X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה וממלא-מקום שר הכלכלה והתעשיה נתניהו החליט למנות את עו"ד מיכל הלפרין, לממונה על ההגבלים העסקיים
▪  ▪  ▪
עו"ד מיכל הלפרין

ראש הממשלה וממלא-מקום שר הכלכלה והתעשיה, בנימין נתניהו, הודיע (יום ד', 27.1.16) על החלטתו למנות את מיכל הלפרין, לממונה על ההגבלים העסקיים וזאת לאחר שוועדת האיתור בראשות מנכ"ל המשרד עמית לנג, המליצה על שני מועמדים: עו"ד מיכל הלפרין ועו"ד אורי שוורץ.
הלפרין מביאה איתה ניסיון עשיר בתחום ההגבלים העסקיים הן במגזר הציבורי והן במגזר העסקי. בשנים 2006-2002 שימשה כסגן ראש הרשות להגבלים העסקיים והיועצת המשפטית לרשות. ב-2007 הצטרפה כשותפה וראש מחלקת הגבלים עסקיים במשרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, עורכי דין.
נתניהו: "הניסיון המשולב של עו"ד הלפרין, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי והבנתה העמוקה בתחום ההגבלים עסקיים, יסייעו לרשות להגיע לאיזון הנכון בין צורכי המשק והמגזר העסקי לטובת המשך פיתוח כלכלת ישראל".
הלפרין: "אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי. אני רואה במינוי הזדמנות לתרום לכלכה חופשית, צומחת ומתפתחת ולהגדלת התחרות במשק לטובת הצרכנים ואזרחי ישראל".
תגובות למינוי
  • עו"ד אלדד כורש, שותף במנהל במשרד עמית פולק מטלון ומומחה בתחום ההגבלים העסקיים ועו"ד רוית ארבל מנהלת מחלקת הגבלים עסקיים ורגולציה במשרד: "שני המועמדים היו ראויים מאוד ומנוסים. הלפרין מביאה איתה ניסיון חשוב בסקטור הציבורי לאור פועלה כיועצת המשפטית של הרשות להגבלים עסקיים, לצד ניסיון עשיר בסקטור הפרטי שרכשה בעבודתה כמנהלת מחלקת הגבלים עסקיים במשרד גדול. ניסיון זה מקנה לה יכולת טובה לראות ולבחון את הדברים גם ממצד עורכי הדין וגם מהצד של אנשי העסקים. אנו מקווים שבכך, תקל הלפרין על פעילות המגזר הציבורי אל מול הרשות להגבלים עסקיים ותסייע להנגיש אותו למגזר העסקי. אנחנו חושבים שמה שאפיין את הקדנציה של פרופסור דיוויד גילה, הייתה תזזית רגולטורית שהתבטאה בשינויים תכופים של הרגולציה בתדירות שלא ידענו כמותה. אנו סבורים שאחד האתגרים הגדולים של הממונה החדשה יהיה לבחון את הנחיצות של שינויי הרגולציה הללו ולהבחין בין שינויים הנדרשים כתוצאה מתמורות שחלו במשק לבין כאלו שנועדו לתת מענה ללחצים שעולים בשיח הציבורי שחלקם אולי חטאו בפופוליזם. מה שנחוץ למגזר העסקי יותר מכל כעת היא יציבות ובהירות רגולטורית ופרק זמן, הן לרשות והן למגזר העסקי, להפנים את הרגולציה החדשה ואת משמעויותיה".
  • עו"ד דני גבע, שותף בכיר במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל, ושות': "מדובר בבחירה מצוינת בעורכת דין מהשורה הראשונה בישראל בתחום זה. הלפרין מכירה את התפקיד מצוין מעת שכיהנה כיועצת המשפטית של הרשות להגבלים עסקיים והיא מביאה כעת לתפקיד גם את הניסיון העסקי שהוא תנאי חשוב להצלחתה ביכולת לראות את שני צידי המתרס, ולאזן בין השיקולים השונים הנדרשים. אנחנו משוכנעים כי עו"ד הלפרין תרים תרומה חשובה ומשמעותית לתפקיד ולמעמד הממונה על ההגבלים העסקיים. אנו, השותפים ועורכי הדין במשרד מיתר, גאים בבחירה במיכל ומאחלים לה הצלחה רבה בתפקידה החדש".
  • ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), חבר ועדת הכלכלה: "עכשיו אחרי ששר הכלכלה נתניהו חתם על סעיף 52 ומינה ממונה על ההגבלים, הוא יכול סוף-סוף לתת למישהו אחר משרד ריק מתוכן שכל ההחלטות החשובות עליהן היה אחראי כבר נעשו. כולי תקווה שעו"ד הלפרין תדע לעשות את האבחנה בין מי שמייצגת מונופולים ובעלי הון, למי שצריכה לראות את טובת הציבור מול עיניה. חבל שהמינוי החשוב הזה נעשה על-ידי ראש הממשלה כשר כלכלה זמני ולא הושאר לשר אשר עתיד לכהן במשרד במשרה מלאה".
  • ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני): "שוב מתברר כי הרגולטורים ששינו את עורם, וגוננו על מתווה הגז שקודם התנגדו לו – מגלים כי ההתקרנפות אינה משתלמת. קודם היה זה אבי ליכט שהתריע על סכנות המונופול אך שינה עמדתו בתקווה להתמנות ליועץ המשפטי לממשלה, כהונה שלא קיבל, והיום זהו אורי שוורץ שמעל באמונו של דייויד גילה, וגונן על המתווה. אותו שוורץ שבדיוני צמח אמר שאין כל בעיה להיכנס להליכים משפטיים מול המונופול, חזר בו בתקווה כי ירש את מקומו של גילה. היום הוא מגלה שהפקרתו של גילה לא השתלמה, ועו"ד הלפרין מקבלת את התפקיד. מוטב לרגולטורים כי ישימו לנגד עיניהם את טובת הציבור ואת השיקולים המקצועיים, ולא ינסו לרצות גחמות של דרגים פוליטיים. זה לא ראוי, ומתברר שגם לא משתלם. אני מאחלת למיכל הלפרין כהונה מוצלחת, שבה תיטיב באומץ לגונן על אזרחי מדינת ישראל מפני כוחם העצום של מונופולים בשליטתם של בעלי הון".

תאריך:  27/01/2016   |   עודכן:  27/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיכל הלפרין תהיה ממונה על ההגבלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ההחלטה תפורסם היום או מחר    כתב אישום יוגש נגד מנשה ארביב, לשעבר ראש להב 433, באשמה שקיבל בארה"ב ובישראל טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו וממקורביו    היועמ"ש מאמץ בפועל את אמיתות גירסתו של הרב פינטו
עידן יוסף
תהיה המדינה ה-23 בה רישיון ישראלי יהיה מוכר    משרד התחבורה ממשיך לנהל מגעים עם מדינות נוספות בעולם במטרה להגיע להכרה הדדית של רשיונות הנהיגה
אלעזר לוין
פנטהאוז בפ"ת נמכר ב-2.7 מיליון שקל    ישראל-קנדה ואקרו צירפו עוד 20 קונים לקבוצת הרכישה במתחם כנרית    4 חדרים בכפר סבא - 2.15 מיליון שקל
מירב ארד
כך דברי המפקחת על הבנקים, חדוה בר בהופעה ראשונה בוועדת הכספים    הוסיפה: מחיר סל העמלות השכיחות שמשלמים משקי הבית ירד ב-18%    משה פרל: כשל במערכת האשראי הבנקאי - תמונה מעוותת
מירב ארד
כך שרת התרבות מירי רגב בוועדת החינוך בדיון לתיקון חוק יסודות התקציב    הבהירה: אין לי כוונה להתעסק עם צנזורה    רגב הודיעה כי תעביר יותר תקציבים למוסדות תרבות הפריפריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il