X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"התחמקה באופן שיטתי מהופעה לחקירות" המסמכים שלא מסרה מרצונה, הושגו עתה בכוח הפעלת החוק עורך דינה של אור רומז: ייתכן שהחשדות יסתיימו בתשלום כופר העונש על עבירות מע"מ - עד 7 שנות מאסר
▪  ▪  ▪
אור. חמקה מהתייצבות

"התנהגותה של ענבל אור בתקופה האחרונה העלתה חשד רב, שברצונה להסתיר ולשבש את החקירה בעניינה". כך אומרים חוקרי רשות המיסים, בתארם את התנהגותה בשנה האחרונה. אמש נשלחה אור למעצר בית בן שבועיים, שממנו יהיה מותר לה לצאת רק להמשך החקירות, בחשדות לעבירות מע"מ בהיקף גדול.
החוקר איתמר בן-אבי אומר בהודעה לבית משפט השלום בירושלים, כי אור התחמקה באופן שיטתי מחקירות ומסירת הסברים ומסמכים לשלטונות מע"מ, וזאת בניגוד לחוק: בן-אבי: "בשנת 2015 ניסתה מחלקת החקירות לערוך ביקורת בחברותיה של אור, שכולן יושבות במגדלי עזריאלי בתל אביב. דרשנו פעמים רבות, גם באמצעות מייצגיה (עורכי דין או רואי חשבון, א.ל.) להציג ולמסור חוזים לרכישת הקרקעות, חוזי שיתוף של חברי קבוצות הרכישה ומסמכי הנהלת חשבונות. אור לא שיתפה פעולה, והתעלמה מחובתה על-פי חוק למסור מידע".
ענבל אור - ממשיך החוקר - לא התיצבה לחקירות. נהגה לבטל את הופעתה ברגע האחרון. זוהי התנהלות מעוררת חשד רב, שברצונה להסתיר דברים ולשבש את החקירה.
לכן, אחרי חצי שנה של חקירה סמויה, לא נותרה לחוקרי מע"מ ברירה, אלא לפעול בכוח החוק. אתמול (יום ג', 23.2.16) לפנות בוקר, נכנסו החוקרים לדירתה ברחוב שוסטוביץ 17, הגוש הגדול בתל אביב, ולמשרדי במגדלי עזריאלי. לאחר שהציגו צווי חיפוש כנדרש, החרימו את כל החומר שאור סירבה למסור מרצונה: חוזים לקניית מגרשים, חוזי שיתוף בין חברי קבוצות הרכישה, הנהלת חשבונות. בנוסף, החרימו גם מחשבים ממשרדיה, או את החומר הנמצא בהם.
אור נלקחה לחקירה עד אחר-הצהריים, ואחר כך הובאה לבית משפט השלום בירושלים. רשות המיסים דרשה לעוצרה ל-4 ימים, למעשה שלושה ימים, עד יום שישי השבוע. אלא שכבר בתחילת הדיון הודיעה הרשות, שהיא מסכימה להחלפת המאסר במעצר בית, אך תוך הארכת התקופה מ-3 ימים ל-14 יום. אור הסכימה באומרה כי תוכל להמשיך ולנהל את עסקיה מהבית.
לדבריו, אור לא הונתה ואינה חשודה בהונאת משקיעים, והמחלוקת היא לגבי תשלומי מע"מ. הוא רומז, שיתכן שהסיפור יגמר בתשלום כופר, ללא העמדה לדין פלילי. מנגד יש לזכור, שאור נחקרת לפני סעיף 117 בפקודת מע"מ, המדבר על סוגים ושיטות שונים של העלמות מע"מ, ועל אי-מסירת מידע על-פי דרישת הרשויות. העונשים נעים, לפי סוג העבירה, בין שנת מאסר ל-7 שנות מאסר.
ענבל אור תשהה בשבועיים הקרובים בביתה, במעצר בית, בפיקוח של אחד מארבעה אנשים, אחד מהם לפחות בן משפחתה. אסור לה ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. עליה להתייצב לחקירות - במשרדי מע"מ בתל אביב או בירושלים. כן חויבה להפקיד ערבויות בסך 500 אלף שקל. הוצא נגדה צו עיכוב יציאה מהארץ, ועליה להפקיד ברשות המיסים עד סוף השבוע את דרכונה.

תאריך:  24/02/2016   |   עודכן:  24/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא התייצבה לחקירות, התנהגותה מעוררת חשד"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עינבל החושך-תאוות ממון וגזל!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  24/02/16 22:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ענבל אור
אלעזר לוין
אור חשודה בעבירות מע"מ בעשרות מיליוני שקלים    טענה בבית המשפט שלא ידעה על העבירות וששילמה את החוב כאשר למדה על קיומו
אלעזר לוין
לענבל אור היו לא מעט בעיות לאורך דרכה העסקית כיזמת נדל"ן    הודעות לא מדויקות, עסקות מבוטלות, קונים לא מרוצים ועובדים ממורמרים - וזה רק חלק מהסיפור
אלעזר לוין
משפטני רשות המיסים בודקים בשעות אלו, האם ואיך לבקש מבית המשפט להסיר את צו האיסור על פרטי יזמת הנדל"ן החשודה
איתמר לוין
רשות המיסים: אור העלימה משלטונות מע"מ עסקות בעשרות מיליוני שקלים באמצעות חשבוניות כוזבות    סמנכ"ל הכספים נעצר ושוחרר בערבות
אלעזר לוין
"אין לי מומחיות חשבונאית ופיננסית" - מדווחת יזמת הנדל"ן ענבל אור    רואי החשבון של החברה הציבורית שלה פרסמו הערת עסק חי, לאור הפסד של 1.6 מיליןן שקל ותזרים מזומנים שלילי, ללא כל פעילות עסקית
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il