X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקורת קשה של שופטת השלום יעל הניג על חברת הביטוח, אשר מנהלת מזה עשר שנים מאבק נגד מבוטחת שלקתה בטרשת נפוצה ותבעה פיצוי על אובדן כושר עבודה
▪  ▪  ▪
"חוסר תום לב מתמשך"

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, יעל הניג, מותחת ביקורת חריפה במיוחד על חברת הביטוח הפניקס, על הסחבת הקשה שנהגה בתשלום פיצוי למבוטחת שלקתה בטרשת נפוצה.
דניאלה בוריאן לקתה במחלה במארס 2005, ומאז היא מנהלת מאבק משפטי ממושך מול הפניקס לקבלת פיצוי בהתאם לביטוח אובדן כושר עבודה שרכשה ממנה. תיאור ההליכים השונים תופס כרבע מכלל עשרת עמודי פסק דינה של הניג (19.2.16).
"שבירת מטה לחמו של אדם גורעת באופן ממשי מאמצעי המחיה שלו, מטבע הדברים היא גוררת מצוקה גופנית ונפשית יומיומית. לא זו בלבד שכל אלה צפויים וידועים בעת כריתת חוזה הביטוח מפני אובדן כושר עבודה, החוזה הרי בא לעולם על-מנת למנוע אותם. בהתרחש צרה, נושא המבוטח, בפרט מבוטח בשר ודם, את עיניו אל המבטחת שהיא זו שצריכה לספק לו סעד ומשען (אותם רכש במיטב כספו). תלותו במבטחת מחריפה כאשר לא עומדים לרשותו אמצעים כספיים אחרים", מזכירה הניג.
אולם הפניקס לא נהגה כמצופה ואף הפרה את הוראות חוק חוזה הביטוח, הקובע מועדים ברורים למתן תשובה לתביעת ביטוח ולביצוע התשלומים. הניג מצטטת את סיכומיה של הפניקס: "התביעה המקורית רתמה העגלה לפני הסוסים... היה על התובעת להמתין חודשים ספורים בלבד עד לביצוע מלוא הבדיקות והבירורים, שמיותר לציין שהפניקס זכאית הייתה לבצען בהתאם לפוליסה והוראות החוק". היא מגיבה: טיעונים אלו מלמדים, שבמקרה הטוב - הפניקס לא הפנימה את הוראות החוק.
לדברי הניג, "בינואר 2010 כאשר המומחה מטעמה אישר שהתובעת איבדה את כושר עבודתה עד סוף השנה, סירבה לשלם תגמולים והפעם, כאשר לא יכולה הייתה להיתלות בנימוק של בירור חבות, בנימוק חדש לפיו יש להמתין להכרעה בערעור. די בהתנהלות זו כדי ללמד שסירובה לשלם תגמולים לא נבע ממחלוקת כלשהי על מצבה הרפואי של התובעת, והעיכוב תוך הישענות על נימוק זה, נגוע בחוסר תום לב. מתוך מודעות מלאה למצבה הרפואי והכלכלי הקשה של התובעת ההינה להתנות את תשלום התגמולים בהמצאת בטוחות מתאימות שידעה היטב כי לא יהיה בידיה לספק.
"בעיכוב התגמולים בכיסה עד מתן פסק הדין החלקי, פעלה הפניקס בחוסר תום לב והפרה את חוזה הביטוח באופן בוטה, אופורטוניסטי ומתמשך", כותבת הניג בהדגשה.
הניג חייבה את הפניקס לשלם לבוריאן 50,000 שקל על עוגמת הנפש, 10,000 שקל על חיוב יתר במס שגרמה לה, 65,000 שקל כהפרשי ריבית, 15,000 שקל כריבית מיוחדת ו-75,000 שקל כשכר טירחת עורך דינה. את בוריאן ייצג עו"ד דוד הורוביץ, ואת הפניקס - עוה"ד מירה וולף ותום עופר.

תאריך:  03/03/2016   |   עודכן:  03/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעל הניג
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סבור שיש לבחון הסכמים כאלו בהתאם לתועלת לקבוצה    קורא להעביר חלק מהייצוגיות לבתי משפט השלום    "השופט צריך לבדוק שלא משלמים דמי שתיקה לתובע ולבא-כוחו"
איתמר לוין
עו"ד רון טורקלטאוב השתלח בלשון גסה בעו"ד אלונה באומגרטן, שלא קיבלה במלוא תביעת חוב שהגיש בשם לקוחתו - ואורנשטיין מחק מיידית את הערעור
איתמר לוין
נושה פרטית שגילתה שהחייב הבריח את דירתו, תקבל עדיפות על פני בנק איגוד שישב בחיבוק ידיים - למרות שהחוב לבנק גדול פי עשרה
איתמר לוין
נדחה ערעורה של אבישג עפרה פרנג'יל על חומרת עונשה, לאחר שסחטה מאות אלפי שקלים באיום שאם לא יישמעו לה - ייפגעו המתלוננות ובני משפחותיהן
עידן יוסף
ייתן לנוסעים גם מידע בזמן אמת ופתרון לתגבורי קווים ולבעיות בדרך    מחלוקת בתוך משרד התחבורה בעניין נוהל הנוסע ה-11
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il