X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחריה, ובהפרש קטן מאוד, נמצאת קופת החולים "לאומית", ולאחריהן "כללית" ו"מאוחדת" עורכי המחקר: ההפרשים הקטנים מלמדים אותנו כי מרבית המבוטחים אינם רואים שוני של ממש בין הקופות, מה שמתורגם לאחוזים מועטים ביותר של מעבר מבוטחים בין הקופות
▪  ▪  ▪
קופ"ח מכבי. נהנית מאמון גבוה של מבוטחיה [צילום: איתמר לוין]

קופת חולים "מכבי" היא הקופה שזוכה לרמת שביעות הרצון הגבוהה ביותר של מבוטחיה - כך עולה ממחקר שנערך במרכז לניהול ומדיניות ציבורית באוניברסיטת חיפה בשיתוף עם המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית, באוניברסיטת בן-גוריון. אחריה, ובהפרש קטן מאוד, נמצאת קופת החולים "לאומית", ולאחריהן "כללית" ו"מאוחדת".
"ההפרשים הקטנים מלמדים אותנו כי מרבית המבוטחים אינם רואים שוני של ממש בין קופה לקופה, מה שמתורגם לאחוזים מועטים ביותר של מעבר מבוטחים בין הקופות", אמרו פרופ' ערן ויגודה-גדות וד"ר ניסים כהן מאוניברסיטת חיפה, מעורכי המחקר.
המחקר נערך בקרב מדגם של 625 נשאלים המייצגים במידה רבה את כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל, ע"י פרופ' ויגודה-גדות וד"ר כהן מהמרכז לניהול ומדיניות ציבורית בבית הספר למדעי המדינה של אוניברסיטת חיפה ופרופ' שלמה מזרחי מהמחלקה למנהל ומדיניות ציבורית של אוניברסיטת בן-גוריון.
המחקר בחן את עמדות מבוטחי הקופות במספר סוגיות הקשורות לאמון ושביעות רצון במדד של 1-5. לדברי החוקרים, חשוב להדגיש כי למרות שההבדלים מובהקים, בחלק מהמקרים הם היו קטנים - בעיקר כשמדובר בהבדלים של פחות מעשירית אחת.
שביעות רצון בינונית עד גבוהה
מהנתונים עולה כי במדד שביעות הרצון קופת חולים "מכבי" מדורגת במקום הראשון עם מדד של 3.716, מיד אחריה קופת חולים "לאומית" עם מדד של 3.564, במקום השלישי שירותי בריאות כללית עם ממוצע 3.446 ובמקום הרביעי קופת חולים מאוחדת עם ממוצע שביעות רצון של 3.406. "נתוני שביעות הרצון מעידים על שביעות רצון בינונית עד גבוהה - אם כי לא גבוהה מאוד - והכרה בכך שהשירותים האלה ניתנים בישראל ברמה יותר מאשר מניחה את הדעת", ציינו החוקרים.
קופת חולים "מכבי" נהנתה גם מהאמון הגבוה ביותר של מבוטחיה עם ממוצע של 3.186, לאחריה "לאומית" עם 3.091, לאחר מכן "כללית" עם 3.017 ו"מאוחדת" עם רמת אמון 2.942.
"בעוד ששביעות הרצון משקפת את התחושה הפרקטית והפונקציונאלית ביחס לאיכות השירות שאזרח מקבל לעומת מה שמצפה לקבל, הרי שמדד האמון מכניס לתוכו גם תפיסה ערכית לגבי האם המערכת מתנהלת נכון, האם הצוותים הרפואיים נאמנים לאינטרס הציבורי או אולי מחויבים לאינטרסים אחרים, אישיים לדוגמה, והאם היא משרתת נאמנה את יעדיה ואת היעדים הלאומיים והמשאבים הכרוכים בניהולה. לכאן נכנסים מרכיבים פוליטיים, אתיים, מוסריים ועוד, מעבר לסוגיה הפונקציונאלית של עמידה ביעדי שירות ומקצועיות. לכן, בדומה למקרים אחרים בשירות הציבורי, גם במקרה של מערכת הבריאות הציבור חושב בסך-הכל שהמערכת מתנהלת פחות 'נכון' ממה שהיא צריכה להתנהל והאמון בה בינוני למדי", ציינו החוקרים.
