X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האם קריאת החינמונים תהיה באינפלציה? [צילום: רונן טופלברג]
קראת נסעת: ספריות להשאלה ברכבת
יש לכם ספרים שסיימתם לקרוא? רכבת ישראל מזמינה אתכם להעביר אותם הלאה ולאפשר לנוסעים אחרים ליהנות מספר טוב בדרך מיזם 'ספרייה בתחנה': ספריות לשאילת ולהשאלת ספרים בתחנות ללא עלות כספית

בימים הקרובים תשיק רכבת ישראל את מיזם "ספרייה בתחנה", במסגרתו תקים ספריות לשאילה ולהשאלה של ספרים בתחנות הרכבת ברחבי הארץ. הספריות תוקמנה ב-35 תחנות רכבת מרכזיות, בהן - נהריה, חיפה (חוף הכרמל), נתניה, תל אביב (סבידור), תל אביב (השלום), אשקלון, באר שבע צפון, מודיעין מרכז, ראשון לציון (משה דיין), רחובות, שדרות והרצליה. הספריות יאפשרו שאילה והחזרה של ספרים במשך כל שעות היום, ללא עלות כספית. ניתן יהיה להשאיל ספרים בתחנה אחת ולהחזירם בתחנה אחרת, כדי ליהנות מהספר במהלך הנסיעה. ניתן גם לקחת את הספרים הביתה ולהחזירם בנסיעה הבאה.
במסגרת המיזם, יוזמן הציבור הרחב לתרום ספרים שסיימו לקרוא, אותם ניתן להביא לעמדות האיסוף שימוקמו בתחנות. בנוסף, גם הרכבת נערכת למילוי הספריות במגוון כותרים מתקופות ומסוגות שונות. צוות דיילים קבוע יתפעל את הפעילות בתחנות, ידאג לרוקן את תיבות האיסוף, למיין את הספרים שנמסרו ולסווגם ולמלא את הספריות בתחנות.
בימים הקרובים תעלה הרכבת במסע פרסום שיווקי במטרה לרתום את הציבור לטובת המיזם ולעודד את הממד החברתי של הבאת ספרים משומשים מהבית, בסיסמה השאולה מהשפה האנגלית: "הספר שלכם יכול לעשות למישהו אחר את הדרך".
אתי פינקלשטיין, מנהלת אגף השיווק ברכבת ישראל: "ממוצע הנסיעות היומי ברכבת ישראל עומד על כ-220 אלף נסיעות, ואנו סבורים כי הדבר מהווה תשתית מצוינת ליוזמה המבוססת על מעורבות ושיתוף הנוסעים, ליצירת חווית נסיעה מהנה יותר".

קווים לדמותו של הקורא הישראלי
[צילום: רונן טופלברג]
מחקר מקיף שערכה החברה לרגל השקת המיזם מעלה כי 79% מהקוראים כי היו מעוניינים להעביר ספר שסיימו לקרוא על מנת שגם אחרים יוכלו ליהנות ממנו 70% מהקוראים נוהגים לשאול ספרים מאחרים או מהספרייה
▪  ▪  ▪

