X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התוכנית כוללת את הכפלת מסילת החוף, הקמת תחנה בכפר מנחם, חיבור תחנת ראשל"צ ראשונים לתחנת ראשל"צ משה דיין, הרחבת תחנת הרכבת בנתב"ג, הקמת מסילת עוקף לוד, חיבור תחנת ראשל"צ ראשונים לפאתי מודיעין, חיבור מודיעין לקו המהיר לירושלים, הקמת שלוחות מסילתיות לרכבות משא מהנמלים ובניית מסופי מטען נוספים
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אישר את תקציב הפיתוח של רכבת ישראל עד לשנת 2020, בהיקף של 28.3 מיליארד שקלים. מדובר בתקציב הפיתוח הגדול ביותר שאושר עד כה לרכבת ישראל.
אחד המיזמים העיקריים הכלולים בתקציב הוא מיזם הענק להסבת רשת הרכבות הארצית לחשמל ורכש של רכבות חשמליות וציוד נייד בעלות של כ-12 מיליארד שקלים. "פרויקט חשמול הרכבת צפוי להגביר באופן ניכר את תדירות ומהירות הרכבת ולהגדיל את רמת האמינות והדיוק של הרכבת", אמר כ"ץ.
עוד כולל התקציב את החלפת מערכות האיתות והקשר של הרכבת, שיגבירו את הבטיחות ויגדילו את קיבולת רשת מסילות הברזל הארצית. עלות ההשקעה במערכות אלה נאמדת בכ-3.7 מיליארד שקלים. בנוסף לכך, יפותחו ויוקמו מתחמי תחזוקה חדשים של הרכבת, ויותאמו מתחמים קיימים לעבודה בחשמל, בעלות של כ-3.4 מיליארד שקלים.
התקציב כולל את חיבור תחנת ראשון לציון (ראשונים) לפאתי מודיעין, את חיבור מודיעין לקו המהיר לירושלים וכן הקמת שלוחות מסילתיות לרכבות משא מהנמלים ליעדים שונים והקמת מסופי מטען נוספים ברחבי הארץ.
מלבד מיזמים אלה, תוקצבו כ-700 מיליון שקלים לקידום תכנון של מיזמי תשתית עתידיים, בהם הכפלת מסילת החוף, חיבור תחנת ראשון לציון (ראשונים) לתחנת ראשון לציון (משה דיין), הרחבת תחנת נתב"ג, והקמת מסילת עוקף לוד, שתפחית את מספר הרכבות החולפות בעיר.
תחנה חדשה בכפר מנחם
תוכנית רכבת ישראל כוללת גם הקמת תחנות נוסעים חדשות בכפר מנחם, מזכרת בתיה ונתניה, בעלות של 153 מיליון שקלים וכן שדרוג תחנות נוסעים קיימות, הוספת חניוני "חנה וסע" במתחמי התחנות ופרויקטים לשיפור השירות לנוסעים בעלות של 245 מיליון שקלים. בניית התחנה בכפר מנחם אשר תשרת את תושבי קריית מלאכי והסביבה לא תגרום שיבושים בתנועת הרכבות. היא תכלול 200 מקומות חניה, רציפים מקורים באורך 300 מטרים ומעבר תת-קרקעי.
משרד התחבורה וחברת רכבת ישראל ישקיעו בשנים הקרובות 335 מיליון שקלים בהקמת הפרדות מפלסיות נוספות, בנקודות מפגש של מסילות רכבת וכבישים במטרה להגביר את בטיחותם של הרכבות וכלי הרכב, בעקבות העלייה בתנועת הרכבות בשנים האחרונות.
מהנהלת רכבת ישראל נמסר כי תקציב הרכבת צפוי לשפר באופן משמעותי את השירות שהרכבת מספקת ללקוחותיה. הפעלת רכבות חשמליות, החלפת מערכות שליטה ובטיחות והקמת הקווים החדשים, צפויים להכפיל את היקף הפעילות של החברה מ-450 ל-860 רכבות ביממה, ולהביא את הרכבת ליעד של 70 מיליון נוסעים בשנה ואף יותר מכך.

תאריך:  03/02/2016   |   עודכן:  03/02/2016
+דרעי דרש וסטודנטים יפוצו על כרטיסים שרכשו
15:25 03/02/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

קנו לפני הרפורמה כרטיסים שלא מגולמת בהם ההנחה בשווי הטבת המע"מ וכעת יקבלו החזר על החלק היחסי החל בפברואר

[צילום: ליאור מזרחי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקציב הפיתוח לרכבת: מעל 28 מיליארד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חנין: גידול מזערי בשימוש בתחבורה הציבורית    זנדברג: לקבוע יעדים לאחוז הנוסעים במטרופולינים    כ"ץ: במשרד נערכים לכך שבעוד פחות מעשור ינועו בכבישים רכבים ללא נהג
עידן יוסף
ההסתדרות, ועד עובדי חברת דן והנהלת החברה הסכימו על העלאת השכר    ניסנקורן: "מדובר בשיפור משמעותי בתנאי ההעסקה של העובדים, המסיעים את הציבור הישראלי ודואגים נאמנה לביטחונו ולבטיחותו. אין ספק כי הם ראויים לעידכון שכרם בהתאם לנהוג בשאר החברות"
עידן יוסף
מינויים ל-30 יום יאפשרו מעבר בין ארבע המטרופולינים, באזור חדרה והמושבות וקרית גת ברכבות ובאוטובוסים    המחיר לנסיעה חופשית מנהריה עד מצפה רמון - 983 שקלים בחודש
עידן יוסף
שר הפנים בסיור בתחנת אוטובוס בירושלים: ״ההנחות בתחבורה הציבורית הן רק ההתחלה״    ש"ס פתחה מוקד חינמי לפניות הציבור
עידן יוסף
רוכבי אופנועים וקטנועים יורשו לנסוע בשני נת"צים מרכזיים בתל אביב - דרך נמיר ואבן גבירול - בשני כיווני הנסיעה    החלה הצבת מצלמות בכל קטעי הדרך הנכללים בניסוי גם רוכבים ישימו מצלמות על הקסדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il