X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תרופת PREP תינתן כטיפול מונע לאנשים הנמצאים בסיכון גבוה להידבקות בנגיף ה-HIV עלות התרופה לרוכשים באופן פרטי - 2,500 שקלים בחודש
▪  ▪  ▪
הגנה מפני הידבקות [צילום: AP]

נציגי משרד הבריאות הודיעו (ג', 23.2.16) לוועדת הבריאות של הכנסת כי בקרוב יתחילו בפיילוט, בו תינתן תרופת PREP כטיפול מונע לאנשים הנמצאים בסיכון גבוה להידבקות בנגיף ה-HIV. בכך תהפוך ישראל למדינה הרביעית בעולם (בנוסף לצרפת, ארצות הברית והולנד) בה ניתן טיפול כזה מטעם המדינה. כיום ניתנת תרופת ה-PREP לנשאי HIV במסגרת סל הבריאות רק לאחר הדבקה. עלות התרופה לרוכשים באופן פרטי היא 2,500 ש"ח בחודש.
הרכזת הארצית לנושא האיידס במשרד הבריאות, נטע הראל: "המלצנו למנכ"ל משרד הבריאות להתחיל בפיילוט והוא קיבל את ההמלצה. כעת נתחיל בתכנון הפרויקט, נגייס את בתי החולים וקופות החולים, ונפעל לכלול אוכלוסיות סיכון נוספות בו, לא רק הומוסקסואלים".
יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, דרש ממשרד הבריאות להציג לוועדה בעוד 3 חודשים התקדמות בתוכנית הפיילוט. "זהו מהלך מבורך, ואחזק אותו בדיונים שאקיים עם שר הבריאות ועם מנכ"ל המשרד", אמר ח"כ אלאלוף, "עם זאת, נדרוש שיוצג בפנינו לוח זמנים מסודר ליישום התוכנית".
ח"כ יעל גרמן: "התרופה הזאת היא אחד הדברים המתקדמים ביותר בתחום הרפואה כיום; מי שלוקח אותה באופן קבוע מוגן ב-96% מפני הידבקות ב-HIV". מנהלת היחידה לרפואת איידס בבית חולים הדסה, ד"ר הילה אלינב, אישרה: "היעילות הוכחה מחקרית". ד"ר אלינב הוסיפה כי הן בשנה החולפת והן בשנה שלפניה נרשמו 470 מקרים של הידבקות בנגיף האיידס בישראל, שליש מתוכם של גברים שקיימו יחסי מין הומוסקסואלים.
ד"ר גל וגנר-קולסקו, רופא הפעיל באגודת הלהט"ב: "עלות הטיפול המונע ב-PREP נמוכה מהטיפול שניתן לאחר הדבקה לנשא HIV, הן לגבי כמות התרופות והן לגבי משך הטיפול. בניסוי שנערך בסן פרנסיסקו, שם מדי יום נדבק אדם בנגיף ה-HIV, לא נדבק אף אדם אשר לקח את הטיפול. בישראל נרשמים 3 נשאים חדשים מדי שבוע, ועל-פי ההערכות, כ-10% מההומוסקסואלים באזור תל אביב הם נשאי HIV ". עוד ציין וגנר-קלוסקו כי בניגוד למרבית מדינות העולם, בישראל אין ירידה בכמות ההדבקות בנגיף. "רבים נאלצים להשיג את התרופה המונעת דרך שוק שחור. לפני מספר ימים הגיע אלי אדם שאמר לי: לפני כמה חודשים הגעתי אליך וביקשתי תרופה מונעת ואמרת לי שלא ניתן להשיג. מאז נדבקתי".
ח"כ יואל חסון הדגיש: "חובה להמשיך ולהשתמש בקונדומים. יש מחלות נוספות שאפשר להידבק בהן, חוץ מ-HIV".
מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס, ד"ר יובל לבנת, אמר: "רק חלק קטן מהקהילה ההומוסקסואלית לא משתמשים בקונדום. עם זאת, אסור להתעלם מכך שגברים שמקיימים יחסי מין עם גברים הם קבוצה עם שיעור הדבקה ב-HIV גבוה מאוד ביחס לגדלה, ולכן בתוך אוכלוסיית הקהילה הגאה טיפול מונע הוא חיוני".

תאריך:  23/02/2016   |   עודכן:  23/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה תספק טיפול מונע להידבקות ב-HIV
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
על-פי התוכנית של שר התיירות הקמת המלונות תואשר באופן מהיר וישיר בוועדה לתשתיות לאומיות    לפי הערכות - בתוך 5 שנים יתווספו 15 אלף חדרי מלון בישראל
אלעזר לוין
ההסכם המתוקן ידחה ב-90 יום את ההכרעה לגבי היחסים עם בנק הפועלים    המחלוקת: האם בנק הפועלים יסכים לוותר על חלק מהערבויות שנתנו בעלי אלון-דלק, לאחר שיקבל 115 מיליון שקל במזומן?
מחלקה ראשונה
רודולף דיזל רשם פטנט על מנוע בעירה פנימית בוכנאי
יפעת גדות
זינוק של 250% במספר העולים בשנים האחרונות: בשנת 2012 הגיעו רק 191 עולים, ובשנה הקרובה צפויים לעלות כ-750 יהודים מברזיל    12,000 יהודים כבר עלו לארץ, מתוך קהילה בת 120 אלף יהודים
גור מגידו
בשל מעורבותו בפרשת "אנגולה גייט" דאג גאידמק להעביר נכסים שלו בנאמנות ל"אנשי-קש" כדי למנוע את תפיסתם    כעת הוא טוען מהכלא כי הנאמנים, שנרשמו באופן כוזב כבעלי שליטה בתאגידים השונים שלו, מעלו באמונו והשתלטו על נכסיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il