X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הביטחון התחיל לפנות את הקראווילות שהציב בבית אל בשנת 2012 לאחר פינוי בתי שכונת האולפנה הפינוי - על-פי בקשת ראש המועצה המעוניין לבנות במקום 114 יחידות דיור עד יולי 2016 יפונו כל הקראווילות מן המקום
▪  ▪  ▪
פינוי הקראווילות בבית אל

משרד הביטחון התחיל לפנות את הקראווילות שהציב בבית אל לאחר פינוי שכונת האולפנה. על-פי ההערכה, יועברו הקראווילות לשיפוץ במחנה צריפין ושם יישארו עד לפינוי בתי המאחז עמונה הסמוך ליישוב עפרה.
על-פי הסיכום בין משרד הביטחון למועצה המקומית בית אל, אמורות היו הקראווילות להיות בבית אל למשך שלוש שנים בלבד - מיולי 2012 ועד יולי 2015. אתר הקראווילות אמור היה להתפנות מיושביו כבר ביולי 2015, אולם תושביו קיבלו ארכה עד יולי 2016. בפרק הזמן שחלף מאז פינו חלק מיושבי הקראווילות את דירותיהם. אותם תושבים קשורים לישיבה הגבוהה בבית אל והם פינו את הקראווילות לאחר שהושלמה בניית הבניינים שניתנו לישיבה על-ידי המדינה לאחר הפינוי הכפוי של שכונת האולפנה שנבנתה בניגוד לחוק. שאר התושבים צפויים להתפנות מן המקום בחודשים הקרובים ועד ליולי 2016.
באתר שעליו היו הקראווילות עד היום אמורות להיבנות 114 יחידות דיור. בתחילה 80 יחידות דיור ולאחר מכן עוד 34 יחידות דיור. בטרם יתחילו במקום עבודות הבנייה נדרשות עבודות של חפירות הצלה ארכיאולוגיות. העבודות הללו צפויות להתחיל עם תחילת עונת החפירות הבאה, בקיץ הקרוב. לטענת גורמים במועצה המקומית בית אל, הושג כבר המימון לקיום החפירות.
"זה היה בעקבות הבלגן של בתי דריינוף, בשביל שלא יהיה פה מרד. הם חתמו לנו כדי שלא יהיו כאן מהומות", אמרה דוברת המועצה המקומית בית אל.
ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, ציין גם הוא בשיחה עם News1 כי רק לאחר שהושגו כל החתימות הנדרשות לאישור התב"ע, לאחר ההתבצרות בבתי דריינוף, ניתן היה מבחינתו לפנות את השטח. "אמרנו לראש הממשלה שאם הוא לא יאשר את התב"ע הזאת אנחנו לא יוצאים מבתי דריינוף. הוא כינס את כל הגורמים הרלוונטיים, אישר אותה והכניס אותה לתוקף. גם השר יעלון חתם".

תאריך:  16/02/2016   |   עודכן:  16/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זלמן מלמד  יעקב כץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקראווילות של האולפנה ישמשו למפוני עמונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת בית-אל
איציק וולף
בשבוע הבא תדון ועדת הכלכלה של הכנסת באופן שבו התנהלה הנהלת עמידר כשמסרה נכסים במחירים זולים מערכם הריאלי לגופים עסקיים, ללא מכרז, ולא הציעה אותם לזכאי דיור ציבורי    בדיון תעלה גם חשיפת News1 אודות בתי עמידר המשמשים את ערוץ 7
איציק וולף
תושבים בשכונת הקראווילות בבית אל, שהוקמה על-ידי משרד הביטחון לקראת פינוי שכונת האולפנה, זועמים על המועצה שמעבירה למתחם את המכינה הקדם צבאית שבשליטת הישיבה הגבוהה של הרב מלמד    ראש המועצה: חלון הזדמנויות לבניית 114 יחידות דיור, אתר הקראווילות כולו יפונה עד יולי 2016"
עידן יוסף
נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק מזהיר בראיון לגל"ץ: "כך לא מדבר ח"כ על שופט. הוא מנסה להרוס את כל מה שנבנה פה מקום המדינה"    יוגב: "לא חושש מביקורת"
איציק וולף
לשכת היועץ המשפטי לממשלה הוציאה הודעה חריגה ובה התייחס וינשטיין למתקפה נגד בית המשפט העליון בעקבות פסק הדין להריסת בנייני דריינוף    "החובה לכבד את החוק ואת פסיקת בית המשפט מוטלת על כולם ללא יוצאי דופן. גם על נבחרי ציבור"    שרת המשפטים: מתנערת מדברי ח"כ יוגב נגד בית המשפט העליון
איציק וולף
הקבלן מאיר דריינוף קרא למאות הצעירים שלא להתנגד להריסה    "לא רוצה מלחמה עם החיילים בגלל זה"    ראש הממשלה אישר באופן מיידי בניה של 300 יחידות דיור חדשות בבית אל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il