X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר האריך בקדנציה נוספת את כהונת יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר "יקדם את תזכיר חוק הבורסה"
▪  ▪  ▪
האוזר. בורסה תחרותית יותר [צילום: משה שי/פלאש 90]

שר האוצר, משה כחלון, החליט להאריך בקדנציה נוספת את כהונתו של יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר.
"אנחנו מתחילים היום מהלך לחיזוק הבורסה והחזרתה למקומה הראוי כקטר של המשק הישראלי. בורסה שתפתח את הדלת בפני עסקים בארץ ומהעולם, בורסה שתייצר אפיקי השקעה איכותיים לציבור, בורסה שתייצר לציבור גיוון של מקורות חיסכון. המהלך יביא אותנו לעידן של בורסה תחרותית יותר שתוביל להורדה בעמלות המסחר הגבוהות שמשלם הציבור. במטרה ליישם את התכנית, החלטתי להאריך את מינויו של פרופ' שמואל האוזר כיו"ר רשות ניירות ערך. פרופ' האוזר יקדם את תזכיר החוק יחד עם מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד", אמר (יום ב', 22.2.16) כחלון.
האוזר קידם, על פי הנחיית כחלון, תכנית להפחתת רגולציה ולהחזרת משקיעים לבורסה. התכנית נכתבה כתזכיר חוק לשינוי מבנה הבעלות בבורסה, שהופץ היום על ידי משרד האוצר. תזכיר החוק נועד לשדרג את הבורסה למוסד מודרני, תחרותי האמור לשרת באופן מיטבי את כלכלת ישראל.
תזכיר החוק קובע כי הבעלות על הבורסה תהפוך למבנה של תאגיד הפועל למטרות רווח, באופן המנתק בין הבעלות לבין החברות, בשונה מהמודל הקיים היום של גוף שאינו למטרות רווח, בו הברוקרים, חברי הבורסה, שמרביתם חברי המערכת הבנקאית, הם בעלי השליטה בו. שינוי המבנה יוביל לצמצום ניגוד העניינים המובנה הקיים כיום בין ניהול הבורסה ובין האינטרסים השונים של חברי הבורסה. בנוסף, השינוי יוביל לאובדן הדומיננטיות של הבנקים בניהול הבורסה ויתרום לעידוד התחרות על מקורות ההון בכלל ועל מתן אשראי בפרט, תוך הגדלת היצע מכשירי ההשקעה המוצעים לציבור. בנוסף, תזכיר החוק יאפשר את הפחתת נציגות הבנקים בדירקטוריון של הבורסה מכ- 71% ל- 35%.
השינוי המבני יניח תשתית איתנה לשיתופי פעולה אסטרטגיים עתידיים עם בורסות זרות ומשקיעים אסטרטגים, ולפעילותן של בורסות נוספות בישראל, כמו גם לאפשרות גיוס הון לפיתוח הבורסה עצמה. כבר היום, על רקע תזכיר החוק, התקשרו הבורסה והנאסד"ק במיזם לשיתוף פעולה שעשוי לשנות את פני השוק, בפרט בכל הנוגע לעידוד הנפקתן של חברות הייטק ישראליות בישראל.
ימי המסחר של הבורסה ישתנו בהתאם למקובל במדינות המפותחות. בהמשך ניתן יהיה לסחור בחברות בין לאומיות שאינן כפופות לפיקוח רשות ניירות ערך ונמצאות בשווי שוק מעל 100 מיליארד דולר.
לפי תזכיר החוק, על מנת לגוון את הרכב בעלי המניות בבורסה ולתמרץ את חברי הבורסה הנוכחיים למכור את אחזקותיהם בבורסה, נקבע כי אחזקות של מעבר ל- 5% יורדמו ולא יקנו כל זכויות. בעלי המניות הנוכחיים בבורסה ימכרו את אחזקותיהם, הם יחויבו במס רווח הון של 100%, בגין מלוא רווח ההון (ע"פ דוחות הבורסה לשנת 2014) שיצמח להם ממועד שינוי המבנה בבורסה. באופן זה, בעלי המניות הנוכחיים לא ייהנו מהעלייה בשווי אחזקותיהם שתגרם כתוצאה מהשינוי המבני. כמו כן, לבעלי המניות יהיה תמריץ משמעותי למכור את אחזקותיהם בהקדם.
הגדלת מספר החברים בבורסה, לרבות גופים בינלאומיים, תגביר את התחרות על שירותי הברוקראז' והמשמורת הניתנים כיום כמעט באופן בלעדי על ידי הבנקים. הגדלת מספר החברים תביא גם להפחתת העמלות לציבור תוך חיוב גילוי עמלות מצד הבנקים וחברי הבורסה הניתנים לצרכן הסופי בהתאם לפרסומי הבורסה. תזכיר החוק יאפשר גישה חופשית למסלקה באישור שר האוצר.

תאריך:  22/02/2016   |   עודכן:  22/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוזר ימשיך לכהונה נוספת כיו"ר רשות ניירות ערך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
את הדברים אמר שר הבריאות ליצמן בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת    תזכיר להצעת חוק ממשלתית שתכניס את התרופות מצילות החיים לשב"ן יוגש בקרוב
יפעת גדות
מאפיינת את ההתפתחות העוברית בממלכת החיות    המחקר הבין-יבשתי, שנערך בראשות פרופ' איתי ינאי מהטכניון, רואה אור בכתב העת Nature
יפעת גדות
קולר שנותן פקודות לכלב, מנוע חיפוש לחיות אובדות, מאלף אוטומטי, רובוט לאיסוף קקי ותרגום נביחות לעברית - ההאקתון הראשון המוקדש לפתרונות טכנולוגיים יצירתיים עבור חיות המחמד (ובעליהן) הציג שלל פתרונות מעשיים ומעשיים פחות
מירב ארד
כך אישרה ועדת הכלכלה לקריאה שנייה ושלישית    התיקון יכנס לתוקף בעוד כ-3 חודשים ויחול גם על עסקות קיימות
איתמר לוין
בית הדין לעבודה שב וקובע שהארגון הפנימי שהוקם בחברה, ואשר עיקר פעילותו בהתנגדות להסתדרות, אינו מהווה ארגון יציג כמשמעותו בחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il