X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאשם בפריצה לבתי כנסת זוכה בשל שורה ארוכה של מחדלים ופגמים בחקירתו בית המשפט פסל את ההודאות משום שלא תועדו ונמנעה מהנאשם הזכות להיוועץ בעורך דין
▪  ▪  ▪
פינק. "נדבך על נדבך" [צילום: פלאש 90]

שוטרים הפרו בצורה שיטתית את זכויותיו של חשוד, לא תיעדו כראוי את חקירותיו ומנעו ממנו להיוועץ בעורך דין - ולאחר מכן שיקרו בעדויותיהם בבית המשפט. כך קובעת (26.1.16) שופטת בית משפט השלום ברחובות, אפרת פינק.
פינק זיכתה את קאיד אבו-סלב, תושב ערערה, מאשמת פריצה לשישה בתי כנסת ביבנה וגניבת כספי צדקה מהם בחודשים אפריל-מאי אשתקד. היא פסלה את הודאותיו של אבו-סלב בשל הפגמים הקשים בחקירתו, ומאחר שלא היו כל ראיות אחרות נגדו - זיכתה אותו.
תחילה מתארת פינק את הסתירות הרבות בעדויותיהם של קצין הבילוש נדב חמו והבלשים יוסי רובין, סרגיי בוחריאקוב, ארז בסטיקר ופרץ זהבי - הן לגבי אופן מעצרו של אבו-סלב בכפרו והן לגבי מה שהתרחש בחקירותיו השונות. היא קובעת, שלאור ריבוי הסתירות, לא ניתן לתת אמון בגרסאותיהם של החמישה בנוגע לשאלות הליבה בדבר תקינות גביית ההודאות.
פינק עומדת במיוחד על הסתרת חלקו של חמו בחקירותיו של אבו-סלב, הסתרה לה היו שותפים כל השוטרים; העובדה שחמו היה מעורב בחקירה התגלתה רק כאשר הסניגור ביקש לזמן, בלא שמות. אך כל השוטרים שנטלו בה חלק. לעובדה זו יש משמעות רבה, מדגישה פינק, שכן חמו היה קצין הבילוש שטיפל בתיק במשך שבועות רבים והכיר את בתי הכנסת שנפרצו.
חמו עצמו טען שהיה רק הנהג כאשר אבו-סלב הובל למה שמהמשטרה מכנה "הובלה והצבעה" - דהיינו איתור המקומות להם פרץ לכאורה. אולם מאחר שבפועל שחמו נטל חלק פעיל בחקירה, קיימת לכל הפחות האפשרות שהוא אשר הוביל את אבו-סלב אל בתי הכנסת ושתל בפיו הודאות במעשים שלא ביצע - כפי שטענה ההגנה. העובדה שחלקו של חמו הוסתר כאמור, מגבירה חשש זה - אומרת פינק.
בנוגע לפגמים בחקירה אומרת פינק, שהם היו רבים וקשים. השוטרים החלו לחקור את אבו-סלב כבר בניידת בדרכם מערערה ליבנה, אך לא הסבירו מה הייתה הדחיפות ולא תיעדו את החקירה אלא במזכר תמציתי. חקירותיו הבאות של אבו-סלב וה"הובלה והצבעה" - שלדברי פינק הם שחרור לכל דבר - לא תועדו בצורה חזותית.
עוד עומדת פינק על כך שהעברית שבפיו של אבו-סלב דלה, ושהוא נוטה לתת תשובות קצרות מאוד שניכרת בהן שאיפתו להשביע את רצונו של השואל. אולם בחקירותיו מופיעות מדי פעם תשובות ארוכות ורהוטות, הכוללות מילים שכלל אינן מובנות לו, ולכן ספק אם נרשמו מפיו. ההודעות שנרשמו מפיו של אבו-סלב הן חלקיות וברור שאינן מתעדות את כל שנאמר בחקירות, מוסיפה פינק וקובעת.
פינק ממשיכה ואומרת, כי השוטרים הפרו שוב ושוב את זכותו של אבו-סלב להיוועץ בעורך דין. חקירתו בניידת הייתה בלא שהובהרו לו זכויותיו ואף לא נאמר לו שהוא עצור; הוא נאלץ לחתום על ההודעות למרות שאינו יודע קרוא וכתוב בעברית; ולא תועדה תגובתו להודעה בדבר זכויותיו.
פינק מסכמת: "בכל פגם, בכל סתירה ואי אמירת אמת, יש כדי לפגוע בזכויותיו של הנאשם. עם זאת, לו הייתי דנה בכל אחד מהנושאים כשלעצמם, ייתכן כי המסקנה הייתה שלא נפגעה זכותו של הנאשם להליך הוגן. אולם, במקרה דנן מדובר בפגיעה מצטברת, נדבך על נדבך, של שלל פגמים, סתירות ואי אמירת האמת, וכמכלול היא מצויה בדרגה חמורה ביותר שיש בה כדי לפגוע בזכותו של הנאשם להליך הוגן". את המדינה ייצגה עו"ד שרית כץ, ואת אבו-סלב - עו"ד דמיטרי ברנשטיין.

תאריך:  01/02/2016   |   עודכן:  01/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוטרים הפרו זכויות חשוד ושיקרו בביהמ"ש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא בחינם מסרבים להשתמש בFMRI
ראובן גרפיט  |  1/02/16 08:09
2
לא רוצה להעלות בדעתי...
פינוקיו  |  1/02/16 09:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
הניצב בדימוס חשוד שלא דיווח על מערכת היחסים שלו עם פינטו ועל הצעת השוחד שקיבל    כתב החשדות אינו כולל פירוט בדבר החשדות לקבלת כספים ממקורביו של פינטו
איציק וולף
יוסי סדבון מונה על-ידי המשטרה כקצין בודק שיבחן את הטענות לטובות הנאה שהעניק כביכול מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב צ'יקו אדרי, בעת שהיה מפקד מחוז ירושלים    בדיקה ראשונית העלתה שאין תימוכין להאשמות
איתמר לוין
המשטרה החליטה להעמיד לדין גבר שתקף את בת זוגו - למרות שמדובר היה בדחיפה קלה בלבד, ולמרות שאת האישה כלל לא חקרו על-אף שהיא שהחלה באלימות    זה נגמר בזיכוי ובנזיפה למשטרה
איתמר לוין
יוסף גדייב ירצה שלוש מאסר ולירון פוגל נשלח ל-34 חודשים, לאחר ששדדו עשרות אלפי שקלים, מכשירים סלולריים ומסמכים מעובדי בנייה זרים
עידן יוסף
חודש אחרי כניסתו לתפקיד, מפרסם גל"ץ שהמפכ"ל החדש מתכוון לבטל את "רפורמת המפנה" - תוכנית הדגל של המפכ"ל היוצא דנינו, ולהחליפה בתוכנית משל עצמו בשם "המסדר"
רשימות נוספות
בקרוב - צוות בדיקה להתאבדותו של ברכה  /  איתמר לוין
אלשיך הכריע: ניצב בארי שב לשירות  /  איציק וולף
שני בלשים מואשמים בהכאת קטין  /  איתמר לוין
המגעילים  /  איתמר לוין
כמה עקיצות למפכ"ל  /  פנחס (פיני) פישלר
הפופוליסטים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il