X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצוות המיוחד יכלול ארבעה ח"כים, שניים מהקואליציה ושניים מהאופוזיציה ואת פעילותו ירכז יו"ר ועדת הכספים, משה גפני הוסיף: יזמן דיון מיוחד בהשתתפות בכירי משרד החוץ ונציגי משרד רה"מ בעקבות החלטת ממשלת הולנד למנוע תשלומים מניצולים
▪  ▪  ▪
הדיון בועדת הכספים. חוב מוסרי [צילום: דוברות הכנסת]

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הודיע (יום ג', 2.2.16) על בדיון על עניינים של ניצולי השואה כי הוא מקים צוות מיוחד של חברי ועדת הכספים, שירכז את כל הטיפול בסוגיית ניצולי השואה. הצוות יזמן באופן קבוע את כל הגורמים הרלוונטיים מהממשלה ומארגוני הניצולים על-מנת לקצר הליכים, להתגבר על ביורוקרטיה ולהבטיח שהניצולים שעוד נותרו יוכלו לחיות ברווחה את שארית ימיהם.
הצוות המיוחד שיכלול ארבעה חברי כנסת, שניים מהקואליציה ושניים מהאופוזיציה ושאותו ירכז גפני עצמו, יעבוד באופן קבוע מול הרשות לזכויות ניצולי השואה, מול המשרד לשוויון חברתי ונציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים - משרדי ראש הממשלה, האוצר, הרווחה, הביטוח הלאומי ועוד. בנוסף, הצוות ישמור על קשר קבוע ויזמן לפגישותיו את נציגי ארגוני הניצולים.
בדיונים היום עלו בעיות רבות כשהכאובות ביותר נגעו לוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי מולן נאלצים הניצולים להתמודד על-מנת להוכיח אחת לזמן מה את הירידה בתפקוד שלהם על-מנת לקבל קצבאות שונות ולהגדיל את אחוזי הנכות, בעיית ביטול זכאות לקצבאות עקב סוגיית כפל הקצבאות, הגידול בתשלומי הארנונה, מהם היו פטורים הניצולים עד לגודל דירה מסוימת אלא שחישובים מחודשים של הרשויות המקומות אילצו אותם לשלם סכומים גבוהים ועוד.
גפני הצהיר בפני הניצולים שהשתתפו בדיונים היום בוועדה, כי הצוות המיוחד יהיה 'צוות מתמיד' שיפרוס את כל הבעיות של הניצולים ויחד עם כל הגורמים הממשלתיים והחוץ-ממשלתיים הפועלים בנושא, יגבש דרכים לפתרון מצוקות ולהסרת ביורוקרטיות. "בעבר צוותים מסוג זה מתוך ועדת הכספים הצליחו לפתור בעיות וקידמו פתרונות בסוגיות שונות. אפעל בכל כוחי על-מנת להביא מזור ורווחה לניצולים בהקדם האפשרי".
לפרק את 'החברה להשבת נכסי נספי השואה'
בדיון הודיעו נציגי החברה להשבה כמו גם נציגי חברת אוצר ההתיישבות, כי בתוך שבועיים הסכבוך המשפטי עשוי להיפתר וכי הצדדים עשויים להגיע לפשרה שתאפשר העברת כספים ותשלומים לניצולים. חברי ועדת הכספים שכבר הביעו את מורת רוחם מהעיכובים הרבים בהעברת התשלומים, חזרו והביעו תסכול רב גם בדיון היום וקראו ליו"ר הוועדה גפני, לנקוט בסנקציות ממשיות כנגד החברות.
חברי הכנסת יעל גרמן ומיקי לוי (יש עתיד) קראו לגפני להודיע שאם בתוך שבועיים התשלומים לא יועברו לניצולים, הוועדה כולה תפנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה על-מנת לפרק את החברה, שהוקמה על-פי חוק ופועלת בהתאם להחלטות ממשלה.
לאחר ששמע מנציגי החברה להשבה, כי הסוגיה אכן עשויה להיפתר בתוך שבועיים, אימץ יו"ר הוועדה גפני את הצעת חברי הוועדה והודיע לנציגי החברה להשבה ולנציגי חברת אוצר ההתיישבות וההסתדרות הציונית, כי "אם הכספים לא יועברו בתוך שבועיים מהיום, ועדת הכספים תפעיל את מלוא כוחה על-מנת לכפות פתרון כפוי על הצדדים. אין לנו יום אחד מיותר להמתין. בכל יום שעובר יש פחות ופחות ניצולים שאפשר להעביר אליהם את הכסף".
הולנד מבטלת הנרטה לניצולים
בתוך כך הודיע יו"ר הוועדה גפני בסיכום, כי בעקבות החלטת ממשלת הולנד לבטל את הרנטה לניצולי שואה יוצאי הולנד, שמקבלים בישראל תוספת גמלה בשל היותם נכי רדיפות הנאצים, הוא יקיים בהקדם דיון מיוחד בוועדת הכספים, אליו יזמן בכירים ממשרד ראש הממשלה וממשרד החוץ, על-מנת להוביל מהלך שיניא את ממשלת הולנד מכוונתה זו. בדיונים התברר, שהרשות לזכויות ניצולי השואה אומנם הודיעה על-כך לארגוני הניצולים אך הנושא טרם טופל ברמה ממלכתית רמת-דרג מול ההולנדים. גפני נדהם לשמוע על הדבר ואמר ש"ממשלת ישראל בדרגים הבכירים ביותר חייבת להתערב בנושא מול ממשלת הולנד".

תאריך:  02/02/2016   |   עודכן:  02/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צוות ממוקד לפתרון מצוקת ניצולי השואה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע צריכים לקום עוד שמונה
צורי  |  2/02/16 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יעקב עמר
זיגלבוים רצה להאמין כפי שכתב במכתבו כי "על-ידי מותי, אני רוצה לתת ביטוי למחאה העמוקה ביותר שלי כנגד אי-העשייה, כאשר העולם מסתכל ונותן אישור להשמדה של העם היהודי". הוא כמובן טעה כי לעולם לא ממש היה איכפת מעוד יהודי מת
גרשון אקשטיין
אחרי תהליך משפטי ארוך של למעלה מ-5 שנים. אכן הצדק צריך להיראות ולהיעשות, אך אני שואל את עצמי, האם לא היה טוב יותר להאשים אותו לתת לו עונש של כמה חודשי שירות
שיה מלכין
הצער והיגון נמשכו זמן רב. אמי בהדרגה סיפרה לי על הנורא מכל. קשה היה לילדה בת חמש להבין את גודל השואה בכלל ואת הטרגדיה האישית בפרט. בכל זאת ידעתי שסבתא שלי כבר לא תבוא לארץ, אנשים רעים הרגו אותה ואת שני בניה, כלתה ונכדתה
יוסי בלום הלוי
אתה עובר על דפי הנשלחים למותם, בהם חלוקה למשפחות שלמות, סבים וסבות, אבא אמא, ילדים בכל הגילאים. בדייקנות גרמנית אופיינית נרשמו שמות הילדים, ולידם הערה Kinder ילד - חלקם ילידי 1938 אחרים 1941 - תינוקות. עבור כל אדם ברכבת שילמה ממשלת סלובקיה, בראשותו של הכומר הצורר יוזף טיסו, 500 מרק גרמניים "עלות" הובלתם בטרנספורט ורציחתם
איציק וולף
ח"כ אחמד טיבי טוען שהשמיות יוחדה רק ליהודים    "אנטי יהודי? אתה אנטישמי; אנטי ערבי - אתה מתגונן, נאבק בטרור או איסלמופוב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il