X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היזם אלישע רוני ימכור 459 דירות במחירים גבוהים ממחירי השוק מתחם הר יונה מוצף במאות דירות ללא קונה, והמחירים בירידה ראש העיר שמעון גפסו התנגד להוצאת המכרז הדירות יוזלו בזכות מענק ממשלתי של 60 אלף שקל, שאפשר היה לתת גם ללא מחיר למשתכן
▪  ▪  ▪
גפסו. התנגד למכרז [צילום: פלאש 90]

היזם אלישע רוני ימכור 459 דירות בהר יונה, נצרת עלית, במחירים גבוהים ממחיר השוק. לכן, אין כל ערך, מבחינת הקונים, למכרזי "מחיר למשתכן" בעיר, שתוצאותיהם פורסמו היום (יום ג', 23.2.16). בדיקת News1.העלתה, שבארבע השנים האחרונות נכשלה הרשות שש פעמים, בניסיונותיה למצוא קונים למגרשים. אלו, בגלל מצבו הקשה של השוק במתחם.
חברת רוני הנדסה, בבעלות המהנדס אלישע רוני, זכתה בשני מכרזים של רשות מקרקעי ישראל. היא התחייבה לבנות ולמכור 459 דירות בשני מגרשים, בני 330 ו-129 דירות. רוני התחייב למכור דירות 4 חדרים, 100 מ"ר בכ-770 אלף שקל, כולל מע"מ, חניה, מרפסת ומחסן.
גרדינגר זול מרוני, בלי מבצע ממשלתי
אולם בימים אלו מוצעות למכירה בהר יונה דירות דומות, בנות 100-95 מ"ר, במחירים נמוכים יותר. היזם שמחה גרדינגר בונה 310 דירות, חלקן עדיין לא מכורות, והוא דורש כ-750 אלף שקל לדירה. חברות עמירון, אבו-ראס וג'יברין בונות אף הן מאות דירות בהר יונה, במחירים דומים. חברת יזום ותיווך הפעילה בהר יונה מסרה ל-News1, כי היזמים מוכרים את הדירות ב-760-720 אלף שקל.
רשות מקרקעי ישראל ניסתה למכור בארבע השנים האחרונות שש פעמים את המגרשים ששיווקה היום, ולא מצאה קונה. המכרזים נכשלו ביולי ודצמבר 2011, יוני 2012, יוני ודצמבר 2013 ובאחרונה ב-21.6.15. רק לאחר שרמ"י החליטה למכור את המגרשים בכמעט-חינם, נמצא קונה.
רק המענק הממשלתי מציל את המצב
אמנם, הדירות שיבנה אלישע רוני יעלו לקונה כ-710 אלף שקל, אולם זאת רק תודות למענק ממשלתי בן 60 אלף שקל, שיקבל כל קונה. המחיר לפני מענק הוא כאמור 770 אלף שקל - יותר ממחירי מאות דירות הנבנות כיום. המדינה יכלה לתת את המענק לכל זכאי משרד השיכון ללא קשר ל"מחיר למשתכן". מענקים כאלו, ו אף בסכומים גדוחלים יותר, ניתנו בעבר לאלפי קוני דירות בפריפריה.
מקור בכיר בעירייה נצרת אמר ל-News1: "המכרז מיותר, וראש העיר שמעון גבסו הבהיר זאת לאנשי רשות מקרקעי ישראל, אך דבר לא עזר. במתחם הר יונה יש הצע גדול של דירות, הביקוש חלש, והמחירים יורדים ממילא. זכאי משרד השיכון אינם זקוקים לדירות החדשות, כי הם יכולים לקנות כיום דירות דומות במחירים זהים ואף נמוכים יותר. הגדלת הצע הדירות עלולה להכניס את הקבלנים לקשיים. ראש העיר יכנס מחרתיים (יום ה', 23.3.16) ישיבה מיוחדת, לדון בנושא".
מתחם הר יונה מיועד למעשה, גם אם לא פורמלית, לחרדים בלבד. קוני הדירות הם רק חסידי בלז, ברסלב ואחרים. אשתקד ניסו לארגן קבוצה של חסידי חב"ד, אך לא היה ביקוש. המתחם כולו מיועד לבניית 4,000 דירות, ורשות מקרקעי יישראל מתקשה זה שנים למצוא קונים למגרשים.

תאריך:  23/02/2016   |   עודכן:  23/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמעון  גפסו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המכרז המיותר והמוזר ב"מחיר למשתכן" בנצרת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה היא שאין רכבת לנצרת
אורי... .  |  24/02/16 06:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
היועץ המשפטי של הכנסת אמר בדיון הנוגע לחוק להשעיית חברי כנסת כי ראוי שגיבושו הראשוני של חוק כזה ייעשה בכנסת, תוך מתן אפשרות לכל הכוחות הפוליטיים להיות שותפים לו, ולא בדיון סגור בתוך הממשלה
עידן יוסף
בעקבות מצב חסר תקדים ללא תקציב מאושר מבהירה החשכ"ל: בהיעדר תקציב מאושר תקופה ארוכה, יש לפעול על-פי התקציב שהונח על שולחן הכנסת מיד לאחר הבחירות, אף שטרם אושר    גפני: "היעדר פיקוח ציבורי תקופה ממושכת, בעייתי מאוד, שלטונית ודמוקרטית. נדרוש בחקיקה חיוב אישור ועדת הכספים הזמנית למקרים חריגים"
גור מגידו
לפי פרסום בערוץ 10, האסירים באגף 10 החדש בכלא מעשיהו - ובהם רה"מ לשעבר אהוד אולמרט - הלינו גם על מחסור בפירות בירקות במזון המסופק להם
איתמר לוין
רשות המיסים: אור העלימה משלטונות מע"מ עסקות בעשרות מיליוני שקלים באמצעות חשבוניות כוזבות    סמנכ"ל הכספים נעצר ושוחרר בערבות
איציק וולף
השעיית חזן מוועדת החוץ והביטחון של הכנסת ומוועדת הכנסת נעשתה בעקבות היעדרותו הלא מתואמת ממליאת הכנסת אמש, מבלי שדאג להתקזז עם חבר אופוזיציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il