מבחינת הערכת הגינות הקופה, הקופות "מכבי", "כללית" ו"לאומית" צמודות כמעט לגמרי: 3.277 ו-3.234 ו-3.212 (בהתאמה) ומיד לאחר מכן נמצאת "מאוחדת" עם מדד של 3.196.
קופת חולים "מכבי" ראשונה במדד הערכת ביצועי הקופות בעיני המבוטחים עם ממוצע של 3.314, אחריה, בפער קטן מאוד, קופת חולים "לאומית" עם ממוצע של 3.257, במקום השלישי קופת חולים "כללית" עם ממוצע של 3.117 ובמקום הרביעי קופת חולים מאוחדת עם ממוצע של 3.095.
ציונים נמוכים למידת השיתוף של הקופות
במדד שבחן את מידת השיתוף של קופות החולים את המבוטחים בתהליכי קבלת ההחלטות קיבלו כל הקופות ציונים נמוכים למדי ביחס לכל שאר המדדים. במקום הראשון נמצאה קופת חולים "מאוחדת" עם ממוצע של 2.598, במקום השני בפער קטן אך מובהק נמצאה קופת חולים "כללית" עם ממוצע של 2.498, במקום השלישי קופת חולים "מכבי" עם ממוצע של 2.451 ובמקום האחרון קופת חולים "לאומית" עם ממוצע 2.419.
"שיתוף אזרחים בתהליכי קבלת החלטות בקופות החולים נעשה במידה מועטה ביותר בישראל. ראוי שמקבלי ההחלטות במערכת הבריאות ייטו לחשוב על דרכים ואפשרויות שונות לשמוע את הצרכים העולים מהשטח בצורה שיטתית ומסודרת. בסך-הכל הציבור בישראל מעריך את ביצועי מערכת הבריאות כבינוניים עד טובים. המיקום היחסי של מערכת הבריאות של ישראל בהשוואה למערכות אחרות בעולם הוא מכובד, במיוחד לאור העומס הכבד בו היא עומדת, לאור חוסר הנכונות האמיתי של המדינה להשקיע די בתשתיות נחוצות, כמו מספרי מיטות והשקעה ברפואה בפריפריה, ולאור הציפיות הגבוהות של הציבור ממנה, וזה משתקף בתוצאות", סיכמו החוקרים.

תאריך:  02/03/2016   |   עודכן:  02/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניסים כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מכבי" - זוכה לשביעות הרצון הגבוהה ביותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אושר סופית בוועדת הכנסת: לבקשת הח"כים הערבים, הציבור הערבי יוכל מעתה לקלוט ערוץ הכנסת באמצעות צלחות לווין
מירב ארד
כך לדברי יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא-ביטון    מנהלת השירות לילד ולנוער במשרד הרווחה: מקרה של הוצאת ילד מהמסגרת המשפחתית מלווה באנשי מקצוע, וועדה לתכנון וטיפול וגורמים נוספים
יואב יצחק
הרשם כאמל אבו קאעוד הוא שיחליט האם זכאית שרה נתניהו להישמע בהודעת ערעור שהגישה לבית הדין לעבודה על פסק הדין בתביעה שהגיש מני נפתלי    מני נפתלי, המדינה ובנימין נתניהו, הוזמנו להגיב
יצחק דנון
מערערת על החלטת הרשות להגנת הצרכן לקנוס אותה ב-1.15 מיליון שקל בשל פרסומת לפרויקט בקריית גת, בו עשתה שימוש במילים "מחיר מטרה"
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון: הפרויקטים של החברה ברומניה ולטביה קרסו בגלל המשבר של 2008 ולא בשל ניהול כושל; המשקיעים ידעו שמדובר בהשקעות מסוכנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il