X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלמה נחמה בחוץ זוהר לוי (סאמיט), דוד פורר (ניופארם) ואלטשולר-שחם רכשו יחד 38% מכלכלית ירושלים, ודחקו החוצה את שלמה נחמה מחיר המניה זינק מ-4.7 ל-5.9 שקל למניה, והגיוס עלה מ-600 ל-750 מיליון
▪  ▪  ▪
זוהר לוי - 18% מהמניות

עוד מהפך בכלכלית ירושלים. שלמה נחמה בחוץ, שלושה יזמים - זוהר לוי, דוד פורר ואלטשולר-שחם - בפנים. הם רכשו אתמול (יום ב',29.2.16), במכרז, מניות חדשות של כלכלית, המקנות לשלושתם יחד 38% מהבעלות על החברה. נחמה ושותפיו, ובהם צבי ויליגר, לא הציעו מחיר גבוה די הצורך במכרז, ונשארו בחוץ. כלכלית ירושלים הפכה לחברה ללא בעל בית, כי לאיש אין אפילו 25% מהבעלות.
נחמה חתם לפני כשבוע על חוזה לרכישת מניות לאומי פרטנרס, 27.5% מהחברה, אולם כלכלית עמדה בפני הנפקת מניות גדולה, שהייתה מקטינה את חלקו של נחמה. לכן נקבע, כי על נחמה לקנות גם הוא מניות בהנפקה, כדי שיחזיק לפחות 25% מהחברה לאחר ההנפקה.
כלכלית תכננה תחילה לגייס מניות ב-600 מיליון שקל, לפי שער של 4.70 שקל למניה. זה היה המחיר שנקבע בהרשמה המוקדמת של המוסדיים, בסוף השבוע.
התחילו ב-4.70 אבל 5.25 כבר לא הספיק
אולם אתמול, עם תחילת המסחר והגשת ההצעות, התברר שהמחיר עולה במהירות. נחמה ושותפיו, בהם רועי ורמוס וצבי ויליגר, הציעו 5.25 שקל למניה. אך המחיר המשך לעלות, והגיע לכ-5.90 שקל למניה. נחמה לא הצליח לרכוש מניות, והעסקה עם לאומי פרטנרס בוטלה, כי הוא לא הגיע ל-25% מהבעלות. בסופו של דבר, גייסה כלכלית 750 מיליון שקל, במקום 600 המיליון המתוכננים, כתוצאה ממחיר הסגירה הגבוה.
השלושה שרכשו את המניות הם:
  • זוהר לוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן סאמיט, המשקיעה בעיקר בגרמניה - 18%.
  • דוד פורר, בעל השליטה בחברת ניופארם - 10%.
  • קרן ההשקעות אלטשולר-שחם, בבעלות גלעד אלטשולר וקלמן שחם - 10%.
  • לאומי פרטנרס דוללה, עקב ההפנקה, ל-14%. היא לא השתתפה ברכישת המניות היום.
זוהר לוי ינסה לרכוש השליטה
ארבעת המשקיעים שצוינו מחזיקים עתה 52% מהבעלות על כלכלית. היתר - בציבור. צפויה תחרות לרכישת השליטה, כאשר מי שירצה לשלוט, ירכוש מניות בבורסה, או מהקונים האחרים. הדבר יביא כמובן לעליה נוספת במחיר המניה. ההערכה היא שלוי, שהוא יזם הנדל"ן היחיד בין הבעלים החדשים, ינסה להשתלט על החברה.
סוף תקופה: פישמן ושמיר בחוץ
זהו סוף תקופה. אליעזר פישמן, שהיה בעל השליטה בכלכלית שנים רבות, נשאר עתה עם חבילת מניות קטנה, ויכול להסתכל מבחוץ על החברה. הוא מאבד כמובן גם את השליטה על דרבן ומבני תעשיה, החברות-הבנות של כלכלית ירושלים. כסמל לסיום תקופה, התפטר עודד שמיר מתפקידו בכלכלית ירושלים. הוא יקבל 2.95 מיליון שקל לא במזומן אלא במניות ואופציות של כלכלית, שערכן צפוי לעלות עתה.
כלכלית ירושלים ביקשה תחילה לגייס 600 מיליון שקל. אולם הביקוש המוקדם של המוסדיים, בשבוע שעבר, שהגיע לכ-860 מיליון שקל, רמז שהסיםור יהיה אחר. ואכן, במכרז של היום, לרכישת המניות החדשות שהציעה החברה, עלה המחיר בהדרגה מ-5.70 ל-5.91 שקל למניה. שלמה נחמה הציע רק 5.25 שקל למניה, ונשאר בחוץ למעשה, העסקה שבה רכש מלאומי רטנאס 27% מכלכלית בוטלה, ה כי היא הוגבלה למחיר נמוך מזה שנקבע היום בבורסה.
שלושה יזמים חדשים שילמו את המחירים הגבוהים ביותר, ורכשו חבילות מניות, המקנות להם אחזקה חזקה בחברה:
  • זוהר לוי, בעל חברת הנדל"ן סאמיט, המשקיעה בעיקר בנדל"ן בגרמניה, רכש כ-18% ממניות כלכלית.
  • דוד פורר, בעל השליטה בחברת ניופארם, רכש 10%.
  • אלטשולר-שחם, בבעלות גלעד אלטשולר וקלמן שחם, רכשה אף היא 10%.
  • לאומי פרטנרס דוללה ל-14%, כתוצאה מהנפקת המניות החדשה. לאומי לא רכשה מניות בהנפקה של היום, ועתה יש לכלכלית יותר מניות, וחלקה של לאומי פרטנטס הוקטן.
ארבעת הגופים שצוינו מחזיקים יחד 52% ממניות כלכלית. היתרה היא בעיקר בידי הציבור בבורסה. אם יהיה מאבק על השליטה יביא הדבר למרוץ אחרי מניות הציבור, ולעליה חדשה נוספת בשער המניה.

תאריך:  01/03/2016   |   עודכן:  01/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
המרחב האווירי מעל לבסיס קיטסאפ-בנגור במדינת וושינגטון סגור, ותלונה על טיסות הכטב"מים נמסרה לרשויות האזרחיות לאכיפת החוק    אנשי ביטחון של הבסיס תחקרו בעלי-בתים ודיירים בעיר בנגור בקרבתו    מרבית הטיסות היו בשעות הליילה
איתמר לוין
חיים שטנגר מבקש לחשוף את שמותיהם של עובדי משרד המשפטים והפרקליטויות שהם קרובי משפחה של שופטים בעבר או בהווה; טוען שאין לקבל התנגדות שלהם לחשיפת המידע
איציק וולף
ראש מחלקת התחקירים המושעה של גלי צה"ל טען כי מעולם לא נמסר לו על תלונה על הטרדה מינית נגדו, אך ל-News1 נודע כי עבר שני שימועים בטרם הושעה ובטרם פורסמו החשדות    התערבות בכירים בגל"צ העבירה את ההכרעה לראש אכ"א
איציק וולף
הכנסות החברה עלו ב-2.4% ל-2.73 מיליארד שקל    החברה סיימה את השנה ברווח נקי של עשרות מיליוני שקלים לעומת הפסד של כ-65.6 מלש"ח בשנה שעברה
איתמר לוין
שופט המשפחה נחשון פישר התיר למנות מומחה שיחווה את דעתו של ההיבטים של דיני המשפחה במחלוקת בין בני זוג לשעבר על חלוקת אופציות בחברת הזנק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il