X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאן הלכו 30 מיליון שקל? האם היה או לא היה מו"מ בין אור למזרחי על הסדר החובות? איך מכרה 6 דירות ברמת גן ב-17 מיליון שקל? חוקרים 10 שעות על תקלה טכנית? ומה עם החובות למס הכנסה?
▪  ▪  ▪
אור. תמיהות וסתירות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"זו הייתה רק תקלה טכנית", אומר עו"ד עומר רחמני על פרשת ענבל אור. "רשויות מע"מ נטלו מחברה שלה, עקב שגגה, את רישיון העוסק, והיא הוציאה חשבוניות". בדרך זו מנסה ענבל אור, דרך אחד מעורכי הדין ששכרה, להסביר, להצדיק ולגמד את מעשיה. אלא שבחינת העובדות מעוררות שאלות ותמיהות, וגם מצביעה על סתירות.
עצם דבריו של עו"ד רחמני מעוררים שתי שאלות: ראשית, האם סביר שחוקרי מע"מ יחקרו אותה 10 שעות רצופות על תקלה טכנית שאירעה בחברה אחת?! שנית, אור מדברת רק על תקלה במע"מ. אבל רשות המיסים מאשרת, בתשובה לשאלת News1, שהיא נחקרת גם על חשד לעבירות מס הכנסה. אי-אפשר להסביר אותן בסיפור על השגגה שאירעה אי-שם באחת החברות.
להלן כמה שאלות וסתירות נוספות:
  • לאן נעלמו 30 מיליון שקל? מאזן בוחן של חברות אור, נכון להיום, מדווח שיש לה 19.6 מיליון שקל בבנק מזרחי-טפחות. נציג הבנק אומר, לעומת זאת, שיש לה יתרת חוב של 10 מיליון שקל, ושבעצם, לפני זמן מה הייתה יתרת החוב גדולה יותר, והיא הוקטנה ל-10 מיליוון שקל (על 3.8 מיליון שקל מתוכם יש ערבות מדינה), על-ידי העברת פיקדונות, כנראה מחשבון השקעות לחשבון עו"ש. לאן נעלמו כ-30 מיליון שקל?
  • מה קרה בבנק? גירסת אור: "הבנק הקפיא את החשבונות, עם פרסום החקירה נגדי". גירסת מזרחי-טפחות שונה לחלוטין: "החברה נדרשה להזרים כספים לחשבון, כדי לקיים את מסגרת האשראי. היא לא עשתה זאת. סבלנותו של הבנק פקעה, והוא החליט שלא פרוע צ'קים שלה". אין זכר לטענת אור, שההקפאה קשורה בחקירה הפלילית.
  • זו רק הקפאה? חברת מרום סיטי של אור כתבה המחאות, והן חזרו, לא בגלל "הקפאה", אלא עם החותמת "אין כיסוי בחשבון". זה בהחלט לא אותו דבר.
  • יש מו"מ מזרחי-אור על הסדר? אור אומרת שהחברה באה בדברים עם הבנק, ולהערכת החברה אין מניעה עקרונית מצידו להשיב את הפעילות לסדרה. גרסת הבנק הפוכה: לא מוזכר שם משא-ומתן ושום דין ודברים .כמובן, אומר הבנק, אם אור תקטין את יתרת החובה, אפשר יהיה להסדיר את העניין.
איך מכרה דירות ב-2.8 מיליון שקל?
  • בכמה מכרה אור דירות? היא טוענת, שבין 31 בדצמבר ל-20 בינואר מכרה 6 דירות בבנין מתוכנן ברחוב אלוף הניצחון 20, בתמורה של 17 מיליון שקל, כלומר, כ-2.8 מיליון שקל בממוצע לדירה. זה פשוט לא יכול להיות, כי בראשית פברואר הודיעה החברה, שתמכור את הדירות ב-1.3 עד 2.5 מיליון שקל.
  • כמה שילמה בעד המגרש ברמת גן? אור טוענת ששילמה בעדו 20 מיליון שקל. המוכר, אורן פלד, אומר ששילמה לו סכום ראשוני, ואחר כך המחאה נוספת על 1 מיליון שקל. כל מי שבקי בשוק הנדל"ן ושיטות התשלומים יודע, שזה דבר כמעט בלתי מציאותי.
