X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני עובדים פוטרו, תוך שלילת פיצויי הפיטורין רוב הסכום החסר כבר הופרש הוקמה ועדת בדיקה חיצונית, אך אין דיווח על תלונה במשטרה הפרשה ידועה לחברה 5 חודשים לפחות, אך רק היום דיווחה עליה חלקית
▪  ▪  ▪
אמיר נחום. המידע שכב 5 חודשים [צילום: יח"צ]

שני עובדים בדרגה נמוכה בחברת הבנייה אורתם-סהר, שאינם חברי הנהלת החברה, פוטרו לאחר שהתברר שהיו מעורבים במה שהחברה מתארת "כאי-סדרים" ב-5 מיליוני שקלים. החברה שללה מהם את פיצויי הפיטורין, דבר המאותת על כך ש"אי הסדרים" היו כרוכים בעבירה פלילית של הוצאת כספים מהחברה. למרות זאת, לא הודיעה אורתם-סהר עד לרגע זה על הגשת תלונה במשטרה.
אין שמות
החברה הודיעה, שהיא מסתפקת לפי שעה בהקמת ועדת בדיקה חיצונית, בראשות מומחה. לא נמסרו שמות חברי הוועדה ושם יושב הראש שלה, כן לא נמסרו שמותיהם של שני העובדים, ורק צוין כי הם אינם נושאי משרה או חברי הנהלה, ועובדים ב"דרגה נמוכה". לא נמסר מה היו תפקידיהם בחברה ואיך היה להם מגע עם כספים. דרגתם הייתה גבוהה די הצורך, מכל מקום, כדי להוציא מהחברה 5 מיליוני שקלים.
הסיפור אינו חדש עבור חברת אורתם-סהר, והחברה פירסמה רק עתה (יום א', 7.2.16) פרטים חלקיים על-אודותיו. החברה כבר הפרישה בדוחות הקודמים שלה את רוב הסכום החסר. הדוח הקודם פורסם ב-30 בספטמבר 2015, כך שברור שהפרשה "מתגלגלת" 5 חודשים לפחות, אם לא יותר. עם זאת, החברה לא דיווחה על כך לציבור בעלי המניות עד היום. החברה טוענת, כי דווח מוקדם היה פוגע בבדיקה, וכי גם עתה מדובר ב"בדיקה ראשונית" בלבד. עם זאת, הרשה דווחה לדירקטוריון.
אורתם-סהר, בשליטת המהנדס אמיר נחום, תפריש עוד 500 אלף שקל על חשבון "אי הסדרים" במאזנה ל-31 בדצמבר, שיתפרסם בחודש הבא. "אי הסדרים" יקטינו את ההון העצמי של החברה ב-800 אלף שקל, סכום זניח, פחות מ-1% מההון העצמי, העומד על 88.2 מיליון שקל.
דווקא עכשיו זכתה בחוזים גדולים
לאחרונה זכתה אורתם-סהר בשני חוזי קבלנות גדולים לבניית 232 דירות ברמת השרון ו-644 דירות בצפון מרח תל אביב, כקבלן ראשי של גינדי החזקות. אורתם-סהר באה במקום דורי בנייה, שנקלעה להפסדים גדולים של מאות מיליוני שקלים, בעקבות נתונים לא נכונים על ההוצאות וההכנסות שלה במשך תקופה ארוכה. לא נמסר אם גינדי החזקות קיבלה לפני חתימת החוזה עם אורתם-סהר (יום ב', 1.2.16) מידע על פרשת אי-הסדרים.
פרשה אחרת בה הייתה מעורבת אורתם-סהר הייתה נפילת המרפסת בפרויקט של גינדי השקעות בחדרה, שבו הייתה אורתם-סהר הקבלן הראשי. הפרשה הסתימה לפי שעה תוך תשלום פיצויים בעשרות מיליוני שקלים לדיירים.

תאריך:  07/02/2016   |   עודכן:  07/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
תביעה ב-120,000 שקל נגד המועצה הדתית בית שמש, בטענה שאישה זרה נקברה בסמוך לאמו של התובע - בחלקה שרכש עבור אביו
יצחק דנון
רו"ח אסתר מטלס מבקשת לבטל את תוצאות "מקצה השיפורים" שערך לטענתה המוסד במכרז לקבלת ביקורת כספית פנימית עבור מנהל הכספים שלו
איתמר לוין
שישה חודשי מאסר על תנאי לחברת הכנסת בשל העלבת שוטרים    ביהמ"ש: לדבריה של זועבי הייתה השלכה על בטחונם האישי של השוטרים
איציק וולף
מבצע אכיפה שערכה רשות המיסים לבדיקת פעילות 236 בתי עסק בירושלים גילתה שכעשירית מבתי העסק לא רשמו הכנסות כדין    בעלת סוכנות נסיעות לא הצהירה על הכנסות במזומן ממסע לקברי צדיקים וטענה "התכוונתי לרשום אחר כך"
יצחק דנון
מלם מערכות מבקשת להורות למרכז השלטון המקומי למכור את שארית מניותיו בחברה לאוטומציה לחברת וואן השולטת בה, כדי לעודד את התחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il