X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר אבי גבאי: בחיפה יש היקף עצום של תעשיה פטרוכימית, גוש ענק של מפעלים בתוך אוכלוסייה עירונית. וגם אם כל אחד מהמפעלים יעמוד ביעדים שלו עדיין תהיה לנו בעיה. לכן נצטרך לדלל יותר ויותר את התעשיה במפרץ חיפה
▪  ▪  ▪
השר אבי גבאי [צילום: לירון סמואלס]
שיפור בפליטות המפעלים
בחבר-דיון שעסק ב"חזון איכות הסביבה בישראל בהיבט התעשיה הישראלית", הציג ד"ר אלי אברמוב את ההשקעות של התעשיה בנושאי איכות סביבה שהסתכמו בחמש השנים האחרונות ב-10 מיליארד ש"ח על-פי נתוני הלמ"ס. הוא גם הציג מחקר חדש שנעשה על-ידי ליאור שמואלי, מנכ"ל חברת אקו-פיננס עבור התאחדות התעשיינים. המחקר מצא כי השפעת כלל מפעלי התעשיה בישראל על הסביבה נמוכה יחסית לעומת השפעת מגזר יצור החשמל ומגזר התחבורה. כך למשל, לפי ניתוח היקף הפליטות לאוויר ברמה הארצית, נמצא כי מגזר החשמל אחראי ל51% מכלל הפליטות בישראל בממוצע, התחבורה אחראית על 28% מהפליטות ואילו חלקה של התעשיה הינו כ-21% בלבד. יתרה מזאת, נתוני המחקר מצביעים על ירידה בתרומה השנתית של מגזר החשמל והתעשיה לזיהום האוויר משנה לשנה. בעוד שבמגזר החשמל חלה ירידה מ-46.4% בשנת 2012 ל-39.4% בשנת 2014 ובמגזר התעשיה ירידה מ-19.3% ב-2012 ל-17.4% ב-2014, תרומת התחבורה לזיהום האוויר עולה משנה לשנה (מ-34.3% בשנת 2012 ל-43.1% בשנת 2014).

"בקרוב נוציא לדרך תוכנית לאומית כוללת לצמצום זיהום האוויר בכל רחבי הארץ - מאנרגיה, מתעשיה וגם מתחבורה. תוכנית שתגדיר יעדים ומשאבים לאיך מצמצמים את הזיהום. כבר הצלחנו לצמצם את השימוש בפחם ונמשיך להוריד את יצור האנרגיה מפחם. זו התרומה הכי גדולה לזיהום האוויר בישראל - בחדרה ובאשקלון". כך מתחייב השר להגנת הסביבה, אבי גבאי.
הוא דיבר בכינוס סביבה 2050, שנערך בתל אביב. גבאי ציין כי בחיפה יש היקף עצום של תעשיה פטרוכימית, גוש ענק של מפעלים בתוך אוכלוסייה עירונית. וגם אם כל אחד מהמפעלים יעמוד ביעדים שלו עדיין תהיה לנו בעיה. לכן, נצטרך לדלל יותר ויותר את התעשיה במפרץ חיפה. המצב הנוכחי לא יכול להימשך. וזה בלי להתייחס למקרה האחרון שאנחנו בודקים בו אחד המפעלים לא עומד בכללים".
הוא התייחס לנתונים, ואמר כי יש מספרים שונים לגבי מספר מקרי המוות המוקדם מזיהום אוויר - "הנמוך שבהם הוא 1,500 - פי 3 מכל מקרי המוות מתאונות דרכים ורצח. וזה עוד לפני הפגיעה באיכות חיים של מאות אלפים. זה הנושא המרכזי של המשרד להגנת הסביבה. ולכן אני באופן אישי עוסק בנושא הגז הטבעי. זה אחד המפתחות לשינוי בזיהום האוויר.
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר בכינוס, שמאחוריו משרד עו"ד תדמור יובל לוי, החברה לשירותי איכות הסביבה וקבוצת ואוליה ישראל: "אנחנו בראש רשימת הסובלים בכל הקשור להגנת הסביבה. כמות האישורים וה"לך תבוא" שאנחנו עוברים כדי לקבל אישורים היא לא נורמלית. על המשרד להגנת הסביבה והשר שעומד בראשו לקדם את המטרה וההתעסקות בקבלת האישורים הבלתי נגמרת".

