X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירכוש בקרוב 8% נוספים ב-80 מיליון שקל ויגיע למצב של מיעוט חוסם המחיר זהה למחיר עסקת נקש, שבוטלה עודד שמיר - מועמדי לניהול החברה החדשה, ומקוים שיאוששו את מצבה ואת שערי מניותיה. לאומי לא ימכרו את דרבן לקבוצת בירם-חורש
▪  ▪  ▪
שלמה נחמה[צילום: פלאש 90]

איש העסקים שלמה נחמה עומד לרכוש מקבוצת בנק לאומי 14% מכלכלית ירושלים, ב-170 מיליון שקל. לאומי פרטנרס, מקבוצת לאומי, מחזיקה ב-28% ממניות כלכלית, ונחמה ירכוש מחצית מהחבילה. הרכישה תעשה על-ידי הקמת חברה משותפת נחמה-לאומי, כשחמה יחזיק 50% ממנה.
בקרוב ירכוש נחמה 8% נוספים מכלכלית, על-ידי רכישת מניות בהנפקת זכויות. כך יגיע ל-25% מהאחזקות, ועם עוד "טיפת מניות", שירכוש בבורסה, יגיע למיעוט חוסם, היכול למנוע קבלת החלטות מהותיות בחברה. אליעזר פישמן הוא בעל 17% בכלכלית ויתר המניות בציבור.
נחמה עשוי למנות את עודד שמיר למנכ"ל החברה המשותפת; שמיר ניהל את כלכלית שנים רבות, מכיר היטב את עסקיה, הביא אותה לרווחיות, פרש ב-2013, והוא מעורב בגיבוש העסקה הנוכחית. מעריכים, כי העסקה ומינוי המנכ"ל הוותיק והמנוסה, יביאו להתאוששות כלכלית ולעלית שערי מניותיה.
נחמה רוכש את המניות במחיר זהה לעסקת נקש, שבוטלה: כארבעה חודשים. בעצמו, סוכם, שקבוצת נקש תרכוש את כל מניות לאומי, 28%, ב-350 מיליון שקל. עתה מדובר על רכישת מחצית החבילה - במחצית המחיר. במקביל, כפי שפורסם ב-News1, הגיש לאומי תביעה ב-172 מיליון שקל נגד נקש, בגלל ביטול העסקה, שנעשה לדבריו בניגוד להסכם ותוך העלאת טענות שאינן מן העניין. נקש עדיין לא הגישו כתב הגנה.
מוכרת המניות היא לאומי פרטנרס, מקבוצת לאומי. העסקה תפורסם ראשית, כנראה, מחר (יום ה, 18.2.16) בערב, לאחר שדירקטוריון לאומי יאשר אותה. ייתכן שהפרסום ידחה לתחילת השבוע הבא, מסיבות טכניות.
צעת בירם-חורש לא תיענה
חתימת החוזה עם נחמה תביא ממילא לאי-קבלת הצעתה של חברת JTVL, בשליטת עמיר ואהרון בירם (50%) וג'ורג' חורש (25% ) לרכוש את החברה-הבת דרבן ב-1 מיליארד שקל. דרבן נמצאת בבעלות 100% של כלכלית. ברור, שנחמה נכנס לכלכלית, בין היתר, בשל שוויה ונכסיה של החברה-הבת. אם דרבן תימכר, יפחת ערכה של כלכלית, ונחמה לא יהיה מוכן להשקיע את הסכום האמור, ואולי בכלל לא יגלה עניין בעסקה.
הבעיה של כלכלית: החובות גדולים מהנכסים, בגלל רוסיה
הבעיה העיקרית של כלכלית ירושלים היא, שהחובות גדולים מהנכסים - חובות ב-2.5 מיליארד שקל לבנקים ולבעלי אג"ח, לעומת נכסים ב-2.85 מיליארד שקל. נתונים אלו אינם כוללים את הבנות דרבן ומבני תעשיה -ראה בהמשך. אפשר לומר שכלכלית ובעל השליטה הקודם פישמן אינם אשמים: ערכם של נכסי החברה ברוסיה - קניונים, מגרשים ובנייני מגורים - ירד בשל המשבר הכלכלי ברוסיה, הנובע מעיצומים שהטילו מדינות המערב, לאחר שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים. אלו אירועים חיצוניים, והטענה היחידה כלפי כלכלית יכולה להיות, שלא הגיבה עליהם במהירות
בנוסף, חייבות החברות-הבנות דרבן ומבני תעשיה כ-6.3 מיליארד שקל. גם להן יש נכסים בהיקף גדול.
במוקד הבעיות של כלכלית עומדת חברת מירלנד, המרכזת את עיקר ההשקעות ברוסיה. ההון העצמי של מירלנד הגיע ב-30.9.15 (הדוחות האחרונים שפורסמו) ל-32 מיליון דולר, שהם כ-120 מיליון שקל. לשם השוואה; שנה לפני כן, ב-30.9.14, עמד ההון העצמי של מירלנד על 276 מיליון דולר, שהיו כ-1.05 מיליארד שקל. קבוצת כלכלית ירושלים מחזיקה ב-85% ממניות מירלנד.
הפסדים גדולים נרשמו גם בחברת סוויטלנד, המשקיעה באוקראינה ההפסדים נובעים בעיקר מירידת ערך הנדל"ן של החברות, שחייבה אותן לרשום בדוחות הכספיים הפסדי הון.
עם זאת, נותרו לכלכלית נכסים טובים, חלק גדול מהם בישראל. זה מה שנותן את התקווה להתאוששות החברה.

תאריך:  17/02/2016   |   עודכן:  17/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחמה ירכוש 14% מכלכלית ב-170 מיליון שקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפורום להגנה על החופים טוען בבג"ץ: המתווה מתעלם מכך שהגז הטבעי מעורב בכמויות עצומות של נפט, ולכן אין בו מענה לסוגיה זו מבחינת המיסוי, המונופול ובריאות הציבור
מירב ארד
ועדת הכלכלה אישרה תיקון לחוק הפופקורן אשר נילחם במחירים המופקעים של אוכל והשתייה בבתי הקולנוע    ח"כ פלוסקוב: פופקורן אינו עשוי מזהב והקולה הנמכרת במגרשים אינה מים קדושים
עידן יוסף
חברת מועצת הרשות השנייה חושפת את סך ההכנסות השנתיות מפרסום סמוי בערוצי הטלוויזיה    זליקוביץ': "צריך להפוך את הפרסום הסמוי לחוקי וליידע את הצופים בחשיפה"
איציק וולף
ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, הוא הבכיר בעירייה החשוד בעבירות שוחד ובעבירות שחיתות נוספות    מלכה: כופר בכל החשדות, חורשי מזימות רוצים להדיח אותי
איתמר לוין
מחמוד חדיג'ה יישלח ל-20 חודשי מאסר על שוחד, מרמה וסחיטה באיומים    על חברו, ד"ר יוסף מרעי, נגזרו שישה חודשי עבודות שירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il