X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במערכת הביטחון מותחים ביקורת חריפה על מבקר המדינה שהזדרז לפרסם ממצאים מדוח המנהרות בטרם הוצג למבוקרים הנגבי: העדויות בוועדת חו"ב - הפוכות מטענות המבקר
▪  ▪  ▪
שפירא. "רוכב על גל תקשורתי" [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]

גורם צבאי בכיר מגיב בחריפות על הודעתו של מבקר המדינה, יוסף שפירא, כי מצא ליקויים חמורים בהיערכות לאיום המנהרות בשנים שקדמו למבצע צוק איתן ובמהלכו. לדברי הגורם הצבאי, התנהלותו של המבקר שערורייתית ופופוליסטית - הוא פרסם הודעה המתבססת על טיוטה ראשונה של דוח עוד לפני שראו אותה במערכת הביטחון כדי לזכות בנקודות בציבור בדרך לא-הגונה ולא-הוגנת ולרכוב בצורה צינית על גל תקשורתי.
במערכת הביטחון ציינו כי "המערכת הביטחונית עובדת בשנים האחרונות, עוד טרם צוק איתן במהלכו ומאז, אל מול איום מנהרות החמאס. "מדובר באתגר מורכב מאוד. מערכת הביטחון התייחסה ומתייחסת במלוא הרצינות לכל נושא. כל פנייה, חשד או חשש בדרום או בצפון מטופלים. כל הצעה או רעיון בנושא המנהרות, גילוין והשמדתן נבדק לעומק. הטיפול במנהרות, ובהמשך - שדרוגו של המכשול בגבול הרצועה, הוא מאמץ לאומי אינטנסבי רב-מערכתי ושותפים לו גופים רבים במערכת הביטחון ומחוצה לה. מושקעים בו משאבים רבים ומגוונים. מטעמים מובנים איננו יכולים לחשוף את הפעילות המלאה לגילוי מנהרות ולהשמדתן, אך הפעילות הזאת מתקיימת כל העת", אמר הגורם.
גורם אחר במערכת הביטחון הצטרף לביקורת: "קיבלנו את הטיוטה כמעט במקביל לפרסום שלה בתקשורת, לא הספקנו עוד להתעמק בה. באחד הסעיפים נכתב ש'הממצאים הכלולים בטיוטה הם ראשוניים ואינם סופיים ומוחלטים'. אז למה זה מתפרסם?! הוא מטעה וזורע בהלה בציבור".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צחי הנגבי, אמר כי הודעת משרד המבקר "מעוררת תמיהה". לדבריו, "מן העדויות שנגבו על-ידי ועדת החוץ והביטחון עולה באופן חד-משמעי כי ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל והקבינט היו מודעים לאיום המנהרות ופעלו באופן נמרץ לאורך זמן ניכר על-מנת לגבש לו מענה איכותי".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון לשעבר, השר זאב אלקין, הוסיף כי "העיסוק בזה עכשיו הוא פופוליסטי. ההדלפה יוצאת בדיוק עכשיו כשהנושא בכותרות, אבל הדוח בכלל לא מוכן".
טיוטת דוח מבקר המדינה מצביעה על ליקויים חמורים בהיערכות מערכת הביטחון לאיום המנהרות מרצועת עזה, בשנים שקדמו למבצע צוק איתן ובמהלכו. הטיוטה הועברה לראש הממשלה, לשר הביטחון ולרמטכ"ל, וממשרד המבקר נמסר כי היא הועברה אליהם כבר עתה "נוכח הדחיפות המסתמנת בנושא המנהרות בכל החזיתות".
הדוח מתייחס גם לאבטחת היישובים הסמוכים לרצועת עזה. המבקר, יוסף שפירא, החל לבדוק את סוגיית המנהרות מעזה לפני שנתיים, כחמישה חודשים לפני מבצע צוק איתן, אך הרחיב את היקף הביקורת אחרי המבצע. בדוח הסופי ייכלל גם פרק העוסק בתהליכי קבלת ההחלטות בקבינט המדיני-ביטחוני.
ממשרד המבקר, אשר החל בבדיקת הנושא כבר בחודש פברואר 2014, נמסר כי "טיוטת הדוח מצביעה על פערים ועל ליקויים, חלקם חמורים, בהיערכות לאיום המנהרות ובטיפול בהן".

תאריך:  05/02/2016   |   עודכן:  05/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"התנהלות המבקר שערורייתית ופופוליסטית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני יוצא מתוך הנחה שהכתב ציטט
אורח  |  5/02/16 16:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אריאל י. לוין
קורא להכניס את חדשנות ההיי-טק לתפיסה המדינית-ביטחונית    שב ומותח ביקורת על הממשלה בצוק איתן: "הבעיה הייתה נעוצה בחיוורון של ההנחיות והתוכניות שניתנו על-ידי הקבינט המדיני-ביטחוני"
עידן יוסף
קציני מילואים בכירים בפיקוד העורף מבקשים לסיים את תפקידם במחאה על כשלים חמורים בתפקוד המחוז הדרומי של הפיקוד במבצע צוק איתן ולאחריו
איציק וולף
בכיר חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, הודיע שתנועתו לא תהיה מוכנה לעסקת חילופי שבויים עם ישראל אלא אם ישראל תשחרר את כל משוחררי עסקת שליט שנכלאו מחדש
איתמר לוין
הורה לווינשטיין למסור לו בתוך חודש החלטה מנומקת בשאלה האם לחקור הדלפות בזמן המבצע    אחת האפשרויות היא שנתניהו הדליף מידע כדי להדוף ביקורת של ליברמן ובנט
איתמר לוין
משרד הבריאות לא ריכז כיאות את הטיפול בנפגעים אלו, בעיקר ביישובי עוטף עזה    מחסור במטפלים מקצועיים לילדים נפגעי חרדה בגנים ובבתי הספר
רשימות נוספות
גנץ: דרושה אסטרטגיה מדינית מול הטרור   /  אריאל י. לוין
"נפלנו על הראש במחיר תמורת שבוי"   /  אריאל י. לוין
"ידענו על 32 מנהרות לפני צוק איתן"   /  אריאל י. לוין
סוחרי הגופות  /  אריאל י. לוין
מחדל הגדר בדרום ומשמעויותיו  /  רפי לאופרט
אדם נשך כלב  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il