X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון קובע מסלול מחייב

כך תובעים על תאונת עבודה

עמית משרטט את המהלכים בהם על העובד שנפגע לנקוט מול הביטוח הלאומי ולאחר מכן מול מעסיקו קובע: העובד אינו חייב להסמיך את המעסיק לייצגו מול הביטוח הלאומי
▪  ▪  ▪
למצות זכויות בתום לב

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, קובע (יום ב'. 1.2.16) סדר פעולות מחייב שבו על נפגע בתאונת עבודה לפעול למיצוי זכויותיו - תחילה מול הביטוח הלאומי ולאחר מכן מול מעסיקו.
עמית אומר: "ככל שגימלת הביטוח הלאומי המשולמת על-ידי המל"ל לעובד-הנפגע גבוהה יותר, סכום הפיצויים שישולם על-ידי המעביד קטן יותר. לכן, ובמסגרת הנטל של הקטנת הנזק, על הנפגע לפנות למל"ל לקבלת הגמלאות המגיעות לו, שאם לא כן, יעריך בית המשפט את גובה הגמלאות להן היה זכאי אילו פנה למל"ל, וינכה סכום זה מהפיצויים (ניכוי רעיוני).
"הנטל על הנפגע אינו מוחלט, וככל שהנפגע פעל בתום לב ובסבירות למימוש זכויותיו במל"ל, אין דורשים ממנו להמשיך להתדיין עם המל"ל, לא בהגשת ערר לוועדה הרפואית העליונה ולא בתביעה לבית הדין לעבודה. ודוק: יש להבחין בין המשך התדיינות בערכאות עם המל"ל לבין אקט מינהלי המתבקש מהנפגע נוכח החובה למצות את זכויותיו במסגרת המל"ל.
"לכן, אם הפסיק המל"ל מתן טיפולים המגיעים לנפגע תאונת עבודה, עליו למצות זכותו ולפנות למל"ל... יש הגורסים כי גם מיצוי פניה למל"ל בענף נכות כללית, של נפגע בעבודה שלא הוכר קשר סיבתי בין נכותו לבין התאונה, עשוי להיחשב כאי מיצוי ההליך בתום לב.
"...מיצוי הזכויות במל"ל צריך להיעשות על-ידי הנפגע בכנות, בסבירות ובתום לב, ואלו כוללים פנייה בתביעה להחמרה. זאת, מקום בו קיימת עילה לתביעה להחמרה, למשל, כאשר מומחה בית המשפט בתביעה הנזיקית העריך את הנכות בשיעור גבוה משמעותית מהנכות שנקבעה במל"ל. בנוסף, על הנפגע להעלות את העובדות והטענות ולהציג את המסמכים הרלוונטיים כדי לשכנע את המל"ל לקבל את התביעה, כגון, הצגת חוות דעתו של מומחה בית המשפט בתביעה הנזיקית".
מכאן עובר עמית לנקודה הבאה: "האם רשאי המעביד, מכוח סעיף 393 לחוק הביטוח הלאומי, להתדיין בשם העובד גם לגבי שיעור הנכות שנקבע על-ידי הוועדה הרפואית? האם המונח 'תביעתם לגימלה' כאמור בסעיף 393, משתרע גם על שיעורה של הגימלה ומאפשר למעביד לבקש מהמל"ל לדון מחדש בקביעת דרגת נכותו מעבודה של עובדו, או שהמונח מתייחס רק לגבי עצם הזכות לגימלה?".
בנושא זה מאמץ בית המשפט העליון את פסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה משנת 1997: אין לחייב את העובד "ליתן למעביד ייפוי כוח לייצג אותו בהליכים אלה, ואין לראות באי מתן יפוי כוח כאמור, משום חוסר תום לב מצד העובד. מה עוד, שעובד המגיש ערר על החלטת הוועדה הרפואית, חשוף גם להפחתת שיעור הנכות, ופשיטא כי אין לחייב את העובד להיחשף לסיכון זה".
הדברים נאמרים בהחלטת בית המשפט העליון לקבל חלקית את ערעורו של ח'אלד בשאראת על גובה הפיצוי שנפסק לו לאחר תאונת עבודה ולהגדיל ב-350,000 שקל את הפיצוי שיקבל. בית המשפט העליון דחה את ערעורם של המעסיק, חברת נחום בסה אביב, ושל חברת הביטוח הפניקס. השופטים צבי זילברטל ונעם סולברג הסכימו עם עמית. את החברות ייצג עו"ד גסאן אגברייה, ואת העובד - עו"ד עאהד אגבארייה.

תאריך:  03/02/2016   |   עודכן:  03/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ישלם 150,000 שקל להראל קורן, תושב במקום, לאחר שייחס לו פגיעות מיניות בקטינות    ביהמ"ש: הכוונה הייתה טובה, אך הנתבעים כשלו ביישומן
איציק וולף
הוועדה המשותפת לוועדת החינוך ולוועדת הכלכלה של הכנסת דחתה את שומת הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה שדרשה 16.86 מלש"ח וקיבלה את עמדת שר האוצר בדבר הסכום שעל ערוץ 10 לשלם על הארכת הזיכיון מינואר 2012 ועד יוני 2015
מיטשל א' לוין
בצפון האוקיינוס האטלנטי ויתרו ארבעה אנשי דת על חגורות ההצלה שלהם כדי שנוסעים בדורצ'סטר יינצלו
איציק וולף
התקשורת האמריקנית מדווחת על מקרה ראשון של הידבקות בנגיף הזיקה שהתגלה בדאלאס, טקסס    הנגיף הועבר ביחסי מין ולא בעקיצת יתוש
איציק וולף
מליאת הכנסת דחתה הצעת חוק שהגישה ועדת הכנסת להסדרת ההליכים להדחת סגן יו"ר הכנסת מתפקידו    ח"כ חזן שהודח מן התפקיד בשנה החולפת: איך אני יכול להתנגד לחוק שכולם קוראים על שמי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il