X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנתונים המספריים של נציבות הביקורת מפריכים את הטענות והחששות המרכזיים של ניצן וארגון הפרקליטים הנציבות מתכננת לפרסם לקראת סוף השנה שני דוחות בנושא הסדרי טיעון משבחת את הפרקליטים ומצביעה על בעיות רוחב ארגוניות
▪  ▪  ▪
גרסטל. 375 תלונות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

11% מהתלונות הפרטניות שנבדקו אשתקד בידי נציבות הביקורת על הפרקליטות היו מוצדקות; רק 19% מהתלונות הוגשו בידי עורכי דין, מחצית מהן כמייצגי לקוחותיהם. אלו הם שניים מן הנתונים המרכזיים בדוח הפעילות השנתי של הנציבות (יום ב', 8.2.16).
משמעותם של שני נתונים אלו היא, שאין יסוד אמפירי ועובדתי לטענות ולחששות שמעלים ארגון הפרקליטים ופרקליט המדינה, שי ניצן, כלפי הנציבות ובמיוחד לטענה שהיא תשמש ככלי ניגוח נגד הפרקליטות. מבין התלונות הפרטניות המוצדקות, הטיפול בכמחצית מוצה בעקבות פניית הנציבות, כך שלא היה צורך במסקנות מצידה של הנציבה הילה גרסטל. ואילו לגבי מגישי התלונות בולטת העובדה, שרק 9% מהן הוגשו בידי עורכי דין בעניינים הנוגעים אליהם-עצמם.
אגף התלונות הפרטניות קיבל אשתקד 535 פניות, שרק 375 מהן הוגדרו כתלונות (היתר היו בקשות בירור ופניות לידיעה בלבד). פריסת התלונות על פני השנה מלמדת, שמאבקו של ארגון הפרקליטים בנציבות העלה את המודעות לקיומה והגביר את מספר התלונות. כך גם העובדה שהרוב המכריע שלהן היו נגד הפרקליטות, למרות שהתביעה המשטרתית אחראית ל-80% מכספי האישום: נגד הפרקליטות הוגשו 74% מהתלונות, נגד התביעה המשטרתית היו 5% מהן, עוד 8% היו כלפי מוסמכי היועץ המשפטי, 2% כלפי מיופי כוחו של היועץ ו-10% נגד גופים שאינם מבוקרים.
הנציבות סיימה אשתקד את הטיפול ב-344 תלונות, כולל 56 שהטיפול בהן החל בשנת 2014. מבין אלו, 40% נדחו על הסף (קיומו של הליך תלוי ועומד, התייחסות לשיקול דעת משפטי, התייחסות לגוף שאינו מבוקר ועוד), 13% נדחו לגופו של עניין, הבירור של 29% הופסק מסיבות שונות ו-5% נגעו לסוגיות מערכתיות והועברו לאגף המתאים.
בביקורת המערכתית מכינה הנציבות שורה של דוחות, שחלקם אמורים להתפרסם עוד השנה: ראיונות עדים בידי הפרקליטות הפלילית, עמידה במועד להגשת תביעה אזרחית בידי הפרקליטות האזרחית, פוטנציאל לניגוד עניינים בידי מוסמכי היועץ המשפטי, והחשובים שבהם - הסדרי טיעון של התביעה המשטרתית ושל הפרקליטות (האמורים להתפרסם ברבעון הרביעי של השנה).
הנציבות מוסרת על דוחות נוספים שבהכנה, בלא תאריך מתוכנן לפרסומם: יידוע ושימוע בתביעה המשטרתית, חומר חקירה ופסילת ראיות במשטרה ובפרקליטות, חזרה מכתב אישום, המכון לרפואה משפטית, התנהלות מיופי כוח רשות מקרקעי ישראל, התנהלות באי-כוח הכונס הרשמי והכנת תצהירים בפרקליטות האזרחית. הנציבות דחתה את הכנתם של דוחות נוספים, ובהם גישור פלילי והעררים בפרקליטות, בין היתר בשל טענת הפרקליטות לעומס דוחות המצריכים את תגובתה.
משלושת הדוחות שהגישה השנה, אומרת גרסטל, היא הגיעה למסקנה לפיה "בפרקליטות קיימת מודעות לצורך המערכתי בשיפור וייעול תהליכים וביצירת סביבה ארגונית התומכת בתהליכי הליבה. אין ספק, כי עובדי הפרקליטות הם עובדים מסורים הפועלים מתוך תחושת שליחות אמיתית ורצון כן לשרת את הציבור". לצד זאת, היא מצביעה על מספר ליקויי רוחב:
  • העדר מדיניות אחידה וברורה בהתייחס לתהליכי הליבה, וכתוצאה מכך - העדר הנחיות ונהלי עבודה פנים-ארגוניים.
  • העדר מנגנוני דיווח ובקרה.
  • העדר מנגנוני תיעוד מובנים הנדרשים בתהליכי העבודה השונים.
  • חסר בתמיכה מתאימה באמצעות מערכות המידע הממוחשבות בביצוע תהליכי העבודה באופן מלא, אחיד ונגיש.

