X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפוסט שהרגיז את הגולשים
במרצ קראו להחרים מסעדה שנסגרה בשבת
חברת סיעת מרצ ברעננה העלתה פוסט בפייסבוק של הסיעה, בו קראה להעדיף מסעדות שפתוחות בשבת על פני מסעדה שחדלה מכך עלייה של 10 אחוז במספר המסעדות הכשרות ברעננה

חברת מועצת העיר רעננה מטעם מרצ, עדית דאימנט, נבהלה מהביקורת נגדה, לאחר שקראה בפוסט פייסבוק רשמי של הסיעה להחרים למסעדה שהפכה להיות שומרת שבת.
"מסעדת ריבר רעננה החל מסוף-השבוע הזה הפכה כשרה וסגורה בששי שבת", כתבה דיאמנט, "ממה שהבנתי מדובר בבעלים חדשים שהנושא חשוב לו. בתור לקוחה ותיקה של המסעדה וכתוצאה מכך שמעט מאוד מסעדות ברעננה פתוחות בששי בערב ועוד פחות עושות משלוחים. אני נפגעת אישית מהשינוי ומתכוונת באופן מוחלט להמנע מלהגיע למסעדה גם בימים אחרים. אני קוראת לכל מי שהנושא חשוב לו לעשות כמוני. חשוב שהציבור החופשי ברעננה יביע את דעתו וגם יצביע ברגליים אם אנחנו רוצים שלמישהו יהיה אכפת מהצרכים שלנו".
תחילה ריככה דיאמנט את הפוסט וקראה להגיע גם באמצע השבוע להגיע למסעדות הפתוחות בשבת. אך כאשר נוכחה שלא הצליחה להפיס בכך את דעת הגולשים, מחקה את הפוסט לגמרי ופרסמה הבהרה.
דיאמנט לא הסכימה להתנצל, ורק טענה שהפוסט מבטא את דתה האישית ושהיא מצרה על כך שדבריה לא הובנו כהלכה. "אנו מצרים על אי-ההבנה ועל מי שנפגע כתוצאה ממנה. דרכנו היא לעודד ולפעול למען חופש ופתיחת מקומות בילוי בסופי שבוע. בצד זה אנו מכבדים את זכותו הלגיטימית של כל אדם ועסק לבחור את דרכו", לשון הפוסט.
רק השבוע פורסם באתר local רעננה דיווח מטעם יו"ר המועצה הדתית בעיר על עלייה של 10 אחוז במספר המסעדות הכשרות ברעננה. לדברי אריה פרידמן, מדובר בעלייה משמעותית, שכן בשנים עברו נרשמו עליות מתונות של בין 1% ל-3% בבתי העסק הכשרים. דוגמה לשינוי המתחולל בתחום הכשרות ניתן למצוא במתחם בית גמלא, בו פעלו עד כה כל המסעדות ללא כשרות ואף פתחו את שעריהן בשבתות.
אייל מזרחי, אחד משלושת הבעלים החדשים של מסעדת ריבר הסביר למקומון את המהלך: "לאור הביקוש הרב למסעדה כשרה במתחם החלטנו לעשות את המאמץ הזה למען תושבי העיר שיוכלו ליהנות מהאוכל המדהים שלנו כשהוא כשר. זה לא כזה נורא, אנחנו סגורים בשישי בערב ופותחים את המסעדה שעה לאחר צאת השבת. ברצוננו להודות לרבנות שבאה לקראתנו ועזרה לנו להכשיר את המקום במהרה".
בהמשך הידיעה נכתב כי "לא כולם שבעי רצון מהמוטיבציה של פרידמן להפוך כמה שיותר מסעדות לכשרות. מסיעת מרצ נמסר: "אנו ערים לניסיונות של המועצה הדתית להרחיב את המונופול הרבני אורתודוקסי ברעננה ולאחוז ציבור גדול בגרון. אנו נמשיך להאבק למען כשרות אלטרנטיבית, כשרות לעסקים הפתוחים בשבת, אך מגישים מזון כשר ונלחם גם נגד כל נסיון לרדוף את אלו הבוחרים להגיש מזון לא כשר ולפתוח בשבת. המעורבות יתר של המועצה הדתית יוצרת מונופול דורסני העולה לנו ולכלל הצרכנים, כסף רב. על הציבור החופשי לחזק עסקים הפתוחים בשבת גם בימי חול, כדי לחזקם ולעודד פתיחת עוד מסעדות ובתי קפה לרווחת הרוב החופשי בעיר".
ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) הפנה קריאה לחברי הכנסת של מרצ להגיב בעניין. "יקיריי וחבריי, ראשי מרצ", כתב גואטה. "אני קורא לכם לקרוא לסדר את סניף מרצ-רעננה. זו לא הדרך. רק אהבה תביא אהבה".

תאריך:  31/01/2016   |   עודכן:  31/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במרצ קראו להחרים מסעדה שנסגרה בשבת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אין חוק שאוסר הפליה דתית ?
יוסי כ  |  31/01/16 01:18
2
מרצ=גויים עוכרי העם היהודי! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  31/01/16 03:21
3
בשלב הבא
דרור5  |  31/01/16 08:32
4
מי שחמור שיאוכל קש
אורי פ  |  31/01/16 09:19
5
הדבר היחיד שאפשר להגיד לזכותם
רותי רות  |  31/01/16 17:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ארדואן: רוסיה תישא בתוצאות הקשות אם תמשיך    מגלה: בקשתי לדון עם פוטין בהפלת המטוס לא נענתה    ביידן שוחח עם נתניהו על הקשרים עם טורקיה
איתמר לוין
עוזרו של שמואל דכנר אומר ל"עובדה": אם אתה חרדי - אתה מאכער; אם אתה חילוני - אתה נקרא יועץ אסטרטגי    אומר שאיננו כועס של דכנר ומספר ששילם תמורת אמירת קדיש אחריו
אביתר בן-צדף
התקרית אירעה ביום שני במרחב בינלאומי לטיסה מעל לים השחור    ביום חמישי ניהל הפנטגון ועידת וידאו עם הרוסים על הסדרי בטיחות במרחב האווירי של סוריה
מחלקה ראשונה
בישראל פרצה מגפת האבעבועות השחורות
עידן יוסף
אומרת כי טרם קיבלה החלטה בנושא    איימן עודה: הרצוג אינו ראוי להיות ראש אופוזיציה    המחנה הציוני: לעודה כנראה מתאים שנתניהו יישאר בשלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il