X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר לשירותי דת הודיע כי ההכרעה בעניין תתקבל במועצת חכמי התורה הרב עמאר על הרפורמים: "הם מוכנים לעמוד ולהתחתן עם גויות עם הכומר, הם הורסים כל חלקה טובה" שרנסקי: "המאבק על השליטה ברחבה המרכזית יימשך"
▪  ▪  ▪
השטח המתוכנן לרחבת הרפורמים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

השר לשירותי דת, דוד אזולאי (ש"ס), מותח ביקורת נוקבת על החלטת הממשלה (יום א', 31.1.16) להקצות בכותל המערבי רחבה לרפורמים ואמר כי פירושה הכרה למעשה בזרם הרפורמי, שאותו כינה "מיעוט צעקני" ואמר שמדובר ביום שחור. במשדר "היום הזה" ברשת ב', סירב השר אזולאי להשיב למראיין אמוץ שפירא אם יחתום על התקנות להקמת הרחבה החדשה. הוא הבהיר כי את ההחלטה בעניין תקבל מועצת החכמים של ש"ס.
הממשלה הנחתה להטיל על השר לשירותי דת לפעול, בתוך 30 ימים, בהתאם לסמכותו לפי סעיף 4 לחוק השמירה על המקומות הקדושים, התשכ"ז-1967, לאחר התייעצות עם הרבנים הראשיים לישראל ובהסכמת שרת המשפטים, לתיקון תקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, התשמ"א-1981.
רבה הראשי של ירושלים, שלמה עמאר, תקף בחריפות את החלטת הממשלה, ואמר כי הרפורמים והקונסרבטיבים אינם יודעים מהי תורה, מהי תפילה ומהי יהדות ואלה המתקראים רבניהם מחללים שבת ואוכלים טריפות.
בשיחה עם אתר "כיכר השבת", אמר הרב עמאר: "לצערנו, כל העניין הזה הוא דבר שיסודו בסטרא אחרא, לא התפילה מעניינת אותן, הן באות ורוצות להפוך סדרי בראשית, גם בבית המקדש היו עזרת כהנים, עזרת גברים ועזרת נשים. גם בכל עדות עם ישראל היו תמיד בתי הכנסת מחולקים - חלק של הגברים וחלק של הנשים, מעולם לא התפללו יחד.
"הם מוכנים לעמוד ולהתחתן עם גויות עם הכומר, הם הורסים כל חלקה טובה, השם יחזיר אותם בתשובה, הם מכשילים", אמר הרב עמא והוסיף: "לצערנו, בשם הדמוקרטיה והשוויון נותנים להם כל דבר. הם גם פה התחילו להרוס. חיי הדת היו שקטים, אבל מאז שהם התחילו להתערב הם מתערבים בגיור, רואים שזה פרובוקציה, הם רוצים לעקור את התורה".
לצורך הקמת רחבת הרפורמים יוקצה תקציב חד-פעמי, לצורך הכשרת רחבת הרפורמים והסדרי הגישה, בסך של 35 מיליון שקלים. הסוכנות היהודית לארץ ישראל הודיעה שתעמיד תקציב בסך של 10 מיליון שקלים לצורך הכשרת רחבת הרפורמים.
יו״ר הסוכנות, נתן שרנסקי, שהמתווה שהציע נדחה, אמר בלוס אנג'לס כי זהו הסכם היסטורי, אך לא סוף פסוק מבחינת מה שכינה המאבק על הכותל. ״לצערנו, מבחינת השליטה על הרחבה המרכזית שום דבר לא השתנה. המאבקים על הכותל יימשכו כל הזמן", העריך.
יושב-ראש ארגון נשות הכותל, ענת הופמן, בירכה על אישור הממשלה להסדר המאפשר תפילה של נשים ושל ארגונים לא אורתודוקסים בכותל המערבי. לדבריה, היום, יותר מאי פעם, יש יותר מדרך אחת להיות יהודי בישראל.

תאריך:  31/01/2016   |   עודכן:  31/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא יודע אם אחתום על רחבת הרפורמים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אלעזר לוין
תבנה 348 דירות להשכרה בדרום תל אביב    גברה בהתמחרות על שיכון ובינוי נדל"ן    בין המתמודדים האחרים: אפריקה-ישראל, מנרב, דורון אביב ופרשקובסקי    25% מהדירות יושכרו בהנחה, והיתר במחירי שוק
עידן יוסף
עיוות תעריפים עליו חתומים שרי האוצר והתחבורה פוגע בנוסעי הרכבת מצפון הארץ למרכזה    הנהלת הרכבת: משרד התחבורה אשם    משרד התחבורה אינו מגיב
עידן יוסף
מזכ"ל הארגון הגיש לראש הממשלה ולשר האוצר את הדוח הדו שנתי על כלכלת ישראל    נתניהו: שיעורי המס אינם נמוכים מדי. כחלון: נעים לקבל מחמאות, אבל ההערות הן כבר חלק מהתוכנית הכלכלית שלנו"
מחלקה ראשונה
יו"ר הנהלת אומ"ץ פנה אל נציבת הביקורת על הפרקליטות וביקש ממנה לבחון את האופן שבו התייחס פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, לתיקים תלויים ועומדים בראיונות בתקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il