X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקר של הסוכנות לעסקים קטנים שהוצג בדיון בוועדת הכלכלה מראה על ירידה ירידה בעסקים הקטנים שניגשים למכרזים ממשלתיים ח"כ וקנין: מספיק שהממשלה תשלם בזמן ותמנע סגירת שליש מהעסקים הקטנים רו"ח פטל: הצעת חוק העסקים הקטנים - תכליתה כיבוי שריפות
▪  ▪  ▪
העסקים הקטנים. נותני האשראי של המדינה

"מה שיכול למנוע סגירת עסקים זו קידום הצעת החוק לתשלום שוטף פלוס 30. הממשלה לא צריכה להשקיע תקציבים, מספיק שתשלם בזמן ותוכל למנוע סגירת שליש מהעסקים הקטנים", כך אמר ח"כ יצחק וקנין בדיון אתמול (יום ג', 2.2.16) בוועדת הכלכלה של הכנסת שציינה את יום אתגרי המחר בתעסוקה.
מנהלת ההסברה של התאחדות המלאכה והתעשיה, ליאת גור, אמרה בדיון כי הסוכנות בעצמה עשתה סקר ממנו עלה כי ב-2013 ניגשו 25% מהעסקים הקטנים למכרזים ממשלתיים וב-2015 חלה ירידה ורק 17% מהם ניגשו למכרזים. יו"ר הוועדה, איתן כבל אמר בתגובה כי יש הזדמנות לשפר את החוק הזה ולתת באמצעותו כלים מעשיים לסוכנות, על-מנת שתדע לייצג את העסקים הקטנים, אחרת הצעת החוק לא תביא לשינוי משמעותי.
העסקים הקטנים - נותני האשראי של המדינה
נשיא לה"ב, רועי כהן, אמר גם הוא כי עסקים קטנים נותנים היום הלוואה למדינה מדי חודש בחודשו, והזהיר כי בהצעת החוק שוטף פלוס 30 יש פרצות שיאפשרו להמשיך בדחיית התשלומים.
ח"כ יעקב פרי התייחס להצעת חוק העסקים הקטנים והבינוניים, ואמר כי "ההצעה תקים את הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, אך לצערי היא לא נותנת מענה לצורך הבסיסי של עסקים קטנים להגדלת אשראי, קבלת תמיכה או עשייה אמתית שתחייב את הממשלה לשתף אותם במכרזים וברכש. לכן הוועדה צריכה לנסות למצוא כלים מעשיים שייתנו העדפה לעסקים הקטנים".
תכלית הצעת החוק - כיבוי שריפות
רו"ח אריאל פטל, סגן יו"ר ועד מרחב תל אביב בלשכת רואי החשבון, השתתף אף הוא בדיון בוועדה ואמר על חוק העסקים הקטנים והבינונייםכי "הצעת החוק שהוגשה בכנסת אינה מביאה בשורה ממשית ואינה מתייחסת למספר סוגיות מהותיות שיש לדון בהן בהיבטים נרחבים כגוף אחד, במקום לפזרן למספר ועדות שבמשך שנים לא מתגבשות לכדי החלטות מעשיות. כך למשל, הצעת החוק אינה מטפלת בנושא הארנונה המוטלת בחוסר פרופורציונליות על עסקים בהשוואה לארנונה למגורים, אין התייחסות לדמי אבטלה לעצמאים, אין התייחסות להכשרות לעצמאים לצורך יצירת המשכיות ואופק תעסוקתי במקצועות נכחדים, אין התייחסות למוסר התשלומים הגרוע של הרשויות, אין התייחסות לקריטריונים לפיצוי עסקים קטנים שנפגעים במצבי מלחמה ובגל הטרור הנוכחי בכל רחבי הארץ, אין "גוף שמאגד עם שיניים" את ציבור העסקים הקטנים והבינוניים בהתמודדות בלתי אפשרית עם תנאי מכרזים לא סבירים, אין התייחסות להעדפת עסקים קטנים במכרזים של המגזר הציבורי ואין התייחסות כלל לעסקים זעירים המעסיקים עד 5 עובדים ובעלי מחזור פעילות של עד מיליון שקלים בשנה".
