X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאות בני ישיבות המשרתים בצה"ל מחויבים לגלח את הזקן עד ליום רביעי - באיגוד ישיבות ההסדר מביעים זעם על הפקודה הרב אבינר: "לא כתוב בשום מקום שיהודי לא דתי חייב להתגלח, מלבד אצל הנאצים בגרמניה"
▪  ▪  ▪
"גילוח בפקודה - הוראה שאינה הולמת צבא יהודי" [צילום: פרנק שרשל/לע"מ]

פקודה חדשה של צה"ל שאמורה להיכנס לתוקף ביום רביעי הקרוב (1.3.16) מעוררת זעם בקרב חיילים שומרי מצוות שמגדלים זקנים.
לפי הפקודה כל חייל המבקש אישור לגדל זקן צריך לקבל אישור של הרב הצבאי, של מפקד היחידה ומעליהם של קצין השלישות הפיקודי.
לאיגוד ישיבות ההסדר הגיעו בימים האחרונים מאות תלונות מחיילים בני ישיבות שביקשו לגדל זקן וסורבו או שפשוט לא קיבלו כל תשובה. כלומר - הם יצטרכו להוריד את הזקנים עד ליום רביעי.
שמואל (מולי) יסלזון, ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר, פנה לאגף כוח אדם בצה"ל בבקשה לדחות את מועד כניסת הפקודה לתוקף עד למתן תשובות ברורות לכלל פניות החיילים ולסיום הטיפול בהליכי הערעור הנדרשים, כולל פירוט סיבות בכתב לסירוב הבקשה.
חיילים שפנו לאיגוד סיפרו על אפליה מול חיילים חרדים אשר אישרו את בקשתם באופן מיידי. אחד המג"דים הורה לכלל חיילי הגדוד, כולל שתי מחלקות של בני ישיבות להוריד את הזקנים, חייל אחר המשרת בבסיס עורפי אמר כי האישור שניתן לו נשלל מפני שלטענתו המפקד אמר לו כי יש הוראה מלשכת הרמטכ"ל לצמצם את מספר האישורים שניתנו לבעלי זקנים. בין החיילים שפנו היו שאמרו כי ילכו לכלא ולא יורידו את הזקן וכי לא האמינו שבמדינה יהודית לא יתאפשר לחייל דתי לשמור על אמונתו ולגדל זקן.
יסלזון: "בעיות הביטחון של מדינת ישראל והאתגרים העומדים לפני צה"ל כה גדולים ומשמעותיים שההחלטה להתאנות לחיילים שמגדלים זקן היא צעד לא ראוי ולא מקובל. יש מאות חיילים בני ישיבות הסדר, מכינות קדם צבאיות תורניות ואחרות שרואים בשירות משמעותי כלוחמים בצה"ל מצווה, והפקודה להוריד את הזקן לא מתיישבת עם היות צה"ל צבא מדינתו של העם היהודי".
באיגוד ישיבות ההסדר אומרים כי יבחנו גם הגשת עתירה לבג"ץ בלית ברירה, היום (א') תתכנס גם מועצת איגוד ישיבות ההסדר לדון בסוגיה ולשקול את צעדיה.
"ימים אפלים בצה"ל"
הרב שלמה אבינר, מהבולטים ברבני הציונות הדתית וראש ישיבת עטרת ירושלים, כתב בשו"ת שפורסם באתר "סרוגים" כי מדובר בימים אפלים בצה"ל. לדבריו, בהוראת ראש אכ"א שונתה ההוראה לפיה הרב הצבאי הוא שמחליט וכעת קצין השלישות הפיקודי. לדבריו, הנימוק של הופעה הוא הבל ושקר משום שאפשר להיות עם זקן נקי ומסודר, ואפשר להיות בלי זקן ומרושל.
הרב אבינר הוסיף כי לפי היהדות, הכל צריכים לגדל זקן, וגם ליהודי לא-דתי מותר לגדל. לא כתוב בשום מקום שיהודי לא דתי חייב להתגלח, מלבד אצל הנאצים בגרמניה. הוא הזכיר תמונה מפורסמת בה עומדים שני יהודים וחיילים גרמנים מאלצים אחד מהם לגלח את זקנו של חברו לעיני קהל משועשע.
