X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש: אבירם דהרי ניסה לפגוע במקור פרנסתו של ד"ר דרור לדרמן, תוך שהוא עושה שימוש פסול בתוארו כראש העירייה נדחתה בקשה דהרי לחסינות בתביעתו של לדרמן נגדו
▪  ▪  ▪
דהרי. לשון בוטה

ראש עיריית קרית גת, אבירם דהרי, פעל במכוון כדי להזיק ליריבו הפוליטי, ד"ר דרור לדרמן - קובע (24.1.16) שופט בית משפט השלום בעיר, אבישי זבולוני.
לדרמן, מרצה בכיר במכון להנדסה בחולון וחבר מועצת עיריית קריית גת, הגיש תביעה בסך מיליון שקל נגד דהרי, בטענה ללשון הרע, רשלנות ופגיעה בפרטיות. דהרי והעירייה טענו שלראשון יש חסינות מתוקף תפקידו כעובד ציבור ולפיכך על לדרמן לתבוע את העירייה במקומו, אך זבולוני דחה את הטענה. זאת, לאור קביעת החוק לפיה לא תינתן חסינות במקרה בו עובד הציבור פועל מתוך כוונה לגרום נזק לתובע או מתוך אדישות לגרימת הנזק.
הרקע לתביעה הוא שורה של מכתבים ששלח דהרי בשנת 2011 לגורמים שונים. בין היתר ניסה דהרי להביא לביטול מענק מחקר בסך 450,000 דולר שקיבל לדרמן מאוניברסיטת פיטסבורג שבארה"ב, תוך שהוא טוען בפניה שלדרמן מנצל את הכסף למימון פעילותו הפוליטית בקריית גת (המענק בוטל לבסוף מסיבות אקדמיות).
מכתבים אחרים נשלחו לוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרים ברשויות המקומיות, וכללו כינויי גנאי כלפי לדרמן והתייחסות לעניינים פרטיים שלו ושל משפחתו (כולל רעייתו, שהיא תובעת משטרתית). דהרי גם ייחס במכתבים אלו למשפחת לדרמן התנהלות בלתי חוקית.
זבולוני אומר, שניתן היה להעניק לדהרי חסינות בנוגע למכתבים לוועדה למניעת ניגוד עניינים, למרות לשונם הבוטה, משום שניתן לומר שהם נשלחו במסגרת תפקידו השלטוני. אולם אין מקום לומר זאת לגבי מכתביו בנוגע למענק המחקר, אשר כללו איום מרומז שמא המשך התמיכה בלדרמן עלולה לסבך את נותני המענק בחקירה בישראל.
"בפנייתו לממונים ולמממנים את מחקרו של המשיב [לדרמן], פעל המבקש [דהרי] במודע, תוך ידיעה ובכוונה ברורה לגרום להשתקת ביקורת המבקש, בין אם על-ידי פגיעה במקורותיו הכספיים ובין תוך כוונה ברורה כי אותם ממונים יפעילו את השפעתם על המבקש להפסקת פעילותו זו", קובע זבולוני. גם אם דהרי חשש שלדרמן עובר על חוקי מימון הבחירות, מוסיף זבולוני, הוא לא היה רשאי לאסוף מידע עליו ועל קרוביו ולהציגו בפני גורמים חיצוניים שאין להם כל קשר לנושא, ובוודאי שלא תוך שימוש בתוארו ובנייר המכתבים של העירייה.
זבולוני מדגיש בסיום החלטתו, כי אין בה כדי לקבוע עמדה לגבי הטענות לגופן אשר יתבררו בהליך העיקרי. דהרי חויב בתשלום הוצאות בסך 6,000 שקל. את לדרמן מייצג עו"ד עדו אורלנסקי, את דהרי מייצג עו"ד תום נוימן, ואת העירייה - עו"ד חי יקיר.

תאריך:  03/02/2016   |   עודכן:  03/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רה"ע קרית גת פעל להשתיק מבקר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
{{{דהרי הפך ק גת למקום מגעיל.
עסקן קטן קטן ....  |  4/02/16 00:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מליאת הכנסת דחתה את הדרישה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת השלכות זיהום האוויר על בריאות תושבי חיפה והאזור    הקואליציה התקשתה לגייס את הרוב הדרוש ושר הבריאות נאלץ למשוך זמן על דוכן הנואמים
איציק וולף
ניצן חן פרסם בדף הפייסבוק שלו שלשכת העיתונות הממשלתית לא תשתוק הפעם על דיווחים מסולפים בתקשורת הבינלאומית שלפיהם ישראל הייתה התוקפן בפיגוע
עידן יוסף
הקלטה שנחשפה מהתקרית בחניון מעלה כי אורן חזן לא אמר לאיילת נחמיאס-ורבין את שייחסה לו ודווקא היא זו שקיללה אותו    ועדת האתיקה החליטה שלא להחליט
איתמר לוין
מבקשת לחייב את חברת ה-call center בפיצוי של 103 מיליון שקל, בטענה שהיא מתנכלת לעובדיה החרדיות המנסות להתארגן    בעלי החברה: הקמנו פעילות חסד לטובת החרדים
עידן יוסף
לבני דרשה להחיל שקיפות שמות התורמים על כלל העמותות: "אין כזה דבר חצי שקיפות"    השרה שקד: "כשהיית שרה לא התעסקת בכך. הצעת החוק עלולה לפגוע עמוקות ביכולת עמותות לגייס תרומות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il