X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשלם מאות אלפי שקלים על ההוצאות שנאלץ להוציא לאחר שחטפה את הבת לטורקיה והחזיקה אותם שם ארבע שנים האם חויבה גם בפיצוי של 650,000 שקל על הסבל שגרמה לאב
▪  ▪  ▪
משפחה רבת השפעה [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

אישה שחטפה את בתה מאביה ונעלמה איתה למשך ארבע שנים, תשלם לאב מאות אלפי שקלים של פיצוי. כך קובעת (17.2.16), בפסק דין ראשון מסוגו, שופטת בית המשפט למשפחה בתל אביב, אסתר ז'יטניצקי-רקובר.
האב הוא אזרח צרפת וישראל, והאם היא ילידת טורקיה ובת למשפחה עשירה ורבת השפעה במדינה זו. בתם נולדה בשנת 2000 והמשפחה התגוררה בישראל. בשנת 2004 נשאו האם והבת לביקור בטורקיה, אך לא שבו. הליכים משפטיים שהגיעו עד בית המשפט העליון בישראל ועד בית הדין הבינלאומי לזכויות האדם, בכולם נפסק שיש להחזיר את הילדה לישראל, לא הועילו. האם והבת אותרו רק בשנת 2008, כאשר האם מתחזה למוסלמית, והילדה הוחזרה ארצה.
האב תבע פיצוי הן על נזקים ישירים והן על נזקים בלתי-ממוניים, הן מאשתו-לשעבר והן מאביה שלטענה סייע לה. ז'יטניצקי-רקובר מחקה את תצהירי ההגנה של שני הנתבעים, אשר לא התייצבו לעדות בארץ, לאחר שדחתה את הסבריהם לכך (האם טענה שהיא מבוקשת בידי האינטרפול, אך הפרקליטות הצהירה שלא תיעצר אם תגיע להעיד; אביה טען שמצבו הרפואי קשה, אך לא הציג מסמך כלשהו).
ז'יטניצקי-רקובר קבעה, כי מעשיה של האם היוו הן רשלנות והן הפרת חובה חקוקה, ולכן היא חייבת בתשלום פיצוי. לעומת זאת נדחתה התביעה נגד אביה, משלא הוכח שסיועו לבתו היה חיוני להמשך החטיפה. ז'יטניצקי-רקובר קבעה, כי האם תשלם 65% מהסכומים שהוציא האב על העסקת חוקרים פרטיים לאיתור בתו, למרות שחלקם שולמו במזומן; תשא ב-80% מההוצאות המשפטיות שהוכיח; ותפצה אותו ב-340,000 שקל על אובדן השתכרות בזמן בו חיפש את בתו (האב תבע 1.8 מיליון שקל בסעיף זה).
עוד נקבע, כי האם תפצה את האב ב-650,000 שקל על עוגמת הנפש, הכאב והסבל שנגרמו לו באותן ארבע שנים. בין היתר מציינת ז'יטניצקי-רקובר את הנתק הממושך של האב מבתו, את הפחד שקינן בליבו שמא לא ישוב לראות אותה, את תלונות השווא שהגישה נגדו גרושתו ואת הלחצים העצומים שהפעילה עליו משפחתה. החטיפה וההסתה של האם נגד האב מהווים עד היום "חור שחור" ביחס האב והבת, אשר ישפיעו עליהם לתמיד - נקבע.
ז'יטניצקי-רקובר עומדת על חומרת חטיפתם של ילדים בידיהם הוריהם, ואומרת שבנסיבות הנוכחיות מדובר במקרה חמור ביותר שיש בו כוונה וזדון, המצדיקים פיצויים מוגברים. היה זה מעשה נפשע, שכאמור תוצאותיו עדיין ניכרות, היא מדגישה. האם ואביה חויבו גם בתשלום הוצאות של 40,000 שקל לטובת אוצר המדינה בשל התנהלותם הפסולה לאורך ההליך - נסיונם להכשיל אותם וסירובם להתייצב לעדות. בנוסף לכך, תשלם האם לאב הוצאות של 80,000 שקל. את האב ייצג עו"ד שמואל מורן, את האם ייצג עו"ד יוסי לבן, ואת אביה - עו"ד אסף פוזנר.

תאריך:  28/02/2016   |   עודכן:  28/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 היפר חובה חקוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אישה תפצה גבר על חטיפת בתם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
טעות כתיב חמורה
אלי112233  |  28/02/16 09:53
2
שופטת ענקית
מתדיין  |  28/02/16 10:01
3
מה ערכו של פסק הדין
אחד ששואל  |  28/02/16 11:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בפעם הראשונה מאז תחילת הפריימריז הצליחה מזכירת המדינה לשעבר לנצח בדרום קרוליינה את יריבה, ברני סנדרס, בפער גדול של עשרות אחוזים    ביום שלישי - בחירות מקדימות ב-11 מדינות נוספות במסגרת ה'סופר טיוזדיי', יום שלישי הגדול
עידן יוסף
ערוץ המורשת הייעודי הודיע כי הרפורמים אינם זרם ביהדות ומהווים את ההפך של מורשת ישראל ולכן לא יסכים לשלב אותם בשידוריו גם במחיר שלילת רשיונו
שירות גלובס
רווחי ברקשייר הת'אוויי זינקו ברבעון הרביעי ב-32% לכ-5.5 מיליארד דולר    במכתבו השנתי לבעלי המניות של החברה כותב באפט: "לתינוקות שנולדים היום באמריקה יש הכי הרבה מזל בהיסטוריה"
עידן יוסף
לאחר שאמר השבוע כי הדחתו מוועדות הכנסת וחוץ וביטחון תפנה לו יותר זמן ליתר הוועדות, הודיע חזן כי הוא מתפטר גם מהן
מחלקה ראשונה
הנשיא רוחאני: הבחירות העניקו לממשלתי אמינות כוח להנהיג רפורמות    השמרנים יוסיפו לשלוט בפרלמנט האירני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il