  • יהיה נזק? אור קובעת, שחקירת רשויות המס לא תגרום לה נזק. ומה לגבי הקונים, המתראיינים בתקשורת ומודיעים שיבטלו רכישת דירות? יזמי נדל"ן בכירים, ובהם מנכ"ל אפריקה-מגורים אורן הוד, קבעו היום, בפני מאות יזמי ופעילי נדל"ן, כי "יש סיכון בקבוצות רכישה". זה היה רמז דק, או לא דק, על הפרשה האחרונה. שמעו אותו מאות אנשי נדל"ן. אור טענה בשבוע שעבר, שפרסום שמה יגרום לה "נזק הרסני". שמה פורסם. לפי דבריה שלה, נגרם לה נזק.
  • מדוע יש תקלות? פעם אחרי פעם טוענת אור שפעולה מסוימת לא הייתה בסדר כי "הייתה שגגה". בפעם אחרת "הייתה תקלה". במקרה נוסף "הייתה טעות". נצא מההנחה שכל התיאורים נכונים. קונים-בכוח עשויים להגיע למסקנה, שצריך להיזהר מאוד אם קונים נכס מחברה שבראשה עומדת אשת עסקים זו.

תאריך:  02/03/2016   |   עודכן:  02/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת אור: השאלות, התמיהות והסתירות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
"אור קובעת, שחקירת רשויות המס
גדעון8  |  3/03/16 05:18
2
אור היא לא אשת עסקים שמבינה
שבץ חלובה  |  3/03/16 06:45
 
- מחקו ומוחקים...
א.ל. רמת-גן  |  3/03/16 08:38
3
תזהרו מחברות רכישה,בבקשה.
ישראל ישראלי  |  3/03/16 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ענבל אור
אלעזר לוין, איתמר לוין
הבנק דורש פרעון מיידי של 10 מיליון שקל בחשבונה של אור סיטי נדל"ן    נציג החברה: נזרים כסף לחשבון בתוך יממה    אורנשטיין דחה את המשך הדיון בבקשות הפירוק
מינה זומר, ניצולת שואה, טוענת בבית המשפט: "שילמתי לחברה של אור 790 אלף שקל על חשבון דירה ברמת גן - נודע לי שהכסף לא הועבר לקניית המגרש, אלא לצרכיה הפרטיים של אור"    מבקשת למנות את עו"ד שלמה נס לנאמן על החברה
אלעזר לוין
יומיים לאחר שאברהם וולך ביקש צו פירוק זמני נגד אור סיטי נדל"ן, בגין חוב של 400 אלף שקל, שילמה החברה את החוב, ועוד הוצאות    שני הצדדים מבקשים מבית המשפט לבטל את בקשת הפירוק    לאחר סבחת, הגיש שלשום תביעה, ואז קיבל את הכסף מיד
אלעזר לוין
קיבלה לעיונה את התביעה, התצהיר והמסמכים שהגיש אברהם וולך לבית המשפט, ובהם הוא טוען שחברה של ענבל אור לא הוציאה חשבונית מס, וניסתה למכור לו דירה שכבר נמכרה    חקירת התיקים של אור נמשכה היום - בלעדיה
אלעזר לוין
המשקיע אברהם וולך חושף: חברה של ענבל אור קיבלה 400 אלף שקל, ולא הוציאה חשבונית מס    רשות המיסים: איננו מופתעים    חשד: אור סיטי ניסתה למכור דירה פעמיים    אור נחקרה 10 שעות, והחקירה תימשך בימים הקרובים    עורכי-דינה: "הצדק ייצא לאור"
רשימות נוספות
בקשה לפירוק אור סיטי  /  אלעזר לוין, איתמר לוין
ענבל אור תיחקר גם על עבירות מס  /  אלעזר לוין
מאור לחושך: אין כיסוי לצ'ק של 424 שקל  /  אלעזר לוין
יזמים בבעיות: סובחי טאנוס, לוזון, אור  /  אלעזר לוין
מאור לחושך  /  אלעזר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il