X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההחלטה תפורסם היום או מחר כתב אישום יוגש נגד מנשה ארביב, לשעבר ראש להב 433, באשמה שקיבל בארה"ב ובישראל טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו וממקורביו היועמ"ש מאמץ בפועל את אמיתות גירסתו של הרב פינטו
▪  ▪  ▪
ארביב. קיבל טובות הנאה
ברכה. זכה לחיפוי [צילום: משטרת ישראל]

חוקרי מח"ש ביצעו חיקורי דין בארה"ב: ראיות לעבירות שוחד מצד ארביב וברכה
יואב יצחק
חוקרי מח"ש ביצעו לפני כחודשיים בשקט-בשקט שורה של חיקורי דין בארה"ב * שורה של גורמים, ובהם עורכי דין, אנשי עסקים, רואה חשבון, בכירים מחצרו של הרב פינטו וסוכני FBI, מסרו עדויות על עבירות שוחד וטובות הנאה שקיבלו מנשה ארביב ואפרים ברכה * העדויות מחייבות הגשת כתב אישום חמור נגד ארביב בגין עבירות שוחד שדינן 5-4 שנות מאסר * ארביב יוכל לזכות בהקלות אם יודה ויחשוף מידע
לרשימה המלאה

חיקור דין נערך באוסטרליה לבן של מנשה ארביב - הממצאים מפלילים
יואב יצחק
בכירי מח"ש, ובראשם סגן מנהל מח"ש משה סעדה וראש זרוע החשיפה דובי שרצר חקרו במשך כיומיים את צחי ארביב * חקירתו כללה עימותים עם כמה עדים * החוקרים הפתיעו את העד בראיות חפציות * הרב פינטו נאלץ להגן על עצמו לאחר שניצב (בדימ.) ארביב ניסה לטעון שהרב ניסה לשחדו "כמו את ברכה"
לרשימה המלאה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט להעמיד לדין את מנשה ארביב, ניצב (בדימ.) שכיהן כראש להב 433, בעבירות של קבלת טובות הנאה מהרב יאושיהו פינטו ואנשיו. העמדתו של ארביב לדין כפופה לשימוע שיוצע לו.
החלטתו הרשמית של היועמ"ש צפויה להינתן היום או מחר, וזאת לאחר סדרה של דיונים שהתקיימו בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש בדבר הממצאים שאומתו בחקירה שנערכה על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).
כפי שחשפנו כאן (ראו קישורים), ארביב ובנו קיבלו שורה של טובות הנאה מהרב פינטו ומאנשיו, הן בארה"ב והן בישראל, לרבות: סכומי כסף במזומנים כסיוע לבנו שביקש להתמקם בניו-יורק; סיוע במגורים בניו-יורק; אירוח בבתי מלון; וכן סיוע בהשגת הנחה לרכישת דירה בישראל.
ל-News1 נודע, כי בין היועמ"ש לבין מח"ש התגלעו חילוקי דעות, בשאלה: האם להעמיד לדין את ארביב גם בגין עבירות שוחד, או להסתפק בעבירות של קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ועוד. בהחלטת היועמ"ש יפורטו, קרוב לוודאי, טובות ההנאה שקיבל ארביב וסעיפי החיקוק בהם יואשם.
החלטת היועמ"ש, כמו גם הממצאים שעלו במח"ש נגד ארביב, מאמצים בפועל את גירסתו של הרב יאשיהו פינטו שאומתה בראיות חפציות, עדויות של גורמים נוספים, וכן בסדרה של בדיקות פוליגרף שנערכו לרב פינטו ולכמה גורמים נוספים, בהם עו"ד מיכל כהן ואיש העסקים בנצי סוקי.
נודע, כי הרב פינטו ואנשיו נאלצו להעיד, בעל כורחם, נגד ארביב, לאחר שארביב ניסה להפוך את היוצרות - מכיוון שחשש, בעיצומה של החקירה בפרשת פינטו-ברכה, שמא יתגלו ההטבות שקיבל. ארביב, שניסה "לסדר" לעצמו הגנה, כפי שעשה ברכה, טען כי הוצעו לו טובות הנאה אך הוא סירב. בנסיבות אלה, ומאחר שנדרש לזאת על-ידי חוקרי המשטרה, נאלץ הרב פינטו למסור עדות מלאה כדי לחשוף את האמת בפני חוקרי המשטרה ולהגן על עצמו, ולהדוף את הטיעונים על ניסיונות לשוחד שהוצעו כביכול לארביב. במסגרת ההסדר שנערך עמו התחייב הרב פינטו למסור עדות מלאה נגד ארביב. נוכח עדותו של הרב פינטו נאלץ ארביב לפרוש מהמשטרה.
נזכיר, כי הרב פינטו ביקש לחוקרו גם על עבירות פליליות שביצע ברכה, על טובות הנאה כספיות שאכן ניתנו לתנ"צ אפרים ברכה, ואף להיבדק בפוליגרף. אולם הפרקליטות והיועמ"ש, שמחד-גיסא קיבלו במלואה את גירסתו ועדותו של הרב פינטו בעניין ארביב וביקשו ודרשו את סיועו של הרב פינטו, ומאידך-גיסא חיפו על ברכה ומנעו בירור ו/או חשיפת מעשיו, התנגדו בתקיפות לדרישות הרב פינטו לקבל ממנו עדות מלאה ולבודקו כהצעתו בפוליגרף גם בכל הקשור לברכה.