"הרב שמעון הוברבאנד סיפר בספרו המפורסם 'קידוש השם', איך הגרמנים התנכלו לראשונה בזקנם של היהודים, ודנו אותם בגזיזה, בשריפה, בקיצוץ ובתלישה. היו עורכים מצוד אחרי בעל זקנים בכל ערי פולין. היו מקומות שיהודי שלא גזז זקנו נקנס במאה זהובים. הוא מספר על הרב של ראווה. השלטון פרסם צו לכל היהודים להתייצב בשוק לגזיזת שיער קולקטיבית. הרב היה מיודד עם הכומר הגרמני שם, שניסה להשתדל עבורו, ועקב זה קיבל נזיפה. ראש הגסטאפו הוציא פסק דין שיוכל הרב לפדות זקנו תמורת מאה מלקות. הרב הישיש הסכים, אך במכה העשרים התמוטט ואושפז בבית חולים. גם התעללו בילדים בעלי פאות". הוא הזכיר את דבריו של חבר הכנסת לשעבר זבולון אורלב (מפד"ל), שאמר שזו פקודה אנטי יהודית ובלתי חוקית בעליל, שמזכירה ימים אפלים באירופה שבהם נדרשו יהודים לגלח זקנם. הוא קרא לחיילים להימנע מגילוח זקנם וקרא לרמטכ"ל להעביר מתפקידו את המפקד שהורה על גילוח זקן כי אין הוא ראוי יותר לפקד על חיילים שומרי תורה ומצוות.
על השאלה מה על החייל לעשות, השיב הרב אבינר: "לא לגזוז. גם אם יקבל מאה מכות וישב בבית הסוהר".
חבר הכנסת ניסן סלומינסקי: "לא ייתכן מצב שרופא מורה לחייל לא לגלח את זקנו וקצין שלישיות יורה אחרת, ואילו כאשר רב צבאי מבקש לאשר פטור מזקן לאותו חייל ברוב המקרים קצין השלישות יבטל הוראה זאת. זכותו של כל חייל לגדל זקן מטעמי דת ואנו נעמוד על כך. ולכן ביקשתי דיון מהיר ביועדת חוץ וביטחון בנושא".
סגן שר הביטחון, אלי בן-דהן: "אין לי ספק שלאף גורם בצבא אין עניין לפגוע בחיילים שמגדלים זקן במהלך שירותם הצבאי. הצבא נגרר לכך בעקבות פסיקת בג"ץ לעתירה של חיילים שאינם דתיים שביקשו גם הם פטור מזקן. הצבא שינה את שיטת מתן הפטור מגילוח כך שהיא תכלול את כל החיילים, בין דתיים ובין לא-דתיים. לגבי יישום הפקודה התקבלו תלונות רבות ובעקבות בקשתי, נערכת בדיקה בצבא לגבי התהליך שנקבע. אני בטוח שהצבא ישכיל למנוע פגיעה בחיילי צה"ל, במקום שאינו נכון לעשות כך. אעדכן".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כפי שהוחלט בקיץ האחרון, שונתה הפקודה בנושא גידול זקן בצה"ל. הנושא אף נדון בבג"ץ והפקודה אושרה. בימים אלו נכנסה לתוקף הפקודה וכלל הבקשות להיתר חריג לגידול זקן נבחנות לעומק על-ידי הגורמים המוסמכים בפיקודים, תוך התחשבות בהמלצות מפקדים ורבנים. נדגיש כי כל בקשה נבחנת באופן שוויוני ללא הקשר למסלול אליו משתייך החייל. לכל חייל ישנה הזכות לערער על ההחלטה המתקבלת".

תאריך:  28/02/2016   |   עודכן:  28/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הצבא מגלח את הזקנים לבני הישיבות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מזוקנים על כוונות חיילי צהל..
הגוי..  |  29/02/16 10:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חקירת החשדות לעבירות מע"מ תסתעף גם לעבירות מס ומיסוי מקרקעין    החוקרים בדקו את התיקים והמסמכים - החלה החקירה בעל פה
איתמר לוין
הרב אברהם גולדיש התחייב לפרוע מכיסו את הסכומים שקיבלה ישיבת "נתיבות התורה בירושלים" ממשרד החינוך תוך מצגי שווא בנוגע למספר התלמידים בה
איציק וולף
חיל-האוויר האמריקני חתם באוקטובר על חוזה בשווי 80 מיליארד דולר עם חברת נורת'ורפ לפיתוח 100 מפציצים חמקנים    בואינג ולוקהיד מרטין עיכבו את הפיתוח לאחר שהגישו התנגדויות
יצחק דנון
האחים איתן ויהונתן גיסין טוענים שחברת האלגו-טריידינג ביצעה תרמית פונזי וכעת מנסים בעליה להיעלם מבלי להחזיר את כספי המשקיעים
איציק וולף
ראש הממשלה ברך על המאמצים להשגת הפסקת אש יציבה בסוריה אך הבהיר שהקו האדום הישראל נותר אספקת נשק מתקדם אירני לחיזבאללה דרך סוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il