X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שפיר הנדסה והחברת האיטלקית אימפרסה פיזארוטי טוענות שהרכבת חילטה עשרות מיליוני שקלים מהערבות לאחר שפנו לבית המשפט נגדה
▪  ▪  ▪
כשל במנהרות [צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

חברת שפיר הנדסה והחברה האיטלקית אימפרסה פיזארוטי מבקשות (24.1.16) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאסור על רכבת ישראל לממש ערבות בסך 32 מיליון שקל במסגרת פרויקט הרכבת לירושלים. השתיים טוענות, כי מדובר בצעד תגובה על תביעה שהגישו נגד הרכבת.
שתי החברות ביקשו אשתקד מבית המשפט למנות מומחה בינלאומי בלתי תלוי במחלוקת בינן לבין הרכבת, בנוגע לכשל שהתגלה במנהרות המקשרות, ואשר יקבע האם מדובר בכשל תכנוני של הרכבת או בכשל ביצועי של החברות. בעקבות זאת, הן טוענות, דרשה הרכבת לממש חלק מהערבות בסך 50 מיליון שקל שהוציא בנק מזרחי-טפחות במסגרת זכייתן במכרז לביצוע העבודות, וזאת ללא כל נימוק.
לדברי החברות, בעקבות פנייתן טענה הרכבת, שמדובר בחלק מפיצויים מוסכמים בסך 40.5 מיליון שקל שעליהן לשלם לה בשל עיכוב בפרויקט. החברות מכחישות הנמקה זו ואומרות, כי הרכבת היא שחייבת להן למעלה מ-20 מיליון שקל. עוד הן אומרות, כי בקשתן למנות מומחה נוגעת במישרין לעילת החילוט הנטענת - אך הרכבת מיהרה וחילטה את הערבויות עוד בטרם הוחלט אפילו האם אכן ימונה מומחה.
לדברי התובעות, אחת מהסיבות שבעטיין יחול חריג "הנסיבות המיוחדות" המונע חילוט, הוא שעה שמוטב הערבות הבנקאית מבקש לממשה משיקולים זרים כדוגמת הפעלת לחץ או נקמנות. טרם הוגשה תגובת הרכבת.

תאריך:  25/01/2016   |   עודכן:  25/01/2016
+בקרוב: גשר להולכי רגל לרכבת סגולה
14:05 25/01/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הגשר יאפשר מעבר של נוסעי תחבורה ציבורית ורוכבי אופניים המגיעים מכביש 40  ▪  ועוד: קווים חדשים והארכות קווים לתחנות פתח תקוה וראש העין

תחנת רכבת סגולה פתח תקוה. גשר מהכביש הראשי [צילום: סטריט וויו]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחריף המאבק בקו הרכבת לירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מיזם קו המטרונית החדש באורך 7.4 ק"מ מחיפה לנשר צפוי להסתיים בשלהי 2019    יתר הארכות במטרונית עד צפון עכו וטירת הכרמל נמצאות בשלבי תכנון מתקדמים
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה בסיור בתוואי הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב: תובע בדיקה בלתי תלויה של הכשלים עלות התיקון - כמיליון שקלים    כבל: מדובר בתקלה שהיא בטלה בשישים    משרד התחבורה: בשבוע הבא יגיע לארץ מומחה למנהרות מהולנד לצורך הבדיקה
עידן יוסף
החברה שזכתה באמצעות חברת נהור גברה על שבע חברות תחבורה ציבורית    תחליף את מטרודן בעוד כתשעה חודשים    קווים חדשים לשכונות חדשות, 30% תוספת שירות, מעבר חופשי במשך שעה וחצי ועלייה מכל הדלתות
עידן יוסף
ציון דרך היסטורי - רכבת ישראל קיבלה מחברת בומברדיה רכבת ראשונה שהוסבה לפעילות ברשת חשמלית
יצחק דנון
מזכיר הוועד הארצי, משה אסייג, תובע מהיו"ר מאיר אסור 100,000 שקל בטענה ללשון הרע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il