X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגישה הצעה לקנות מהריבוע הכחול נדל"ן את חלקה, 50% בקניון האופנה ובחניון גבעון בת"א אם תצא העסקה לפועל תשתלט משפחת גינדי על שני הפרויקטים קונסורציום בראשות בנק לאומי יממן את העסקות העסקה מגדילה את הכיסוי לפירוק אלון
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

חברת מגדלי גינדי תרכוש מהריבוע הכחול נדל"ן, ב-1 מיליארד שקל, את חלקה - 50 אחוזים - בשני פרויקטים במתחם השוק הסיטונאי-שרונה בתל אביב - קניון האופנה וחניון גבעון. זוהי ההצעה שהגישה (יום ב', 8.2.16) מגדלי גינדי לרבוע הכחול. אם תצא העסקה לפועל, תשתלט משפחת גינדי על שני הפרויקטים.
העסקה, אם תצא לפועל, מגדילה לכאורה את הסיכוי שנושי אלון הרבוע הכחול יחליטו לפנות לבית המשפט ולבקש מינוי כונס נכסים לחברה [הרחבה בהמשך].
קניון האופנה, בן 32,000 מ"ר, בבנייה בשלב מתקדם, נמצא כיום בבעלות הרבוע הכחול נדל"ו 50%, מגדלי גינדי 25%, משה ויגאל גינדי 25%. העסקה תעביר את הקניון לבעלות מלאה של משפחת גידי.
חניון גבעון, בן 1,000 מקומות חניה, הסמוך למתחם שרונה, נחנך לפני כחצי שנה. בעלי הקניון הם גם בעליו. גם כאן, העסקה תעביר את החניון לבעלות מלאה של משפת גינדי.
מגדלי גינדי מציעה כאמור לשלם 1 מיליארד שקל בעד משני הפרויקטים. היא תממן את ההשקעה מהלוואה שתקבל מקונסורציום, בראשות בנק לאומי (45) וחברות הביטוח מנורה-מבטחים, כלל ביטוח והראל (55%).
הקונסורציום מימן אשתקד למגדלי גינדי (ללא שותפים), רכישת שני מגרשים בסמוך למתחם שרונה ב-760 מיליון שקל. על מגרשים אלו נבנים בימים אלו שני מגדלים בני 48 קומות, שבכל אחד מהם 385 דירות. חברת גינדי אומרת שעד עתה נמכרו 600 מתוך 770 הדירות.
קודם לכן מימן אותו קונסורציום את הפרויקט הגדול של בניית 8 מגדלי מגורים, ובהם 750 דירות, על מגרש השוק הסיטונאי. הפרויקט הוא בבעלות מגדלי גינדי 50% והריבוע הכחול 50%. כמעט כל הדירות נמכרו.
מהפך באלון: יעדיפו מינוי כונס
העסקה המוצעת מהווה מהפך לגבי בעלי אג"ח ג' של אלון הרבוע הכחול, החייבת להם 330 מיליון שקל. הנושים יכולים לבחור כיום בין שתי אפשרויות: (1) להסכים למכירת אלון לגינדי החזקות או לגד זאבי, דבר שיאפשר לפרוע 250-240 מיליון שקל מתוך החוב; (2) לפנות לבית המשפט, שימנה כונס לאלון, שימכור את כל נכסיה. מכירת 50% משני הפרויקטים תזרים 1 מיליארד שקל לקופת הריבוע הכחול, שתעביר 550 מיליון שקל לאלון. סכום זה יאפשר לכאורה לפרוע את כל החוב לבעלי האג"ח, ולכן יהיה אפשרו מועדפת.
אולם יש לזכור, שמדובר בהצעה לעסקה, ולא בחוזה שנחתם, ואין לדעת בדיוק מתי ייחתם.
מגדלי גינדי נמצאת בשליטת האחים מנור וכפיר גינדי (בניו של משה גינדי) וגיסן אורי לוי. חברת גינדי השקעות, שאינם קשורה לעסקות שתוארו למעלה, נמצאת בבעלות מנור וכפיר גינדי ואורי לוי, יחד עם הגיס השני אייל פרידמן. לכן, מגדלי גינדי היא בעצם גינדי השקעות מינוס פרידמן. יגאל גינדי הוא אביהם של מנור וכפיר.

תאריך:  08/02/2016   |   עודכן:  08/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גינדי תרכוש מהרבוע הכחול במיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש הוועדה להגברת התחרותיות בשירותים הבנקאיים והפיננסיים: "הריכוזיות נובעת מהקושי של עסקים קטנים לגייס אשראי כדי להתחרות"    יו"ר הוועדה, ח"כ כהן: "הצמיחה במשק שלילית. פתיחת שוק האשראי לתחרות תשנה זאת"
עידן יוסף
"אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי אם חברי פרלמנט היו עומדים דקת דומייה לזכר ג'ון הג'יהדיסט או חברי הקונגרס האמריקני היו עומדים לזכר הרוצח מקליפורניה"
עידן יוסף
הקימה ועדת משנה בראשות ח"כ פולקמן: "לא לפוליטיזציה של שירות המדינה; למנות בעלי כישורים ולא קשרים"
איתמר לוין
קיבל את ערעור המדינה וביטל את פסק הדין שחייב אותה לשלם 25,000 שקל לכל אחד מ-62 תובעים    מלצר: ההסכמה לפנים משורת הדין בתיק קודם אינה מחייבת תשלום בתיק הנוכחי
איתמר לוין
היועצת המשפטית של ועדת החוקה: הסמכת שר הביטחון להחרים - חוסר אמון בבית המשפט    נציג השב"כ: בלי זה - ביטחון המדינה ייפגע    סלומינסקי: דיונים משפטיים בנושא לא יסתיימו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il