X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרבנים הראשיים מבקשים להיפגש עם נתניהו: "העברת תחום תודעה יהודית בצה"ל - הרס צה"ל ופגיעה קשה בחיילים" מאה רבנים בציונות הדתית פנו לראש הממשלה לבטל את המהלך
▪  ▪  ▪
[צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

בבית החייל בירושלים התקיימה (יום ד', 3.2.16) פגישה בנושא העברת תחום תודעה יהודית ברבנות הצבאית הראשית לאכ"א. בפגישה השתתפו זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, הרבצ"ר לשעבר הרב ישראל וייס, הרב יגאל לוינשטיין, שר הביטחון משה יעלון, השר נפתלי בנט, סגן שר הביטחון אלי בן-דהן, השר אריה דרעי, ח"כ משה גפני, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, וראש אכ"א אלוף חגי טופולנסקי.
הרבנים הראשיים יצחק יוסף ודוד לאו פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקשו להיפגש עימו על-רקע החלטת הרמטכ"ל גדי איזנקוט להוציא את תחום תודעה יהודית מהרבנות הצבאית ולהעבירו לאכ"א. בכך הם מצטרפים לעצומת 100 הרבנים בציונות הדתית שפנו היום לראש הממשלה בעניין.
הרבנים הראשיים כתבו בין היתר כי "הענף לתודעה יהודית בצה"ל פועל למען כלל חיילי צה"ל, בחיזוק התודעה היהודית ובהקניית ערכי יהדות בסיסיים לכל חיילי צה"ל. לאחרונה התקבלה החלטה להעביר את המחלקה מידי הרבנות הצבאית, למרות שזו פעלה באופן חיוני ומבורך מאז ומעולם, לידיים אחרות".
עוד נכתב כי "מקומה הטבעי של התודעה היהודית הוא ברבנות הצבאית, שם ישנה המיומנות הנדרשת לצורך הקניית ערכי היהדות והמסורת באופן המיטבי".
הרבנים הסבירו את בקשתם הנדירה לקיים מפגש עם נתניהו: "אנו מבקשים להיפגש עם כבוד רה"מ בדחיפות על-מנת להסביר לכם את המהלך המדובר אשר תכליתו בפועל היא החלשת הקניית הזהות והמסורת היהודית בקרב החיילים".
הם מביעים חשש כבד כי העברת תחום תודעה יהודית משמעותה הרס עבור צה"ל וחייליו. "אנו מאמינים כי יש לעצור את המהלך לאלתר ולהשיב את המצב לקדמותו, מדובר בהרס של ממש עבור צה"ל, חייליו והתודעה היהודית בצבא", נאמר במכתב.
מוקדם יותר פורסם מכתב עליו חתומים למעלה מ-100 רבנים בציונות הדתית, ביניהם רבנים בולטים, בו הם קוראים לראש הממשלה לעצור את הפגיעה ברבנות הצבאית ולמנוע את העברת תחום תודעה יהודית מחוץ לרבנות הצבאית לאכ"א.

תאריך:  04/02/2016   |   עודכן:  04/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרבנים נפגשו עם יעלון: אל תפגע ברבנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דיווחים פלשתינים על קריסת מנהרה שלישית של חמאס - הפעם בשכונת זייתון    לא ידוע אם יש נפגעים    אנשי חמאס מקיפים את האזור
איציק וולף
לפחות קצין רוסי בכיר אחד נהרג במתקפת מורדים    על-פי דיווח טורקי נהרגו 15 קצינים רוסים וסורים סמוך לעיר לטקיה
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה: דרושה מדיניות כלכלית חדשה המקדמת נשים, אך במקום    משרד הכלכלה: "רק 30 אחוז מהנשים מועסקות בהייטק"
אלעזר לוין
מלון גני ירושלים, בכניסה לבירה, יורחב גם על-ידי הגדלת מספר החדרים במגדל הקיים    הוועדה המחוזית אישרה חזית מסחרית לכיוון שדרות הרצל    אושרה בניית 470 דירות במתחם דרום נחלאות
איציק וולף
במערכת הביטחון מתייחסים אל הפיגוע שבוצע היום בשער שכם כאל עליית מדרגה בפיגועי האינתיפאדה הנוכחית    ראש הממשלה כינס דיון דחוף    כוחות צה"ל הטילו סגר על קבטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il