X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבקשת לחייב את רמ"י להקצות לה ללא מכרז 8.5 דונם ליד המרכז הלוגיסטי, ומזהירה שבלא הקצאה זו - תיאלץ להפסיק את הפעילות במקום
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

סירובה של רשות מקרקעי ישראל להקצות לתנובה ללא מכרז שטח בקריית אריה, מעמיד בסכנה של קיומו של המרכז הלוגיסטי של החברה באותו מקום. כך טוענת תנובה (25.2.16) בעתירה שהגישה לבית המשפט המחוזי מרכז.
תנובה ביקשה להקצות לה 8.5 דונמים לשם הרחבת המרכז הלוגיסטי, ובעקבות דחיית בקשתה היא פנתה לבית המשפט. לטענת תנובה, היא רכשה חלקה זו בשנת 1981, ובהמשך רכשה מרמ"י שטחים נוספים בהיקף כולל של 45 דונם. בשנת 2004 אושרה תוכנית בניין ערים, ששינתה את ייעוד הקרקעות לתעשיה, כולל אותם 8.5 דונמים. מאז, אומרת תנובה, היא מבקשת מרמ"י להקצות לה את אותה חלקה בייעוד המחודש, אך הרשות נוקטת בסחבת.
לדברי תנובה, היא פנתה במאי 2014 לבית המשפט, וזה המליץ לדון בבקשתה להקצאת הקרקע בפטור ממכרז ולאשר אותה. עוד נקבע בפסק הדין, כי אם לא תוקצה החלקה לתנובה - על הרשות לנמק את החלטתה כדבעי. לאחר שרמ"י לא נקטה פעולה במשך שנה, הגישה נגדה תנובה בקשה לבזיון בית המשפט - ושבוע לאחר מכן החליטה רמ"י לדחות את הבקשה.
לדברי תנובה, המרכז בקריית אריה הוא לב ליבה של אספקת מוצריה לכל גוש-דן. דחיית בקשתה התקבלה בניגוד להמלצת משרד הכלכלה ובית המשפט, תוך התעלמות מהאינטרס הציבורי ומהסכנה שתנובה תאלץ לסגור את המרכז. לטענתה, הנזק שייגרם מסגירת המרכז יהיה גדול מאות מונים מהתועלת שתצמח, אם בכלל, ממכירת אותה חלקה במכרז.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד ציפורה רקנטי, יוסף שלוש וציון סרור, נטען עוד, כי רמ"י נתנה לתנובה הבטחה שלטונית להקצות את הקרקע בפטור ממכרז, ובהסתמך על כך השקיעה החברה מאות מיליוני שקלים בהקמת המרכז הלוגיסטי. תנובה מייחסת לרמ"י שיקולים זרים בדמות נקמנות על פנייתה לבית המשפט. טרם הוגשה תגובת רמ"י.

תאריך:  28/02/2016   |   עודכן:  28/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הבטחה שלטונית
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית הדין לעבודה: מעסיק ששוכר עובד דרך חברת כוח אדם כאשר התמורה אינה מספיקה לתשלום כל זכויותיו של העובד, יחויב להשלים מכיסו את ההפרשים
איציק וולף
אראר-מדיה (RR Media) היא ספקית ישראלית גלובלית מובילה של שירותי ניהול והפצת תוכן דיגיטלי עבור רשתות טלוויזיה ורדיו בכל העולם. SES תרכוש 100% מהחברה בעסקה שמשקפת שווי של 242 מיליון דולר
אלעזר לוין
איך יוסיפו 22,000 עובדים זרים ב-10 חודשים? איך ימכרו 25,000 דירות למחיר למשתכן, על מגרשים שאושרו לבניית 6,000 דירות? איך יגדילו הקבלנים את היקף הבנייה ב-36%, לאור המחסור בעובדים?
מחלקה ראשונה
הופשטיין, אזרח עובד צה"ל, משמש ראש דסק התחקירים בגל"צ    הטענות: הפנה לעברן אמירות בעלות אופי מיני    דקל נמנע מהשעיית הופשטיין עד שקיבל אמש הוראה מפורשת מראש אכ"א לעשות זאת    לאחר יממה הוחזר הופשטיין לעבודתו
יצחק דנון
פאזל פרוז'קטס מבקשת מבית המשפט לקבוע שתעש אינה יכולה לבטל את ההסכם עימה לאספקת ספרות הדרכה לפרויקט עבור אחד מלקוחותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il