X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עודד המאירי נשלח לשמונה חודשי מאסר בשל קשרים פוסלים שניהל עם קבלן בזמן כהונתו
▪  ▪  ▪
המאירי. לכלא [צילום: בוצ'צ'ו]

ראש עיריית צפת לשעבר, עודד המאירי, נדון (יום ב', 11.1.16) לשמונה חודשים מאסר בפועל וקנס של 150,000 שקל. המאירי הודה במסגרת הסדר טיעון בקבלת דבר במרמה, במרמה והפרת אמונים ובזיקה פרטית.
מדובר בכתב אישום שהוגש במקור בשנת 2007 והתייחס למעשים שנעשו בתחילת העשור הקודם, והתייחסו לקשריו של המאירי עם ידידו מאיר ביטון, בעליה של חברת סביוני כנען. ביטון נדון לחמישה חודשים עבודות שירות וקנס של 150,000 שקל. את העונשים גזר סגן נשיא בית משפט השלום בנצרת, חנא סבאג.
המאירי היה, במקביל לפעילותו הפוליטית, גם בעליה של חברת שקד בתי עץ. ביטון מילא תפקיד מרכזי בבחירתו של המאירי לראש העירייה במארס 2001, ובין היתר הפגיש אותו לשם כך עם בנימין נתניהו.
בספטמבר 1998 נבחר המאירי לסגן ראש העירייה והיה עליו להתנתק מחברת שקד, אך הוא העביר את ניהולה רק בצורה רשמית לאחיו ולמעשה המשיך לשלוט בה. הוא המשיך לקדם את ענייניהם המשותפים שלו ושל ביטון בהקמת פרויקטים בהר כנען. בין היתר, המאירי נתן את תמיכתו - גם בתפקידו כראש העירייה - לפרויקט של ביטון להקמת 100 יחידות דיור לעולים מאתיופיה.
בפברואר 2002 נחתם הסכם בין ביטון לבין הסוכנות היהודית, לפיו סביוני כנען תספק 280 יחידות דיור לעולים תמורת 30 מיליון שקל. את הבתים הזמינה סביוני כנען מחברת שקד, שהייתה אז בקשיים כלכליים. המאירי מצידו סייע במתן אישורים שלא היו בסמכותו ושאף לא היה כלל מקום לתת, כולל אישור בנייה בלתי חוקי (שכן לא ניתן לשטח אישור לשימוש חורג).
ביטון הודה והורשע בקבלת דבר במרמה במסגרת יחסיו עם המאירי. הוא גם הודה בניסיון לקבל דבר במרמה, לאחר ששיחד את איתן מילנר, שהיה מנהל החטיבה ללוגיסטיקה בסוכנות היהודית, ואת מנהלת לשכתו, חגית סייג. במסגרת הסדר הטיעון בוטל סעיף מתן השוחד בו הואשם ביטון במקור.
את המדינה ייצגו עוה"ד אילנה ירושלמי, רועי אלפסי ובנימין משה; את המאירי ייצג עו"ד אביגדור פלדמן; ואת ביטון - עו"ד שלומי טדרי.

תאריך:  20/01/2016   |   עודכן:  20/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאסר לראש עיריית צפת לשעבר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המאירי ,ביטון
איתן מילנר  |  20/01/16 15:33
2
ויהיה יום בו ננשום אויר צח
צורי  |  20/01/16 17:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איציק וולף
פרקליט המדינה, שי ניצן, העביר לטיפול אגף החקירות של המשטרה תלונה ובה מידע על איומים שהפנו בכירים בעיריית נתניה על מודד שהתכוון להעיד במשפט מקרקעין בניגוד לעמדת העירייה    איכות השלטון: בעיריית נתניה ידעו על החשדות ולא בדקו או הגישו תלונה
אלעזר לוין
טוענים: האישור לבניית 6.5 קומות בלבד ברובע 3 יהפוך את כל הבנייה החדשה לבלתי כדאית    "אנחנו מופלים לרעה לעומת תושבי רובע 4"    עו"ד בירן: "כל חמש דקות משנים חקיקה, זה פשוט לא יאומן, דנים ודנים - והסבל אינו מסתיים"
איתמר לוין
איתמר שמעוני חשוד באונס ובשוחד    בית המשפט: המשטרה טרם הטיחה בשמעוני את החשד לאונס באופן שיאפשר לו להסיר את העננה    מנכ"ל העירייה, חיים סופר, נעצר גם הוא
איתמר לוין, איציק וולף
ביהמ"ש מותח ביקורת על אופן ניהול חקירתו של איתמר שמעוני: החשדות לאונס לא הוצגו לו קונקרטית    הוארך גם מעצרו של מנכ"ל העירייה, חיים סופר
איתמר לוין
איתמר שמעוני הוא הבכיר בעיריית אשקלון שנעצר בחשד לעבירות מין וקבלת שוחד    מעצרו הוארך בשבוע, וכך גם מעצריהם של אחיו ושני אנשי עסקים הפועלים בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il