X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לוינשטיין ושיכון ובינוי, אשר רכשו את התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, מבקשות לבטל הפקעת 18 דונם מתוך המתחם בידי עיריית תל אביב
▪  ▪  ▪
השימוש הציבורי היחיד

חברות לוינשטיין ושיכון ובינוי מבקשות (18.1.16) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את ההפקעה של חלק ממתחם התחנה המרכזית הישנה בעיר, שאת חלקו רכשו ב-560 מיליון שקל.
ההפקעה בוצעה לפני ארבע שנים, אך לטענת החברות היא אינה משרתת כל תכלית תכנונית לגיטימית. הצורך הציבורי לתחנת אוטובוסים מרכזית, שהוא הצורך הציבורי היחידי לשמו ניתן להפקיע מכוח התוכניות התקפות - הסתיים. מדובר בהפקעה המסתמכת על תוכניות ארכאיות, ולכן יש לקבוע שנעשתה של כדין - הן טוענות.
לדברי העותרות, העיתוי בו בוצעה ההפקעה אינו מקרי ואינו קשור כלל לצורך ציבורי מסוים שהתעורר לפתע. הדבר נעשה לאחר ששנה קודם לכן קבע בית המשפט, כי זכויות העירייה במתחם יהיו חלק מפירוק השיתוף, ובכך חייב את העירייה למכור את חלקה בו. העירייה לא ערערה על פסק דין זה, ובמקום זאת הפקיעה את הקרקע - נאמר בעתירה. כך מנסה העירייה לחייב את העותרות לרכוש ממנה את הקרקע, הן טוענות.
בעתירה נאמר, כי באוגוסט אשתקד - חודש לאחר שבית המשפט אישר את זכייתן של העותרות במכרז - מיהרה העירייה ודיווחה למשרדי מיסוי מקרקעין על מכירת זכויותיה במתחם. בהדיווח זה טענה העירייה לזכויות בשטח של 17 דונם מתוך החלקה ששטחה הכולל הוא 18.5 דונם, דיווח המעיד על ציפייתה לקבל את חלקה בתמורה ממכירת המתחם לעותרות, הן אומרות.
לדברי העותרות, משחלפו שנים כה רבות ממועד אישורן של התוכניות בהן נקבע הייעוד הציבורי שלו, ואשר במהלכן נמנעו העירייה והוועדה המקומית מביצוע הפקעה, לא ניתן להפקיע כיום את הקרקע ללא בחינה מדוקדקת ומחדש של הצורך הציבורי, ובחינה כזו צריכה להתבצע בהליך תכנוני מסודר. טרם הוגשה תגובת העירייה.

תאריך:  20/01/2016   |   עודכן:  20/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
משרד אשכנזי-זלצמן מבקש לפסול את זכייתו של משרד מקאן ולקבוע שהוא הזוכה, בטענה לשני פגמים מהותיים בהצעתו של מקאן
מירב ארד
כך דברי יו"ר החברה להשבה, מיכה חריש בדיון בוועדת הכספים בנוגע לאי העברת התשלומים הרבעוניים לניצולי השואה    יו"ר ועדת הכספים גפני דרש משתי חברות המסוכסכות ביניהן, לאמץ את הצעת הפשרה של בית המשפט בעניינן    גפני: ללכת לקופת המדינה זה הדבר הכי קל
עידן יוסף
ועדת הכלכלה החלה לדון באיחוד המאסדרים בשוק התקשורת    היו"ר כבל: נבחן אם יש צורך בקידום ההצעה עוד לפני שוועדת פילבר מסיימת עבודתה    יועמ"ש משרד התקשורת: ההצעה היא טכנית - ועדת פילבר צפויה להגיש מסקנות להסדרה כוללת של הענף עד סוף מרס
עידן יוסף
מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור אמר בכינוס הנגב כי ישנה ירידה משמעותית בייצוא החקלאי    גילה: "אנחנו הולכים להסכם ל-15 שנה שישמור על החקלאות לשנים הבאות"
מירב ארד
השר ליצמן: החולים צריכים לקבל את הקנביס בכבוד, ללא המתנה וללא הלוך ושוב. עם זאת, אני מדגיש שנפעיל פיקוח מחמיר בעניין ונדאג כי רק מי שזקוק לקנביס יקבל אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il