X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החייל לקה בהתקף חרדה ולאחר זמן קצר חלה במחלה כרונית ביהמ"ש המחוזי קובע: הוכח הן הקשר העובדתי והן הקשר המשפטי בין השמירה לבין המחלה
▪  ▪  ▪
"פעולה מובהקת" [צילום: פלאש 90]

חייל שלקה בהתקף חרדה קשה בזמן שמירה יוכר כנכה צה"ל - קובע (17.1.16) בית המשפט המחוזי בחיפה.
בנובמבר 2004 נדרש החייל לשמור לבדו בעמדה חשוכה באזור מבודד בבסיס שלא הכיר, ואף נאמר לו שיש צורך בעירנות מוגברת בשל חשש מחדירה לבסיס. הייתה זו הפעם הראשונה בה נתקל בנסיבות כאלו, ותוך כדי השמירה הוא חווה אירוע דחק נפשי, חש בחרדה רבה, הגיע ונתקף בחילה. מאוחר יותר הוא אובחן כסובל ממחלת Cholinergic urticaria ושוחרר מצה"ל שלושה חודשים לפני תום שירותו.
משרד הביטחון סירב להכיר בו כנכה צה"ל, וגם ועדת הערר דחתה את בקשתו. הוועדה קבעה, כי המחלה אכן נגרמה בשל אותו אירוע בשירות הצבאי, ואף פסקה - בניגוד לחוות דעתו של המומחה מטעמה - שניתן לשייך את המחלה כולה לשירות, ולא רק את החמרתה. אולם הוועדה קבעה שלא הוכח הקשר הסיבתי המשפטי בין השמירה לבין המחלה.
השופטת יעל וילנר קיבלה את הערעור וקבעה, שגם הקשר הסיבתי המשפטי מתקיים במקרה זה. לאור פסיקה קודמת של בית המשפט העליון, מציבה וילנר שלוש דרגות של מקרים:
"ברף העליון של הסקלה מצויים אותם מקרים מובהקים האופייניים לפעילות צבאית, בהם יוכר הקשר הסיבתי המשפטי בנקל. במרכז הסקלה מצויים המקרים אשר אינם בהכרח קשורים למיוחדוּת שבשירות הצבאי, אך מתקיימים בהם אירועים חריגים ויוצאי-דופן שאירעו לחייל במהלך שירותו ובקשר עם שירותו. ברף התחתון, בקצה האחר של הסקלה, מצויים המקרים הקשים בהם אומנם המחלה התפרצה אצל החייל במהלך השירות הצבאי אך בלא שכרוכה היא בייחודיות צבאית כלשהי או באירוע חריג. במקרים אלה נדרש להבנתי 'דבר מה נוסף' (בהשאלה) שיתווסף לפעולה השגרתית".
במקרה הנדון, אומרת וילנר, קיים קשר משפטי: "פעולות שמירה בבסיס צבאי הן מהפעולות המובהקות האופייניות לשירות הצבאי דווקא. תורנות שמירה היא פעולה מיוחדת וייחודית לשירות הצבאי שאינה מתקיימת, ובוודאי שאינה שכיחה ושגרתית, בחיים האזרחיים - הן של המערער והן בכלל".
השופטת תמר נאות-פרי הסכימה עם וילנר, בעוד השופטת ריבי למלשטריך-לטר סברה בדעת מיעוט שיש לדחות את הערעור והזהירה מפני הרחבת-יתר של ההכרה בנכויות מסוג זה. משרד הביטחון חויב בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל. את החייל ייצג עו"ד ד' מימון, ואת משרד הביטחון - עו"ד ש' צימרמן.

תאריך:  25/01/2016   |   עודכן:  25/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רוב מוסדות החינוך בצפון הארץ פועלים כרגיל    הלימודים לא מתקיימים במג'דל שמס, בבית אל ובחלק מהמוסדות בקריית ארבע    במהלך היום ירד שלג בהרי המרכז ובירושלים והלילה צפויות טמפרטורות נמוכות במיוחד
עידן יוסף
מכון סמית: 90% מהציבור היהודי הישראלי לא מוכן בשום אופן שבתו או בנו יתחתנו עם בן זוג או בת זוג מוסלמים
איתמר לוין
הפרקליטות לא הגיבה לגופם של ממצאי הביקורת בטענה שהעיצומים מונעים זאת ממנה - אך גרסטל מציינת שורה של נושאים להם יכלה ההנהלה להגיב
איתמר לוין
יחידת הניהול בפרקליטות אינה עומדת באתגרים שלפניה    בחלק מהשימועים לא הייתה כל התייחסות לטענות החשוד    חלק מהחשודים כלל אינם מיודעים על זכותם לשימוע    הפרה של ההנחיה להודיע לחשודים בכתב על תוצאות השימוע
יצחק דנון
חברה נוספת טוענת שזומנה לשימוע תוך איום שלא תוכל להשתתף במכרזים עתידיים, לאחר שהגישה שתי תביעות נגד נתיבי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il