לרגל השקת המיזם ערכה רכבת ישראל סקר ייעודי, במטרה לבחון את הרגלי הקריאה והרגלי השאלת ספרים של הישראלים. כך, מגלה המחקר כי 87% מהאוכלוסייה בישראל נוהגים לקרוא ספרים - 62% קראו ספר בשלושת החודשים האחרונים ו-34% קראו ספר בשבוע האחרון. נתון מעניין העולה מן הסקר הוא שנשים ציינו בשיעורים גבוהים יחסית כי הן קוראות ספרים (92% בהשוואה ל-82% בקרב הגברים).
על השאלה 'היכן אתה נוהג לקרוא ספרים?', השיבו 88% מהנשאלים כי הם נוהגים לקרוא בבית, 35% קוראים בחופשות, 26% מהנשאלים קוראים בנסיעה ברכבת או באוטובוס, 26% בטיסות, 9% בפארק או בגינה ליד הבית ו-5% מהנשאלים קוראים בספרייה.
ומה הישראלים אוהבים לקרוא? רומן (29%) ומתח (27%) הם הז'אנרים האהובים ביותר בקרב הנשאלים בפער ניכר מהבאים אחריהם: 9% מעדיפים מדע בדיוני וספרי פנטזיה, 9% אוהבים ספרי פסיכולוגיה ומודעות, 8% היסטוריה ותרבות, 4% קומדיה ורק 2% אוהבים ספרי בישול ואפיה.
הישראלים עדיין מעדיפים את ריח הנייר. 81% מקוראי הספרים עדין מעדיפים קריאה בספרים מודפסים, 13% קוראים לפעמים בספרים מודפסים ולפעמים בספרים אלקטרונים ורק 6% מעדיפים לקרוא ספר אלקטרוני בטאבלט או בסלולר על פני ספר מודפס.
קניית ספרים Vs. השאלת ספרים. מהסקר עולה כי 70% מהקוראים נוהגים לשאול ספרים מאחרים או מהספרייה (50% גם קונים וגם משאילים, 20% רק משאילים). 30% מהקוראים קוראים רק ספרים חדשים שהם רוכשים בעצמם. גברים ציינו בשיעורים גבוהים יחסית כי הם שואלים ספרים (74% לעומת 66% נשים).
לשאלה 'מה אתה עושה כשאתה מסיים לקרוא ספר מודפס' השיבו 58% מהקוראים כי הם משאירים את הספר בספרייה בבית, 30% מעבירים לחברים, 11% תורמים ו- 1% זורקים אותם בתום השימוש. תושבי השרון ציינו בשיעורים גבוהים יחסית כי הם תורמים ספרים (29% בהשוואה לתושבי הצפון והדרום).
לשאלה 'באיזו מידה תהיה מעוניין להעביר הלאה ספר שסיימת לקרוא' השיבו 79% מהקוראים כי היו מעוניינים להעביר ספר שסיימו לקרוא על-מנת שגם אחרים יוכלו ליהנות ממנו. יתר הנשאלים העידו כי אינם מעוניינים להשאיל (18% במידה מועטה ו- 3% כלל לא).
שובה של הספרייה העירונית? נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר מצביע על כך ש-39% מהנשאלים ביקרו בספרייה העירונית בשנה האחרונה. שיעור דומה ציין כי איננו זוכר מתי היה ביקורו האחרון בספרייה.

תאריך:  27/01/2016   |   עודכן:  27/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קראת נסעת: ספריות להשאלה ברכבת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מסירת ספרים
רחל המבורגר  |  5/04/16 15:26
2
העברת ספרים לספרית הרכבה
anatal120  |  25/08/16 14:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הקואופרטיב הודיע לנהגיו על ביטול טעינת הכרטיסיות    כרטיסיות שהוטענו לפני פברואר יכובדו וכן כרטיסי מעבר
עידן יוסף
הח"כ מהבית היהודי מביע התנגדות נחרצת לתחבורה ציבורית בשבת, אך תומך במתן אפשרות להפעלת שירות היסעים ברכבים קטנים שיופעלו בידי גויים
עידן יוסף
פנה לשר האוצר בבקשה שיאשר להרחיב את רפורמת המטרופולינים גם לגליל העליון, לגליל המזרחי, ליהודה ולשומרון    עפולה תישאר בחוץ בשל עלות הכללתה הגבוהה
עידן יוסף
הגשר יאפשר מעבר של נוסעי תחבורה ציבורית ורוכבי אופניים המגיעים מכביש 40    ועוד: קווים חדשים והארכות קווים לתחנות פתח תקוה וראש העין
יצחק דנון
שפיר הנדסה והחברת האיטלקית אימפרסה פיזארוטי טוענות שהרכבת חילטה עשרות מיליוני שקלים מהערבות לאחר שפנו לבית המשפט נגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il