X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך לדברי פרופ' גרוטו ממשרד הבריאות בדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה בעניין זיהום האוויר המפרץ חיפה הבהיר: בתל אביב יש יותר תחלואה בשיעור של 8-10% ובחיפה עודף תחלואה של 15% שר הבריאות: לא אהסס לסגור מפעלים אם צריך
▪  ▪  ▪
מפרץ חיפה. עודף תחלואה [צילום: איתמר לוין]

"התחלואה במפרץ חיפה דומה לתל אביב וחדרה, אבל בתוך האזור נמצאו נקודות חמות ובהן התחלואה גבוהה יותר" - כך דיווח (ג', 8.2.16) פרופ' בוריס פורטנוב, ראש צוות המחקר האפידמיולוגי בעניין זיהום האוויר במפרץ חיפה והשלכותיו הבריאותיות על התושבים, לוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ דודי אמסלם.
"יכול להיות שגם בתל אביב ובחדרה יש נקודות חמות. לא בדקנו. איננו יכולים בשלב זה לפרסם דבר על מיקום הנקודות החמות, כי הדוח צריך לעבור בדיקה של ועדה מקצועית, והיא תחליט אם לפרסם. אנחנו לא מחליטים. מה שמצאנו בינתיים שיש קשר בין הנקודות החמות האלה למצב סביבתי. יש קשר סטטיסטי מובהק בין האזורים עם תחלואה גבוהה יחסית לגורמים סביבתיים" - הבהיר פרופ' פורטנוב.
בחיפה - עודף תחלואה של סרטן, אסטמה ולב
פרופ' איתמר גרוטו, משרד הבריאות: "מהנתונים שלנו בערים חיפה, ירושלים, תל אביב ובאר שבע, מצאנו אזור קר בירושלים (תחלואה נמוכה) בהשוואה לממוצע הארצי. בתל אביב יש יותר תחלואה בשיעור של 8-10% ובחיפה עודף תחלואה של 15%. מדובר בעודף תחלואה של סרטן, אסטמה ומחלות לב. מדובר בדוחות של 3-4 שנים אחרונות. מסוף 2014 המסקנה היא שהממצא לגבי סרטן אינו מקרי. דוח הסרטן האחרון מראה עודף סרטן מובהק בחיפה לאורך שנים.
שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בדיון כי "ההתעניינות שלנו באזור היא לא מהיום בגלל שהתפרסם המחקר שהוזמן על-ידי בז"ן. מישהו הזמין את המחקר הזה ומישהו הדליף. ידוע שהמצב בחיפה לא טוב. אנו יושבים על זה חודשים. אני לא אהסס גם לסגור מפעלים אם צריך. אני מתחייב לא להסתיר שום מידע. לא יהיה מצב סכנה של אזרחים. ודרך אגב, הזיהום בכיר השבת יותר גרוע, ואין שם כמעט מה לעשות".
השר לאיכות הסביבה אבי גבאי: "אנחנו מקדמים את תוכנית קרקעות הצפון. מטפלים במכלי הדלק בקריית חיים. השכונות שם צמודות למיכלים, והדיירים הם מפוני ואדי סאליב - עוול על עוול. לא נאשר להגדיל את השימוש. מחליפים למכלים יותר בטוחים והם יורחקו למרחק 800 מטר מהבתים במקום 50 מטר. איך תוכנית כזו מרעה את מצב התושבים? הנמל זו החלטה שהתקבלה ואני לא יכול לבטל, אבל השקיעו בסקרי איכות סביבה 35 מיליון דולר. תקצבנו משאיות על גז ולאגד 30 אוטובוסים על גז, דברים שמעולם לא נעשו".
ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי: "אנחנו רוצים לדעת את האמת. האם הראשים הקטנים חזרו לגודלם הטבעי? הממשלה קידמה תוכנית, אבל רק חיפה שותפה. צריך לתקצב עוד רשויות. למה יושבים רק עם עיריית חיפה? יש לנו תוכניות משלנו". השר להגנת הסביבה אבי גבאי: "קולגבה שלך בקריית מוצקין מסרב לשים נקודת ניטור. יש מפעלים שבשנה האחרונה לא עמדו במדדים ונסגרו, כמו אלקו שעובר לדרום".
ח"כ דודי אמסלם יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "ועדת הפנים והגנת הסביבה מקבלת בסיפוק רב את הצהרת שרי הבריאות והגנת הסביבה שהם לוקחים אחריות מלאה על מחקר זיהום האוויר בחיפה, שכן תמוה שעד כה מימן את המחקר גורם כלכלי בעל אינטרסים", לדבריו "לב בעניין הוא שהמדינה תיקח אחריות על המחקר כדי לוודא שהממצאים לא יהיו מוטים. מה שנעשה עד היום חסר תקדים. אומנם מדובר בצעדים קטנים, אבל שלא ננקטו בעבר. מכיוון שהמחקר לא הסתיים, ניתן להם להשלים את המחקר ובתחילת כנס הקיץ הוועדה תשמע נתונים מדויקים".

תאריך:  08/02/2016   |   עודכן:  08/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עודף תחלואה בחיפה של סרטן, אסטמה ולב"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הדיון היום הוכיח כי יש מחדל !
David BarDror  |  8/02/16 19:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
יקבלו כ-50% יותר במלגת הלימודים    המשמעות היא שלעשרת אלפים סטודנטים יתווספו עוד 1,500 שקלים למלגה
מירב ארד
-2015, נהרגו 35 עובדים באתרי הבנייה לעומת לעומת 31 אשתקד, מרביתם מנפילה מגובה    בשנה שעברה נהרגו 55 עובדים נהרגו בתאונות עבודה - נתון הנמוך מזה 5 שנים
איתמר לוין
קובע לראשונה: בית משפט ישראלי יכול להרחיק מהמגרשים בארץ גם מי שהתפרעו בחו"ל    הורה לקבוע לאלו תקופות יורחקו אוהדי בית"ר ירושלים שהתפרעו אשתקד בבלגיה
אלעזר לוין
בוטלה ערבות בכ-13 מיליון שקל שהבנק נתן לעירייה בגין הטל השבחה על בניית שלושה מהמגדלים
מירב ארד
בין השירותים שיושבתו: הסייעות בגנים והצוות המינהלי בבתי הספר, מחלקות הרווחה, ועדות התכנון והבניה, המועצות הדתיות    יופסקו שירותי פינוי האשפה ולא יינתנו קנסות חנייה    בתי החולים העירוניים איכילוב בתל אביב ובני ציון בחיפה יפעלו במתכונת שבת    בהסתדרות נערכים להרחבת הצעדים הארגוניים למקומות עבודה נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il