X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי המתווה המסתמן כלי האכיפה הנרחבים שבחוק איסור הלבנת הון יופעלו רק כלפי "כרישי פשע" ומי שמחזור העסקות שלו מעל מיליון שקלים מנהל רשות המיסים: כל מי שמחזור העסקות שלו מתחת למיליון שקלים, יקבל מסר כי מותר לו להעלים מס
▪  ▪  ▪
החמרת ענישה עם עברייני מס[צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת דנה (ד', 17.2.16) בהצעה להוסיף את עבירות המס, כעבירת מקור לצורך אישום בהלבנת הון. על-פי הצעת החוק, עבריין מס ייחשב, כ"מלבין הון" אם עשה פעולה נוספת שמטרת הסתרת הכסף שהופק כתוצאה מהעלמת המס. הוספת עבירת המס כעבירת מקור תעניק סמכות לרשות המיסים לחלט כספים ורכוש, להחמיר את הענישה, ולהעברת מידע ממאגרי המידע של הרשות להלבנת הון לרשות המיסים.
לא פחות ממיליון שקל
הייעוץ המשפטי של הוועדה הציע מתווה שיבטיח כי כלי האכיפה הנרחבים שבחוק איסור הלבנת הון יופעלו רק כלפי "כרישי פשע", עבירות המס אותן מוצע להוסיף לרשימת עבירות המקור יוגדרו ככאלה אך ורק אם סכום המס שהועלם הוא גבוה באופן משמעותי ולא פחות ממיליון שקלים (הסכום מתייחס למס שהועלם ולא להכנסה שהושמטה) או שעבירת המס נעברה בנסיבות מחמירות.
עוד מוצע, כי היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה יוציאו הנחיות ליישום אכיפת החוק, לשימוש הראוי בסמכויות החילוט הזמניות ולאחר הרשעה. תוך מניעת מצב שבו החילוט הזמני יפעיל לחץ לא מידתי על חשוד / נאשם. וכן התחשבות באפשרות של החשוד / הנאשם להמשיך ולנהל את חייו ועסקיו באופן תקין, ככל הניתן.
בנוסף, בייעוץ המשפטי של הוועדה מציעים לדחות את תחילת החוק ולקבוע הוראת שעה של שנה או שנתיים בה יתאפשר למעלימי מס, "גילוי מרצון".
יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי סירב לאשר את הסעיף בהצעת החוק. ואולם אם ההצעה תוגבל לעברייני מס כבדים, כגון ארגוני פשע או מי שמחזור העסקות שלו מעל מיליון שקלים, ובכפוף לתנאים נוספים, סלומינסקי הודיע שיסכים להצעה.
החשש: מסר מוטעה לבעלי מחזור פחות ממלש"ח
מנהל רשות המיסים, משה אשר הביע חשש שהמסר למעלימי מס מההצעה שהתועלת יהיה, שכל מי שמחזור העסקות שלו מתחת למיליון שקלים, מותר לו להעלים מס. משה אשר ביקש מיו"ר הוועדה שהצעתו לקבוע רף של מיליון שקלים, תכלול העלמת מס הן ממע"מ והן ממס הכנסה. בנוסף, ביקש אשר שהרף של מיליון ₪, יתפרס על פני כמה שנים.
ח"כ סלומינסקי השיב למשה אשר, "העונש הקבוע בחוק למעלים מס, עומד על שבע שנות מאסר. ואתם מציעים להחמיר את הענישה. אני רוצה שההצעה תחול רק על ארגוני פשיעה או על מי שיוגדר ככרישי מעלימי מס.
גם ח"כ בני בגין התנגד נחרצות להצעת החוק. לדבריו "זה אחד המקרים שאני סבור שכדאי לחזור לחקיקת החוק המקורי, על-מנת לבחון מאין באנו. על זה נאמר "כל המשנה ידו על התחתונה" ולא שלא ניתן לשנות. ההוכחה מוטלת על המבקש לשנות, שהשינוי ראוי".
רשות המיסים העבירה לוועדה נתונים, לפיהם, הצעת יו"ר הוועדה, מוציאה מהצעת החוק מעל 80% מהעוסקים המורשים. המשמעות היא, כי כל העלאת הרף להכללת עבירת מקור מעל למיליון ₪, מוסיפה אחוזים ספורים בלבד של עוסקים. אולם רשויות האכיפה בראשות המיסים טוענים כי הם נתקלים בחשדות להלבנת הון בסכומים אלה.

תאריך:  17/02/2016   |   עודכן:  17/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות המיסים תחלט כספים ממעלימי מס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
עוד הוסיף שר הבריאות: "מידע הוא חצי טיפול רפואי. אם יש את כל המידע קל יותר לרפא אנשים"
אלעזר לוין
יועץ מזהיר: הגדלת המשכנתאות ל-90% ממחיר הדירה תכביד על ההחזר החודשי, ורבים לא יעמדו בו    ספק אם הבנקים יתנו הלוואות כה גדולות, בגלל בעיית הביטחונות
איתמר לוין
נדב לביא מואשם שסיפר לאייל גולן ולאמרגנו, שלמה פרץ, על האזנות סתר לטלפונים שלהם ועל חמישה גורמים הפועלים להפליל את גולן בפרשת הקטינות
מירב ארד
כך אמר שר הבריאות שהתייחס לנאומו של מזכ"ל החיזבאללה    הודיע: משרד הבריאות יאפשר לרוקח לתת תרופות ללא מרשם רופא במצבים דחופים
מירב ארד
כך איים יו"ר עדת הכספים לאחר שרשות החברות הממשלתיות לא מילאה אחר דרישת הוועדה להגיע להסכמות עם העובדים לגבי הפיצוי שיינתן להם בעקבות ההפרטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il