X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט השלום בנתניה דחה בקשה של מפעילי גן האירועים בגעש לקבל דחייה נוספת בסגירת הגן לא הוצגו ראיות לאפשרות מתן היתר בהישג יד מיידי "על מפעילי הגן היה לצפות הנזקים הכספיים שייגרמו" "מתן ארכה נוספת תהפוך צווים שיפוטיים לפלסתר"
▪  ▪  ▪
הטירה בגעש, שטח חקלאי לכל הדעות

בית משפט השלום בנתניה הוציא צו סגירה לגן האירועים 'הטירה' בגעש. מפעילי גן האירועים הורשעו בניהול עסק ללא רישיון ובשימוש חורג ללא היתר במקום שהוגדר כשטח חקלאי כגן אירועים.
במרס 2010 הורה בית המשפט על סגירת המקום, אך החברה המפעילה את גן האירועים ביקשה מספר פעמים ארכה ודחייה בביצוע צו הסגירה. לאחר שש פעמים שבהן ניתנו דחיות של חצי שנה בכל פעם - שלוש שנים במצטבר - נדחתה בנובמבר 2015 בקשת החברה לדחיה נוספת.
בעקבות דחייה זו הגישו מפעילי גן האירועים בקשה לדיון נוסף בטענה שלפיה קיים 'אופק תכנוני' המצדיק היעתרות לבקשתם לדחיה נוספת.
עו"ד אורן הראל, שמונה למפרק הזמני של החברה המפעילה את גן האירועים, טען כי החברה הפסיקה את הפעילות של הגן ב-31 בדצמבר 2015 באןפן שגרם ל-150 עובדי המקום לאבד את פרנסתם. עוד ציין כי נותר חוב של כשני מיליון שקלים לספקים ונגרם בשל סגירת המקום נזק לזוגות שקבעו במקום את האירועים שלהם. עוד הוסיף כי במקום קיים מבנה לשימור וכי במקום הוצבו שומרים לצורך מניעת ונדליזם.
עוד נטען מטעם החברה כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה החליטה על הפקדת תוכנית להפעלת גן האירועים וכי נותר רק להשיג הסכמה של הוועדה המחוזית ירושלים. עוד נטען כי הוועדה קבעה שהמקום מתאים להפעלת גן אירועים, מתייחסת לקיום הגן כעובדה מוגמרת ורואה חשיבות בשימור המבנה ההיסטורי הקיים במקום.
מנגד, טענה המדינה כי ההחלטה להפקדת התוכנית להפעלת גן האירועים תלויה בתנאים רבים ובהם אישור הוועדה הארצית ומתן תוקף לתוכנית לכל שטחי קיבוץ געש, אך תוכנית זו טרם הופקדה.
השופט אריאל ברגנר ציין בפסק הדין כי אין חולק על כך שהסטטוס הנוכחי של הקרקע שבה פעל גן האירועים בגעש הוא של קרקע חקלאית וכי הנטל להוכחת הישג היד המיידי שבו אפשר להשיג היתר הפעלה - מוטל על כתפי החברה המפעילה את גן האירועים.
"אחר שהפכתי והפכתי בבקשה, בטיעוני המבקשת ובכל המסמכים שצורפו לא שוכנעתי כי אכן ההיתר הינו בהישג יד מיידי... לאור כל התנאים שנקבעו, אשר טרם מולאו, לא ניתן לראות כי מתן ההיתר הינו בהישג יד מיידי. על כן אני דוחה טענה זו של המבקשת", ציין. עוד הוסיף כי למרות הדחיות הרבות שניתנו כלשונו 'ברוחב יד' והגיעו לפרק זמן של שלוש שנים לא מולאו עד היום התנאים למתן היתר הפעלת גן האירועים.
ביחס לטענת החברה לאובדן פרנסה של 150 עובדי גן האירועים ציין השופט ברגנר כי הוא אינו יכול לקבלה. "מדובר באינטרסים מנוגדים של פגיעה בפרנסת העובדים אל מול פגיעה בחוק ובשלטון החוק אשר בא להגן למעשה על יתר הציבור", הסביר.
ביחס לטענת החברה לחובות ענק שיישארו לספקים אם היא לא תושאר כעסק חי ציין השופט כי על מנהלי החברה היה לצפות את התרחיש הזה ואת הנזקים שייגרמו, בייחוד כאשר מאז הגשת כתב האישום הנוגעים לעבירות שלה עברו כעשר שנים.
ברגנר השתמש בסיום פסק הדין במילים חריפות ביחס למפעילי גן האירועים וציין כי מתן ארכה נוספת תמשיך ותנציח את הפרת החוק ותהפוך את הצווים השיפוטיים שניתנו לסגירת גן האירועים לפלסתר.
"צודקת המשיבה (המדינה באמצעות המועצה האזורית חוף השרון) כשציטטה את דברי כבוד השופט רובינשטיין כי יש לומר 'עד כאן' וכי חסד עצום נעשה עם המבקשת במתן הארכות הרבות שבסופו של יום לא קידמו את ההליכים למתן היתר אף לא בהישג יד מיידי", לשון פסק הדין.

תאריך:  22/02/2016   |   עודכן:  22/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומרי כהן
בשבועיים האחרונים הואצו המגעים בין אלשטיין למחזיקי האג"ח והם קרובים להשגת הסכם ביניהם
איציק וולף
ח"כ עפר שלח מבקש להסדיר סטטוטורית ומיניסטריאלית את פעילות השירותים החשאיים    ימשיכו להיות כפופים למשרד ראש הממשלה, אך השר לענייני מודיעין יוסמך לאישור ולפיקוח על תקציב השירותים, מינויים בכירים ושינויים ארגוניים משמעותיים
איתמר לוין
גבר תבע שני חוקרים שעקבו אחריו כאשר היה בסכסוך גירושין עם אשתו    התביעה נדחתה - הן משום שלא הוכיח את המעשים שייחס להם והן משום שפעילותם הייתה חוקית
יצחק דנון
ענת לוי תובעת 34 בעלי קרקע ברמת גן אותם ייצגה לצורך שינוי ייעוד הקרקע, בטענה שהם מתחמקים מתשלום שכר הטרחה המגיע לה
איתמר לוין
ברק-ארז קובעת לראשונה: קבלן לא יכול לקבוע בצורה חד-צדדית דחייה בלתי מוגדרת במסירת הדירה, ואם יעשה זאת - יהיה חייב בתשלום הפיצוי הקבוע בחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il