תקנות אוויר נקי
ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה תקנות איכות אוויר היו"ר: עד היום לא הייתה בכלל הגבלה על שישה חומרים מסוכנים. התקנות משפרות מאוד את המצב
▪  ▪  ▪

בתוך כך, ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה את תקנות איכות אוויר נקי, ערכי איכות אוויר, הוראת שעה. התקנות מעדכנות את ערכי היעד למזהמים (ערכי יעד הם ערכים בריאותיים שיש לשאוף להשיגם, בניגוד לערכי סביבה, שחריגה מהם אסורה) – טריכלורואתילן, בוטדיאן, המוגדרים כגורמי סרטן ודאיים, וכספית. כן מעדכנות התקנות שאושרו היום את ערכי הסביבה למזהמים טריכלורואתילן, פורמלדהיד, בנזן וקדמיום. למזהמים בוטדיאן וכספית, לא היו עד כה ערכי סביבה קבועים בתקנות.
ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני): "האפשרות הקבועה בתקנות למספר חריגות בשנה היא רישיון למפעלים לחרוג". ד"ר צור גלין, ראש אגף איכות אוויר במשרד להגנת הסביבה: "הסיבה להחרגות היא מזג האוויר. בימי קרה הפיזור נמוך והאוויר כלוא קרוב לפני הקרקע. המפעל פולט אותה כמות כמו אתמול. יש כשבעה ימי קיצון כאלה בשנה של פיזור גרוע בהם הריכוז עולה".
ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "האם זה מאפשר מניפולציה מצד המפעל? האם הם יכולים לכוון פליטה יותר גבוהה, בהתחשב בכך שמוותר להם לחרוג כמה פעמים בשנה?". יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אמסלם: "אתם אמורים לעשות תחנת ניטור קבועה בתחנות דלק, ואז לא צריך שבעה ימים שמותרים בחריגה. תקבע פרמטר – חריגה אפשרית מטמפרטורה מסוימת".
ד"ר צור גלין: "זה לא שביום של קרה הוא יתדלק יותר רכבים. שבעה ימים בשנה זה לא שרירותי. בדקנו ומצאנו מיתאם טוב בין ימי קרה קיצוניים לעלייה בריכוזים". אמסלם: "נתנו לכם חומר למחשבה. אל תתבצר".
חנה קופרמן, הפורום לשמירת חופים: "אני מתנגדת להקלה באפשרות לזהם יותר. מאפשרים חריגה של איקס ימים בפליטת בנזן". יו"ר הוועדה: "אבל היום אין בכלל הגבלה, אפשר לפלוט בנזן 365 יום בשנה, אז למה אתם מתנגדים לתקנות שמשפרות את המצב בהרבה, כי הן לא מושלמות?" חנה קופרמן: "בנזן נמדד כדי למנוע תחלואה ודאית. אם משחקים עם הנתון מאפשרים לזהם כמה שבא להם".
יו"ר הוועדה אמסלם: "הדיון כאן איננו אם מותר לפלוט 0.4 מליגרם או 0.3. עד היום לא היו תקנים ולא הייתה הגבלה בכלל. עשו הגבלות. אולי לא מספיק אבל התקדמנו". חנה קופרמן: "זו שיטה לעבוד על כולם. הם לא פועלים לפי חוק אוויר נקי ששואף להפחתת זיהום. הם רוצים להישאר ברמות זיהום יציבות".

תאריך:  29/02/2016   |   עודכן:  01/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: תוכנית לאומית לצמצום זיהום האוויר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הפרמיה תוזל בתוך שלוש שנים ב-40%    השלב הראשון - מחר    בסופו של התהליך, ביטוח ב"פול" יהיה זול לעומת החברות - אם הרכב יהיה מצויד בכל המערכות    נהג בן 30 ישלם 1,120 שקל לשנה, לעומת 1,460-1,220 שקל בחברות הרגילות    מבוטחים רגילים עם מערכות ישלמו פחות
איציק וולף
ראש הממשלה אמר שהעברת האחריות השלטונית בעזה לפלשתינים, שנעשתה על-ידי ממשלת שרון, הגבירה את התחמשות ארגוני הטרור ולא העלתה את הצדדים על דרך השלום
ניצן כהן
ביקושים גבוהים נרשמו בהנפקת כלכלית ירושלים, למעלה ממיליארד שקל הוזרמו להנפקה שמושכת תשומת-לב רבה    המחיר, שנקבע על 5.9 שקלים למניה, גבוה בלמעלה משקל למניה מהביקושים בשלב המוסדי    החברה הרחיבה את הגיוס ל-750 מיליון שקל
עידן יוסף
אושר סופית: עוסק יודיע לצרכן במסרון לנייד לפני מועד סיום עסקה או התחייבות
עידן יוסף
יו"ר מועצת הכבלים והלווין דורשת מתן במה בערוץ 20 גם לרפורמים ולקונסרבטיבים    גורם בערוץ: האם גם מערוץ האונה היו דורשים לשדר בגדים מחיקוי זול?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il