X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זה היה הנימוק שנתן בשנת 2011 מנהל מרחב ירושלים של דלק-מנטה, קובי הילר, להעברת מנהלת לתחנה קטנה בהרבה עם שובה מחופשת לידה מחיר ההעברה: פיצוי של 170,000 שקל
▪  ▪  ▪
הפרת חוק

"מדהים לראות איך כולם[ן] הופכות למפלצות בהריון" - הסביר בשנת 2011 מנהל מרחב ירושלים בחברת דלק-מנטה, קובי הילר, את החלטתו להעביר מנהלת של תחנה בירושלים לתחנה אחרת, קטנה בהרבה, עם שובה מחופשת לידה.
הדס רחמה זקן עבדה 14 שנים בתחנת חברת דלק "הטורים", שם החלה את דרכה תחת ניהולו של אביה והתמנתה למנהלת התחנה. כאשר שבה מחופשת הלידה, הודיעו לה הילר והממונה עליה, כי היא מוצבת לנהל את תחנת תלפיות מזרח. הנימוק המפורש היה שהמחליף שלה הוא "דם חדש, רענן וצעיר", וכן - בלשונו של הילר - "את חוזרת אחרי חופשת הלידה, תינוקות, ילדים. מדהים לראות איך כולם הופכות למפלצות בהריון".
שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, שרה שדיאור, קבעה, כי דלק הפרה את החוק כאשר העבירה את זקן מתחנה אליה הייתה קשורה ותחנה קטנה בהרבה, שבה הסיכויים שלה לזכות לבונוסים נמוכים בצורה משמעותית. לדבריה, החוק מחייב את המעסיק לשמור לעובדת את אותה משרה בה החזיקה לפני חופשת הלידה, ולכן העברתה של זקן הייתה פסולה.
עוד מציינת שדיאור, שדלק כלל לא הייתה מוכנה לשמוע את זקן, אלא העמידה אותה בפני עובדה מוגמרת. כאשר ציינה זקן באוזני הילר, שטענותיו כלפי התחנה - ששימשו עילה להעברתה ממנה - התייחסו לביקור שערך כאשר הייתה בחופשת מחלה, היא לא זכתה למענה. העובדה שהממונים על זקן גם ציינו את המחליף לחיוב בכך שהוא צעיר ממנה, יוצרת גם אפליה על-רקע גיל - ממשיכה שדיאור.
שדיאור מוסיפה וקובעת, כי דלק קיפחה את זקן בשל הריונה, בין היתר כאשר הדיחה אותה בפועל בניהול תחנת הטורים עוד לפני הלידה. טענותיהם של החברה והילר נגד זקן נטענו בעלמא וללא הוכחות, והילר התעלם מ-14 שנות עבודתה והתייחס רק לחודשי הריונה - בהם עבדה חלקית מסיבות רפואיות - בגבשו את עמדתו כלפיה. הילר אף טען שנתוני המכירות של המנהל המחליף היו טובים יותר - בעוד בפועל אלו של זקן היו טובים בכ-50%.
בית הדין פסק לזקן פיצוי של 170,000 שקל, רובו על הפרת חוק עבודת נשים, הפרת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, אי-עריכת שימוע ונזק לא-ממוני. דלק תשלם גם הוצאות בסך 12,000 שקל. נציגי הציבור גילה פרימק ונתי ביאליסטוק-כהן הסכימו עם שדיאור. את זקן ייצגה עו"ד מאיה צחור, ואת דלק - עו"ד יניב אסתרין.

תאריך:  19/01/2016   |   עודכן:  19/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שרה שדיאור
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט קובע: העירייה תשלפ פיצוי של 2 מיליון שקל לאחר שאדם נפצע במדרכה שלא תוחזקה כיאות, פוטר מעבודתו ונקלע למצב נפשי קשה
יצחק דנון
מבקשת להורות לבתי החולים בירושלים לרכוש ממנה מכשירי MRI בעקבות זכייתה בהליך התחרותי    טוענת שהדסה מתכוונת לרכוש אותם מפיליפס
יצחק דנון
ציר מטעם הליכוד טוען שבעלי התפקידים הבכירים בהסתדרות הציונית היו המועמדים היחידים בבחירות ולא התאפשר לאחרים להתמודד
עידן יוסף
אחיה: "באתי לכאן להציל את הצדק של אחותי. איך זה יכול להיות שח"כ ושר מתפטרים על שמועות וראש מועצה לא?"    יו"ר הוועדה למעמד האישה: "הציבור חייב למצות את הדין עם נבחרים המטרידים מינית"
עידן יוסף
רק ב-23% מהמקרים הוגשו כתבי אישום    78% מהרשויות המקומיות לא מסרו מידע על מקרים בתחומן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il