X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אספה כללית מיוחדת של החברה תאשר את שינוי השם ואת תיחום הפעילות בין שתי החברות: החברה הציבורית תבנה למגורים, וחברתו הפרטית של לוזון תבנה נכסים מניבים
▪  ▪  ▪
אורי דורי. שם חדש [צילום: האתר הרשמי]

אין רגע דל בקבוצת דורי. בקרוב לא נאמר "קבוצת דורי", אלא "קבוצת לוזון". חברת דורי הודיעה על כינוס אספה כללית ב-29 במרס, לשינוי השם. החברה הייתה קרויה כך שנים רבות, מאז הוקמה על-ידי הקבלן והיזם הוותיק אורי דורי (בעבר נשיא התאחדות הקבלנים, וכיום נשיא כבוד שלה). כשגזית-גלוב רכשה את השליטה בחברה, החליטה לא לשנות את השם. לוזון החליט אחרת, ובקרוב תהיה בבורסה חברה ציבורית על שמו.
בנוסף, תחליט האספה הכללית על תיחום פעולות בין החברה הציבורית לבין חברת הבנייה הפרטית של עמוס לוזון, החל ב-29 במרס. הדבר נחוץ, משום ששתי החברות פעילות כיום בעיקר בבנייה למגורים, ויש להפריד בין פעילות פרטית לבין פעילות בחברה ציבורית. הרעיון המרכזי הוא, שקבוצת דורי תמשיך לבנות למגורים, ואילו עמוס לוזון יתרכז בבניית בנייני משרדים ומסחר, תחום חדש יחסית בשבילו.
קבוצת דורי תמשיך כאמור בפעילותה הנוכחית, שהיא בנייה למגורים בארץ ובחו"ל (סלובקיה, אוקראינה, בולגריה ופולין) עם זאת, תוכל לסיים בנייה של בנייני משרדים ומסחר שבהם התחילה. בנוסף, תוכל לבנות משרדים ומסחר שיהוו עד 20% משטחם של בנייני המגורים שלה, כגון קומת קרקע מסחרית בבניין מגורים.
לוזון יוכל לרכוש דירות להשקעה
ע. לוזון נכסים והשקעות, חברתו הפרטית של עמוס לוזון, תפסיק לבנות בנייני מגורים חדשים, ותהפוך לחברה יזמית של נכסים מניבים, ובראשם בנייני משרדים ומסחר. עם זאת, היא תוכל לסיים מה שהתחילה - בניית כמה בנייני מגורים בפתח תקוה, בשותפות עם חברת אמריקה ישראל. עמוס לוזון, אישית, יוכל לרכוש דירות מגורים לבני משפחתו ודירות להשקעה.
ההסכם המוצע מעורר כמה סימני שאלה:
  • ההסכם קובע שלוזון אישית יוכל להגיש הצעה למכרז "מחיר למשתכן" בראש העין. סעיף זה תמוה, ולכאורה אינו נחוץ: כי תיחום הפעולות ינכס לתוקף, כאמור, בסוף מרס, ואילו מועד ההגשה של ההצעות למכרז הוא, כבר ב-22 בפברואר.
  • מה יעלה בגורלו של מגרש בפתח תקוה, שלוזון רכש אשתקד יחד עם תדהר, כדי לבנות עליו מאות דירות? ייתכן שיוחלט, שכיוון שלוזון כבר שותף במגרש, יבנה עליו. בנייה חדשה זו עלולה ליצור התנגשות עם החברה הציבורית.
  • האם בכוונת לוזון, להפוך אישית גם למשקיע, הרוכש דירות, ואולי בניינים שלמים, להשקעה ולהשכרה?
עמוס לוזון יתחייב, שאם יוצע לו נכס לרכישה, בתחום פעילותה של קבוצת דורי - כלומר, בנייה למגורים - הוא יציע אותו תחילה לחברה זו.
האספה הכללית תאשר גם רכישת פוליסות ביטוח דירקטורים ונושאי משרה לבכירי החברה, כולל לתקופת המעבר. של החלפת הבעלות על קבוצת דורי.

תאריך:  10/02/2016   |   עודכן:  10/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קבוצת לוזון" במקום "קבוצת דורי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא הייתי קונה ממנו מלונה. ל"ת
עקרון  |  10/02/16 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אלביט מערכות חושפת את התוספת החדשה למשפחת המיני-מל"טים - מל"ט שמותאם לצרכי הגדוד והחטיבה, ומעניק ללוחמים יכולות מודיעין, סיור ומעקב
יצחק דנון
הלשכה ואפי נוה תובעים 1.2 מיליון שקל בעקבות שתי ידיעות בהן תוארה יחידת הקשר של הלשכה בכנס כגוף לוביסטי המשרת בעלי הון
עידן יוסף
עסקים יהודיים מעסיקים ערבים במקום יהודים כל השבוע בגלל האיסור להעסיק יהודים בשבת    שר הכלכלה מציע לכנסת לדון האם יש מקום לשנות את החוק
מירב ארד
כך לדברי דני גולשטיין, מנכ"ל הדואר בדיון בוועדת הכלכלה    הוסיף: בקרוב נשיק שירות 'הדואר בא אלי', כשבעוד כמה חודשים כל אחד יוכל להיכנס לאינטרנט ולבחור איפה הוא רוצה לקבל את החבילה    סגן מנהל רשות החברות: הצפי לסיום הקמת בנק הדואר - ספטמבר השנה
יצחק דנון
עובדי חברת ההזנק, שעסקה בפיתוח תוכנה למניעת זליגת מידע, טוענים שפוטרו בידי חברת-האם האמריקנית WAVE הנכנסת בעצמה להליכי פירוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il