X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"מכירת כל מניות השליטה לקונה אחד, על-פי דרישת המפקחת, תביא למחיקת ערך עצומה, ללא צורך" בעל מניות מציע לפרק את כלל ביטוח לכמה חברות, ולמכור כל אחד בנפרד לחברה ישראלית הגיש תביעה יצוגית בסך 2.12 מיליארד שקל נגד אי.די.בי
▪  ▪  ▪
בית כלל ביטוח [צילום: עידן יוסף]

מהפך במכירת כלל ביטוח: בעלת השליטה, אי.די.בי פיתוח, דורשת לבטל את החלטת המפקחת, שחייבה אותה למכור בבת אחת את כל מניותיה בכלל. היא דורשת לאפשר מכירת 25% בלבד מהחברה ומזהירה: מכירת כל החברה, לפי דרישת סלינגר, תגרום להפסד ("מחיקת ערך") עצומה של החברה, ללא צורך.
דרישת אי.די.בי פיתוחי מהווה לא רק מהפך בעתידה של כלל ביטוח, חברת הביטוח מספר 2 של ישראל, אלא גם במדיניות הענף כלפי הממשלה. במשך שנים נמנעו חברות הביטוח מהגשת תביעות גדולות ועקרוניות נגד הממשלה, וצייתו, לעתים בלית ברירה, לדרישות המפקח והמפקחת על הביטוח, שכיהנו בשנים האחרונות. אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בכלל ביטוח, הוא הראשון מזה שנים שמעז לצאת ישירות נגד המפקחת סלינגר והמדיניות שלה.
אי.די.בי מנצלת תביעה יצוגית שהוגשה נגדה ב-14.2. על-ידי בעל מניות מהציבור, כדי לדרוש מהמפקחת על הביטוח לבטל את הוראתה, למכור בבורסה את כל מניות השליטה בכלל ביטוח. לאחר שנכשלו כל הניסיונות למכור את כל מניות אי.די.בי בכלל - 55% - הורתה המפקחת לכלל ביטוח למכור את כל המניות ב-11 מנות של 5%, אחת לארבעה חודשים, בארבע השנים הקרובות, החל במאי 2016.
צופים הפסדים של מאות מיליונים
אי.די.בי אומרת כי מכירה כזו תגרום לחברה הפסדים ("מחיקת ערך" ) עצומים, ללא צורך וללא הצדקה. הנימוק: שווי כלל ביטוח בבורסה כיום הוא 2.4 מיליארד שקל, כך ששווי המניות שבידי אי.די.בי. הוא כ-1.32 מיליארד שקל החברה תיאלץ למכור אחת לארבעה חודשים חבילת מניות גדולה, ששוויה כיום הוא כ-120 מיליון שקל. מועד המכירה הראשון הוא בעוד חודשיים. ברור, ש"זריקת" חבילות גדולות של מניות בבת אחת תגרום לירידת מחירן ולהפסדים של מאות מיליוני שקלים לאי.די.בי ולאלשטיין.
ההצעה האחרונה לרכישת מניות השליטה הייתה של חברת מאקרולינק הסינית, שהציעה לשלם כ-1.8 מיליארד שקל. המו"מ הופסק ב-7 בינואר, לאחר חילוקי דעות עסקיים בין הצדדים. אז הורתה המפקחת לבעלי השליטה, למכור את כל המניות ב ב-11 מנות.
אי.די.בי אומרת כי אין צורך ואין הצדקה לגרום לה להפסדים של מאות מיליוני שקלים, והדבר עלול להביא להפסדים נוספים בחברות אחרות - היא לא מפרטת.
הפתרון: למכור 25% ב-600 מיליון
הפתרון שמציעה עתה אי.די.בי, הוא לחייב אותה למכור לגורם אחד 25% מהמניות, במחיר הנאמד בכ-600 מיליון שקל. קל יחסית למצוא קונה ל-25%, כי ההשקעה קטנה בהרבה. עם זאת בעל גרעין השליטה מקבל שליטה חלקית לפחות בכלל ביטוח. המפקחת מתנגדת לכך. עתה יהיה על כך דיון בבית המשפט, באדיבותו של בעל המניות שהגיש לפני כשלושה שבועות תביעה יצוגית.
בעל המניות דרש מבית המשפט להוציא צו מניעה, שיאסור על המפקחת לחייב את אי.די.בי למכור בבת אחת את כל המניות, בכלל ההפסדים הצפויים. כן הוא מבקש להכיר בתביעתו כיצוגית, בסך 2.1 מיליארד שקל. הוא מציע לפרק את כלל לכמה חברות, ולמכור כל אחד בנפרד לחברת ביטוח ישראלית.
כתב News1 מסביר, כי אי-אפשר למכור את כלל ביטוח כחברה אחת לחברת ביטוח ישראלי, כי: הדבר יצור מונופול בענף. מצב זה מנועד למדיניות הממשלה, לחוק ההגבלים העסקיים לחוק הריכוזיות ולמדיניות הפיקוח על הביטוח, שלא להתיר לגורם אחד לשלוט על 20% מהענף. כלל ביטוח היא חברת הביטוח השנייה בגודלה, וחלקה בשוק 15% ויותר.

תאריך:  03/03/2016   |   עודכן:  03/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אדוארדו אלשטיין
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אורנשטיין ידון בנפרד בבקשה לפרק את החברה    קובע: על-פי הדוחות נראה שהחברה אינה חדלת פרעון; ייתכן שהיא תוכל לתת צ'קים חלופיים לאלו שלא כובדו
איתמר לוין
הותר לפרסום: ניר גלילי נעצר בחודש שעבר בחשד שהוא מעורב בהעלמות מס בעשרות מיליוני שקלים שבוצעו בקבוצת שלמה, כאשר שימש כמנכ"ל ש.שלמה אחזקות
מירב ארד
בשלב זה מנסים לאתר את הגורם להפסקת הזרם    תקלות נרשמו גם ברשת האינטרנט
מירב ארד
פתאל, המכהן כיום כמנהל חטיבה עסקית, פתרונות IR, להגנה מטילים בחברת אלישרא מקבוצת אלביט מערכות, יכנס לתפקידו במהלך השבועות הקרובים
יצחק דנון
עובדיה בלס מבקש מבית המשפט לבטל את הרישום כאילו מכר בחודש שעבר מגרש ב-3.5 מיליון שקל: המסמך וייפויי הכוח היו מזויפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il