוטוקל
פרוטוקול דיון בעתירות נגד מינויו של אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי לממשלה
תאריך:  17/01/2016   |   עודכן:  17/01/2016
+"שקד זיהמה את הבחירה"
12:47 17/01/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

התנועה לאיכות השלטון: נפגשה בחשאי עם ארבעה מחמשת חברי ועדת גרוניס  ▪  אומ"ץ: מנדלבליט ממשיך להתווכח עם הממצאים העובדתיים בעניינו בפרשת הרפז

"חשש שלא דיווחו זה לזה"

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסדר ניגוד עניינים למנדלבליט
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יועץ המשפטי לממשלה
בורק  |  17/01/16 14:21
 
- בוא נברח מפה מה יותר מהר ל"ת
חבר קיבוץ יגור  |  17/01/16 16:34
2
המינוי "ענה על הציפיות"
ארי כספי  |  17/01/16 17:35
3
מנדלבליט ייבחר יחי ביבי המלך ל"ת
סוליקבליט  |  18/01/16 07:55
4
roolers with our taxes  ל"ת
country belong to  |  18/01/16 22:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירת יועמ''ש
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון: נפגשה בחשאי עם ארבעה מחמשת חברי ועדת גרוניס    אומ"ץ: מנדלבליט ממשיך להתווכח עם הממצאים העובדתיים בעניינו בפרשת הרפז
איתמר לוין
מגיבה לעתירות לבג"ץ נגד מינויו של מנדלבליט: העובדה שוועדת גרוניס המליצה עליו לתפקיד, מלמדת שאין צורך לבחון שוב את חלקו בפרשת הרפז
איתמר לוין
מבקשת להצטרף לדיון בבג"ץ בעתירות נגד המינוי שהגישו אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון, וטוענת שהן מעלות טענות עובדתיות ומשפטיות מופרכות
איתמר לוין
ג'ובראן, דנציגר, עמית, זילברטל וסולברג ידונו בעתירות של אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון    הרכב מורחב גם בשלוש העתירות נגד מתווה הגז
איתמר לוין
שקד: המעבר מתפקיד מזכיר הממשלה לתפקיד היועץ המשפטי מעניק למנדלבליט "נקודת מבט חיונית לצורך חיזוק מערכת היחסים שבין הדרג המשפטי לבין הדרג המדיני"    תנועת אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון עתרו לבג"ץ נגד המינוי
רשימות נוספות
עתירה: עוד מועמדים ליועהמ"ש  /  איתמר לוין
נדחתה העתירה נגד מינוי מנדלבליט  /  איתמר לוין
וינשטיין מכשיר מינוי מנדלבליט  /  איתמר לוין
מערכת אכיפת חוק הזויה  /  אריה אבנרי
טעם לפגם בבחירת היועץ  /  ראובן לייב
ללמוד מהעבר כפצ"ר  /  פרופ' עמיחי כהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il