חברת
רכבת ישראל הודיעה (יום ד', 20.1.16) על חילוט ערבות של חברת שפיר הנדסה בסך של 32 מיליון שקלים, זאת בשל מה שהגדירה "אי-עמידה בלוח הזמנים בביצוע פרויקט הקו המהיר לירושלים" (מיזם A1).
חברת שפיר מסרה את מקטע המנהרה שבאחריותה באיחור של כשנה. לאחרונה הפסיקה הרכבת התקשרות עימה בשל התרוממות הרצפה באחת ממנהרות הקישור, כתוצאה מלחץ מים בהר שגרם להתבקעות. שפיר טוענת כי חברה בינלאומית התריעה מראש שהדיפון בעובי 20 ס"מ דק מדי ואילו ברכבת ישראל אומרים שהעובי של הבטון מספיק אך העבודה לא בוצעה כראוי. המחלוקת בין הצדדים צפויה להתברר בבית משפט.
מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל מחויבת להקפיד על ביצוע מושלם ובזמן של כל התחייבויות ספקיה. החוזה עם נותני השרות מגדיר במדויק את השירותים והעבודות להם נדרש הספק ומחייב אותו. כחברה ממשלתית הממומנת בכספי הציבור, אנו מחויבים בשמירה קפדנית על ניהול הכספים ובמימושם היעיל למען הציבור. כך פעלנו בשנים האחרונות וכך נמשיך לפעול בעתיד".
ועדת הכלכלה תקיים סיור ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לקיים (יום ה', 20.1.16) סיור בתוואי המנהרה האמורה (מנהרה 24), כדי לעמוד מקרוב על הדברים לקראת דיון שיתקיים בקרוב.
רכבת ישראל מדגישה כי הקו המהיר לירושלים מתוכנן ומבוצע בקפידה רבה כדי לעמוד בלוח הזמנים, באיכות ובתקציב שהוגדרו ולהפעילו לרווחת הציבור.