עוד הוסיף רו"ח פטל כי בהצעת החוק אין התייחסות לסוגיית המימון באופן מושכל, שכן מצד אחד דרושה הקלה בסיוע במימון ומנגד, הסיוע חייב להיות מושכל כיוון שישראל מובילה ביחס פשיטות הרגל בהשוואה לעולם. לדבריו של רו"ח פטל, הצעת החוק המוגשת תכליתה כיבוי שריפות ואין היא מביאה עימה בשורה או תכנון לטווח קצר, בינוני וארוך.
אושר בטרומית: עדיפות לנשים במכרזי עסקים ברשויות
מליאת הכנסת אישרה (ג', 2.2.16) בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת העיריות (עידוד נשים בעסקים), התשע"ה-2015 -של חברת הכנסת עליזה לביא וקבוצת חברי כנסת.
מוצע לקבוע כי במכרזים של עיריות ומועצות מקומיות תינתן עדיפות להצעה של עסק בשליטת אישה בדומה לקבוע בחוק חובת המכרזים, וזאת לשם עידוד נשים בעסקים.
בהצעה להחלת החוק גם ברשויות מקומיות ניתנת לנשים הזדמנות ריאלית לכניסה משמעותית לשוק העסקי. הוכח זה מכבר באופן חד-משמעי כי קידום עסקיהן של נשים יוביל לצמיחה כלכלית של המשק הישראלי. כמו-כן, הוכח מחקרית שהתנסות יזמית וצבירת ניסיון הן בסיס לצמיחה וגידול של עסקי נשים (עובדה שהוכחה חד-משמעית בארצות הברית)."
ח"כ לביא: "צריך לזהות חסמים ולהעצים נשים. במציאות הישראלית עסקים של נשים הם עדיין קטנים מאוד משלל נסיבות ולכן לא עומדים בתנאי סף של מכרזים, וצריך שהתנאים יתכתבו עם המציאות. החלת החוק על רשויות מקומיות תעודד נשים לקחת חלק ולהתנסות ביזמות ופרויקטים מחוץ למעגל המקצועות "המסורתיים-נשיים".

תאריך:  03/02/2016   |   עודכן:  03/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקים קטנים נמנעים ממכרזים ממשלתיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יחידת הסמים והמכס של נמל התעופה עצרה את עדנה ארוקידס לאחר שנתפסה על חם בניסיון הברחת שתי מזוודות המכילות ארגזי סיגריות    חשד שביצעה בעבר מספר רב של הברחות
איציק וולף
גדודי עז-א-דין אל קסאם הודיעו על מותם של שני חמושים בעת קריסת מנהרה במרכז הרצועה    דיווחים על מעצר חשוד בריגול למען ישראל ברצועת עזה
חן מענית
שגב, מעוה"ד העשירים והמקושרים במדינה, מואשם כי התחמק מתשלום מע"מ בסך 2.8 מיליון בגין שירותים שנתן לבתו של שאול אייזנברג המנוח ע"י מצג כוזב    שגב טוען כי התנהגותו הייתה תמימה, ודאי שאינה פלילית, ושהיא מתמצה בפרשנות לגיטימית של חוקי המס
איתמר לוין
האגף התעלם משורה של החלטות שיפוטיות נגדו בעניינו של פרופ' יששכר גלעד, נכה צה"ל בשיעור של יותר מ-100%, והערים עליו קשיים בלתי סבירים בזמן שהותו בשבתון בחו"ל
איתמר לוין
עמית משרטט את המהלכים בהם על העובד שנפגע לנקוט מול הביטוח הלאומי ולאחר מכן מול מעסיקו    קובע: העובד אינו חייב להסמיך את המעסיק לייצגו מול הביטוח הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il