X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקורת חריפה של בית משפט על חברת הביטוח - הודיעה לבית המשפט באיחור של שלושה חדשים על ניגוד עניינים בינה לבין שמאי רכב בהחלטה בלתי שגרתית, הורה השופט לאיילון לשלם, 3,500 שקל לעורך הדין של התובע על בזבוז זמנו
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

"חברת הביטוח איילון התנהגה ברישול ובעצלתיים, עד כדי זלזול בהליך". כך קבע שופט בית משפט השלום בתל אביב עדי הדר. הוא מתח ביקורת קשה על שאיילון הודיעה לבית המשפט באיחור של שלושה חודשים על ניגוד עניינים בינה לבין שמאי רכב. בהחלטה לא שגרתית חייב השופט את איילון לשלם לעורך הדין של התובעת פיצוי של 3,500 שקל על בזבוז זמנו - עוד בטרם הוציא פסק דין לגופו של עניין.
באוקטובר 2014 נפגע רכב של חברת "נתן סיעוד בריאות ורווחה", ונגרם נזק של שרות אלפי שקלים, הנהג הודה באחריותו. המבטחת חברת איילון שילמה רק חלק מהסכום שתבעה חברת נתן. לכן הגישה החברה לפני כשנה תביעה נגד איילון לתשלום ההפרשים, שעמדו על 14,000 שקל, כולל הוצאות וכדומה איילון כפרה בתביעה. כל צד הביא חוות דעת של משרד שמאים.
ב-8.9.15 מינה בית המשפט, בהסכמת הצדדים, את השמאי אלי אמרן כשמאי מכריע. איילון התמהמהה בתשלום חלקה בשכר הטרחה שלו, למרות דרישות חוזרות ונשנות של בית המשפט. איילון שילמה את שכר הטרחה ב-18.11.16, שלושה ימים לאחר שהשמאי הגיש את חוות הדעת שלו, שבה הכיר בחלק המכריע של התביעה.
השמאי הגיש תביעה נגד איילון - ולא דיווח לבית המשפט
לאחר מכן התברר שהשמאי הגיש אשתקד תביעה כספית של 126 אלף שקל נגד איילון, כך שהיה לכאורה בניגוד עניינים. השמאי לא דיווח על כך כאשר קיבל את התיק לטיפולו.
ב-22 בדצמבר, הגישה איילון לשמאי 27 שאלות. השופט הדר קובע: "מעיון בשאלות נראה שאיילון מבקשת לפסול את השמאי, וזאת שלושה חודשים לאחר שמונה".
למחרת, 23.12.15, התכנסו הצדדים בבית המשפט. נציג איילון, עו"ד ד"ר א' ורשה, אמר שהשאלות שהגישה החברה ענייניות, זכותה של החברה לשאול שאלות, והיא שילמה כיאות את שכר טירחה. עורך הדין הוסיף: "רק עתה נודע לי, שהשמאי אמרן הגיש תביעה אישית נגד החברה, והודענו על כך לבית המשפט ברגע שנודע לנו".
השופט הדר לא קיבל את הסבריה של איילון. ב-17 בינואר פסק: "אילו פעלה איילון כמצופה ממנה, הייתה בודקת, מיד כשאמרן מונה לשמאי, בספטמבר, האם קיים ניגוד עניינים בגלל התביעה נגד החברה, ובית המשפט היה ממנה מיד מומחה אחר. היה מצופה, שאיילון תפיץ מידע בעניין זה בין כל עורכי הדין המייצגים אותה (ואז יודיע לה עורך הדין הנוגע בדבר שקיימת תביעה של אמרן, א.ל.). אולם גם פעולה פשוטה זו לא נעשתה. איילון התנהגה ברישול ובעצלתיים עד כדי זלזול בהליך. כפסע היה בינה לבין קביעת בית המשפט, שהיא מסכלת את הגשת חוות הדעת".
גם השמאי אמרן לא יצא נקי מתחת ידיו של השופט: "לא מצאתי הסבר סביר, מדוע לא סיפר השמאי מייד לבית המשפט, שהוא הגיש בעבר תביעה נגד איילון". בית המשפט ביטל את מינויו של אמרן כשמאי מכריע, והציע לצדדים לבחור שמאי חדש.
מי שניזוקה היא חברת נתן, התובעת, שהטריחו אותה בהליכי סרק. השופט חייב את איילןן לשלם לעורך הדין של נתן, עו"ד דב שמואלי, שכר טירחה של 3,500 שקל., פיצוי על בזבוז זמנו. איילון - העיר השופט הדר - יכולה לתבוע החזר סכום זה, מאמרן, אך בהליך משפטי נפרד.

תאריך:  26/01/2016   |   עודכן:  26/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניגוד עניינים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: "איילון התנהלה ברישול ובעצלתיים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בעקבות הסכמות בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין מנכ"ל הכנסת רונן פלוט היועצים יהיו זכאים למענק ולתוספות שכר כמו כלל עובדי המגזר הציבורי
מירב ארד
כך דברי מנכ"ל משרד רה"מ, אלי גרונר בהשקת תוכנית לתעסוקת חרדים במכון לדמוקרטיה    מנכ"ל משרד האוצר לשעבר: החרדים הם הידיים העובדות של הכלכלה הישראלית
עידן יוסף
ועדת הפנים קוראת למשטרה להיערך לקראת פסח בהר הזיתים אם לא תקודם בניית הגדר בהר, יועבר הנושא לדיון בוועדה לביקורת המדינה
עידן יוסף
מי אחראי להידלדלות הדגה בים התיכון - 70,000 דייגים חובבים? 20 ספינות מכמורת או אולי המאסדר שאינו מטיל כל מגבלות על הדיג
עידן יוסף
פנה לשר האוצר בבקשה שיאשר להרחיב את רפורמת המטרופולינים גם לגליל העליון, לגליל המזרחי, ליהודה ולשומרון    עפולה תישאר בחוץ בשל עלות הכללתה הגבוהה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il