תאריך:  08/02/2016   |   עודכן:  08/02/2016
+חשודים ברצח במשך 17.5 שנים
06:00 08/02/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שלושה חשודים קיבלו הודעה על סגירת התיק רק לאחר 17.5 שנים - והפרקליטות סירבה לאפשר לנציבות הביקורת לבדוק מה השתבש

ללא מענה של ממש [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+כך טרפד למברגר את חקירת פרשת דוד
06:00 08/02/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

גרסטל חושפת: התיקים בהם טיפלה דוד כפרקליטת המחוז מול רונאל פישר המתינו בלשכתו של למברגר חצי שנה - והוא הודיע על כך לנציבות רק לאחר מעצרה של דוד

דוד. חשד לקשרים פסולים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+בכירי הפרקליטות מחרימים את הנציבות
05:59 08/02/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לאחר דוח גולדברג הפסיקו פרקליטי המחוזות והמשנים לפרקליט המדינה לענות לפניות הנציבות  ▪  גרסטל: אין להפריד בין הביקורת הפרטנית לביקורת המערכתית

גולדברג. המליץ [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
11% מהתלונות הפרטניות מוצדקות; רק 9% מהתלונות - בידי עורכי דין
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אולי
חרד  |  8/02/16 08:42
2
שימוש במע׳ מיחשוב בפרקליטויות
ע.ש  |  8/02/16 10:32
3
אין לחשוש מביקורת
עו""ד פכטר אברהם  |  8/02/16 13:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
יש מי שמעדיפים לא לדבר גם כאשר יש לכך מקום, במיוחד כאשר הם רוצים לחמוק מן האמת. הנה כמה דוגמאות, וגם אחת לכך שלפעמים התשובה הטובה ביותר היא אכן שתיקה רועמת
אריה אבנרי
שי ניצן נכנע לעובדיו בנושא נציבות הביקורת והעניק הנחות סלב ענקיות לאהוד אולמרט    מי שקיווה שהוא יאזן את הרפיסות של וינשטיין - התאכזב קשות
איתמר לוין
יום פלילי טיפוסי: שופט יעיל צריך להתמודד עם צדדים שלא תמיד מסייעים לקדם את התיקים    ויליאם חאמד עושה כמיטב יכולתו, אבל מפגין סלחנות יתר כלפי סניגור חצוף
איתמר לוין
המדינה תפצה נאשם ב-5,500 שקל, לאחר שהתעקשה במשך שנתיים לנהל הליך נגדו למרות הערות בית המשפט לפיהן אין יסוד להאשמות
איתמר לוין
פסק דין בעניינה של משפחה שאחד מילדיה סובל משיתוק מוחין, מגלה כיצד ניסה האפוטרופוס הכללי למנוע ממנה הזדמנות לשפר את תנאי מגוריה    ביהמ"ש דחה את ההתנגדות וגם נתן ליחידה שיעור באנושיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il