תאריך:  27/01/2016   |   עודכן:  27/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש החליט: ארביב יועמד לדין פלילי
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
החלטה חשובה בעלת השלכות
אתי שמואל  |  27/01/16 14:54
 
- {{{הבאבות מהסוג של פינטו
חרפה לעם ולמדינה.  |  29/01/16 17:23
2
מדינה מושחתת ומוזרה
מורניי  |  27/01/16 14:57
 
- עבודת קודש
??justice  |  27/01/16 17:16
3
אלשיך ורות דוד ללא כתב אישום ל"ת
מייק  |  27/01/16 15:43
4
יואב, אתה חייב הסבר ממצה על
ספי סגל  |  27/01/16 15:58
5
מוכיח שהעונש לפינטו היה קל מדי
דב הלמן  |  27/01/16 16:03
 
- זה בדיוק העניין
קליין ח   |  27/01/16 18:54
 
- אתה פשוט צודק ל"ת
חד וחלק  |  27/01/16 19:33
 
- פינטו הוא העניין
היהודי הנצחי  |  27/01/16 23:55
6
פרקליטי השטן
חרד  |  27/01/16 16:25
7
מיד אחרי זה להעמיד לדין את רות
סניל  |  27/01/16 16:56
8
אז יש מצב שזהפוך למעשה
נאקי  |  27/01/16 22:55
9
צמרת מח"ש
??justice  |  28/01/16 06:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ארביב
איציק וולף
רותם ארביב אטיאס זועמת על האופן שבו פרקליטות המדינה מחפה על אפרים ברכה ומונעת הגשת ראיות נגדו    "שחיתות שלא ניתן להסבירה במילים, זה מזמן לא קשור רק לאבא שלי אלא למדינה שבה אני חיה"
יואב יצחק
חיקורי הדין שהיו אמורים להתבצע במסגרת חקירת ניצב (בדימ.) ארביב כבר לפני כחודשיים - עוכבו עד לאחר הרשעת הרב פינטו    סוכני ה-FBI - שקיבלו מידע מהרב פינטו, אמורים להעיד: על דיווח בזמן אמת שמסר פינטו - לארביב, על-פי המלצתם, בדבר טובות הנאה שנתן פינטו לתנ"צ ברכה בהיקף כספי גדול
יואב יצחק
היוזמה לביצוע חיקורי דין על-ידי מח"ש: לאחר שמעדויות הרב פינטו ומקורביו, נמצאה תשתית ראייתית לעבירות חמורות מצד ניצב (בדימ.) ארביב    בין העדים שייחקרו: סוכני FBI, שקיבלו גם מידע מפינטו על כספים שהועברו לתנ"צ אפרים ברכה
יואב יצחק
בחקירתו דיווח הרב יאשיהו פינטו כי הוא דיווח לניצב (בדימ.) ארביב על סיוע כספי שניתן לתנ"צ ברכה במשך זמן רב    בירור האמת מחייב חקירת ארביב גם בסוגיה זו    אלא שחוקרי מח"ש, בהדרכת הפרקליטות, נמנעים מהצגת שאלות לארביב העלולות להפליל את תנ"צ ברכה    ואילו ברכה תומך בנימוקי היועמ"ש בתגובתו לבג"ץ חקירת ארביב בחשד שקיבל טובות הנאה
איציק וולף
המפקד לשעבר של יחידת החקירות המובחרת להב 433 החשוד בקבלת טובות הנאה ממקורבי הרב פינטו נחקר בפעם השניה בתוך 24 שעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il