X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפתעה בבחירות המקדימות הראשונות בארצות הברית הסנאטור טד קרוז עקף את דונלד טראמפ שהוביל בכל הסקרים וניצח אותו בפער של יותר מ-3 אחוזים תיקו בין הילרי קלינטון לברני סנדרס
▪  ▪  ▪
קרוז. בסך הכל ניצחון ראשון [צילום: מן הטלוויזיה]
קלינטון וברני סנדרס. תיקו [צילום: קרלי נייברגול, AP]

טראמפ. חוסר התאמה לתחזיות [צילום: גו'לי ג'ייקובסון, AP]

הסנאטור טד קרוז הפתיע וניצח בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית במדינת אייווה. הוא קיבל 27.7% מקולות המצביעים באירוע הפריימריז הראשון בארצות הברית ועקף את איל ההון דונלד טראמפ שהוביל בסקרים אך קיבל רק 24.3% מן הקולות בזמן אמת. טראמפ מוביל בקצת יותר מאחוז אחד על מרקו רוביו שהגיע אל המקום השלישי.
במפלגה הדמוקרטית נרשם תיקו בין הילרי קלינטון, שקיבלה 49.8% מקולות המצביעים באייווה לבין יריבה העיקרי, הסוציאליסט ברני סנדרס, שקיבל 49.6% מן הקולות.
לניצחון של מי מהמועמדים באייווה אין משמעות אמיתית, משום שמדובר במדינה קטנה המהווה כאחוז אחד בלבד מן האוכלוסייה האמריקנית ושהנציגים שנשלחים מטעמה אל ועידות המפלגות הגדולות שיתקיימו בקיץ מהווים גם הם אחוז אחד בלבד מכלל הנציגים.
אם קרוז ימשיך לרצף ניצחונות גם במדינות הבאות שבהן יתקיימו הבחירות המקדימות - ניו המפשייר ודרום קרוליינה - הוא יצבור מומנטום משמעותי במרוץ לבית הלבן. אולם לעת עתה, לא ניתן לומר שמדובר בניצחון משמעותי.
בנאום הניצחון שנשא קרוז בדה-מוין תקף את 'הקרטל של וושינגטון'. לדבריו, אייווה שלחה מסר ברור שלפיו מועמד המפלגה הרפובליקנית והנשיא הבא של ארצות הברית לא ייבחר על-ידי אמצעי התקשורת. בכך, התייחס לאופן שבו סוקר מסע הבחירות של דונלד טראמפ, כמועמד המוביל במפלגה הרפובליקנית. קרוז תקף גם את יריביו הפוטנציאליים מן המפלגה הדמוקרטית ואמר לקהל שיש תיקו במפלגה הדמוקרטית בין המועמד הסוציאליסט לבין המועמדת שמתחזה למי שאינה סוציאליסטית, כלשונו.

טראמפ: נמשיך ונקבל המועמדות הרפובליקנית

דונלד טראמפ הגיב על תוצאות הבחירות באייווה, ברך את קרוז על ניצחונו והביע סיפוק מן העובדה שהגיע אל המקום השני. "ב-16 ביוני, כשהתחלנו את המסע הזה, היו 17 מועמדים. כולם אמרו לי - אל תלך לאייווה, לא תצליח לסיים אפילו בעשיריה הראשונה. סיימנו במקום השני המכובד. אני רוצה לברך את טד ואת כל שאר המועמדים, כולל את מייק האקבי שהפך לחבר טוב מאוד שלי. ברכות לכולם", אמר.
טראמפ התייחס גם לתיקו במפלגה הדמוקרטית ועקץ את הילרי קלינטון. "אני לא יודע מה יקרה איתה, יש לה עכשיו בעיות גדולות יותר מהבעיות הנוגעות למועמדות שלה", אמר תוך שהוא מתייחס לפרסומים על-אודות מידע סודי שהעבירה קלינטון בדואר אלקטרוני בעת שהייתה מזכירת המדינה של ארצות הברית.
"אנחנו נמשיך עד שנקבל את המועמדות של המפלגה הרפובליקנית וננצח בקלות את הילארי או את ברני [סנדרס, א.ו.] או את מי שלעזאזל הם יציבו בראש המפלגה הדמוקרטית", אמר.

3.5 מיליון תורמים; 27 דולר בממוצע

ברני סנדרס נאם בפני תומכיו לאחר שנודע שהגיע לתיקו עם הילרי קלינטון ואמר שאנשי אייווה שלחו מסר ברור לממסד הפוליטי, לממסד הכלכלי ולממסד התקשורתי.
"מה שהעם האמריקני אמר הוא שאנחנו לא יכולים להמשיך לאפשר מערכת מושחתת של מימון קמפיין", אמר סנדרס. לדבריו, 3.5 מיליון בני אדם תרמו לקמפיין שלו דרך האתר. "אתם יודעים מה הייתה התרומה הממוצעת? 27 דולר", ציין.

תופעת רשת: ליצן הסטיקרים

בחור צעיר שנעמד מאחורי הילרי קלינטון באחד מנאומיה באייווה, במקום שבו כל המצלמות מבחינות במעשיו, הצליח לגנוב את תשומת הלב כשהעווה את פניו לאורך הנאום של קלינטון. צפו בסרטון המלא.

תאריך:  02/02/2016   |   עודכן:  02/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרוז ניצח באייווה; תיקו דמוקרטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איציק וולף
250 אלף תושבי אייווה ייצאו היום לאסיפות הבחירות שבהן יהיו הראשונים שיחליטו את מי הם רוצים כמועמדי המפלגה הרפובליקנית והמפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות בנובמבר    יתרון של 5% לדונלד טראמפ על טד קרוז, יתרון של 3% להילרי קלינטון על ברני סנדרס
אליזבט רימיני
פרק אחרון בסדרה שמורידה לכם לחלוטין את הציפיות מהנשיאות האמריקנית    כל מה שלא העזתם לדעת ולא רציתם לשאול על חוסר ההבנה של נשיאים אמריקניים בנושאים בינלאומיים    אובמה מאחוריך...
אליזבט רימיני
אם היו לכם ציפיות מאיזשהו נשיא אמריקני, זה אולי אחד מהנשיאים שחשבתם עליו, אבל בפרק החמישי מתוך שישה, תגלו שעדיין לא נמצא שום יוצא דופן למסורת חוסר ההבנה שאפיינה את ראיית העולם על-ידם    אובמה לגמרי לא לבד
אליזבט רימיני
בפרק הרביעי מתוך שישה תגלו שגם נשיא ארצות הברית ששמעתם עליו מעט מאוד גרם לנזק שהשפיע זמן רב לאחר כהונתו, ואפילו ככל הנראה גם עליכם    קבלו את הנשיא שזרע את זרעי הפורענות
איציק וולף
ראש עיריית ניו-יורק לשעבר בן ה-73 הורה ליועציו להכין תוכניות לריצה עצמאית לבית הלבן    ההחלטה הסופית צפויה להתקבל עד לסוף חודש מרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il