X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסנאטור מטקסס ניצח את טראמפ בפער גדול בקנזס והשיג יתרון גם במיין טראמפ ניצח בקנטאקי ובלואיזיאנה ברני סנדרס ניצח את קלינטון בקנטאקי ובנברסקה וקלינטון השיגה ניצחון בלואיזיאנה טראמפ קרא לרוביו לפרוש ואמר: מעוניין להתמודד ראש בראש מול קרוז
▪  ▪  ▪
קרוז וטראמפ. בליץ רפובליקני על טראמפ [צילום: פול סנסיה, AP]

הסנאטור טד קרוז ניצח בבחירות המקדימות שנערכו במפלגה הרפובליקנית האמריקנית במדינת קנזס ובמדינת מיין. יריבו העיקרי, איש העסקים דונלד טראמפ, ניצח בפריימריז במדינות קנטאקי ולואיזיאנה. בגזרה הדמוקרטית ניצח ברני סנדרס את הילרי קלינטון בשתי מדינות - קנטאקי ונברסקה. קלינטון ניצחה בפריימריז שהתקיימו במדינת לואיזיאנה שבדרום ארצות הברית.
במסגרת ה'סופר סאטרדיי', השבת הגדולה, נערכו בחירות מקדימות של המפלגה הרפוליקנית במדינות קנזס, לואיזיאנה מיין וקנטאקי. בחירות מקדימות של המפלגה הדמוקרטית נערכו בקנזס, בלואיזיאנה ובנברסקה.
קרוז זכה בתמיכה של 48% מן המצביעים בקנזס, לעומת 23% שהצביעו עבור טראמפ. במיין קיבל 46% מן הקולות לעומת 33% שקיבל טראמפ. טראמפ קיבל בלואיזיאנה 42% מן הקולות לעומת 38% שקיבל קרוז. בקנטאקי ניצח בפער קטן בהרבה - 36% מול 32%.
כאשר סופרים את צירי הוועידה שהשיג כל אחד מהמועמדים ניתן לראות שהמנצח בסיבוב הנוכחי הוא טד קרוז, עם 64 צירים שנוספו לטובתו. בכך, צמצם במעט את הפער בינו לבין דונלד טראמפ המוביל במניין הצירים. עד עתה השיג דונלד טראמפ את תמיכתם של 378 צירים בוועידת המפלגה הרפובליקנית. לעומתו - השיג טד קרוז את תמיכתם של 295 צירים ומרקו רוביו את תמיכתם של 123 צירים. על-מנת שאחד מהם יוצג כמועמד המפלגה לנשיאות עליו להשיג את תמיכת 1,237 צירים בוועידת המפלגה.
בסוף השבוע פתח מיט רומני, שהיה מועמד הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית בשנת 2012, במתקפה חזיתית נגד דונלד טראמפ. בעימות שנערך ביום חמישי תקפו טד קרוז ומרקו רוביו, יריביו העיקריים של טראמפ, את המיליארדר מניו-יורק.
דונלד טראמפ הגיב על תוצאות הפריימריז וקרא למרקו רוביו לפרוש מן המרוץ הרפובליקני. "היה לו לילה רע מאוד, הוא צריך לפרוש", אמר לתומכיו. עוד ציין כי הוא מעוניין בהתמודדות "ראש בראש מול טד קרוז". ביחס לניצחונו של קרוז במדינת מיין שיגר טראמפ, שטוען כי קרוז שנולד בקנדה לא יכול להתמודד על הנשיאות, עקיצה לעבר יריבו וטען שניצחונו של קרוז במדינה הצפונית לא מפתיע בשל קרבתה לקנדה.
בפריימריז שהתקיימו במפלגה הדמוקרטית קיבל ברני סנדרס את תמיכתם של 68% ממצביעי קנטאקי, לעומת 32% שהצביעו עבור קלינטון. סנדרס ניצח גם בנברסקה, אך בפער קטן יותר - 57% מול 43%. הילרי קלינטון, שזוכה לתמיכה של המיעוטים בארצות הברית, קיבלה את תמיכתם של 71% ממצביעי לואיזיאנה, לעומת 23% בלבד שתמכו בסנדרס.
כעת, הגיעה קלינטון, שהשיגה בשבת האחרונה תמיכה של 55 צירים נוספים לוועידת המפלגה הדמוקרטית, למחצית הדרך בכל הנוגע למספר הצירים שעליה להשיג. לזכותה נרשמת תמיכתם של 1,121 צירים, כשלצורך ניצחון בפריימריז עליה להשיג תמיכה של 2,383 צירים. על-אף ניצחונותיו בסוף השבוע, נותר ברני סנדרס הרחק מאחורי קלינטון עם 479 צירים בלבד.

תאריך:  06/03/2016   |   עודכן:  06/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרוז ניצח בקנזס ובמיין; קלינטון בחצי הדרך לניצחון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רק לא קלינטון!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  6/03/16 04:42
 
- למה לא הילרי? זקנה חולה
שבץ חלובה  |  6/03/16 07:31
2
It is a revolution !!!
מסעודה משדרות  |  6/03/16 05:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
על-פי הצעת החוק של ח"כ חנין, אשר זוכה לתמיכה של יותר ממחצית חברי הכנסת, יחויבו מעסיקי מלצרים לראשונה לשלם לפחות שכר מינימום    טיפים לא ייחשבו כחלק מן השכר ולא יוצגו ללקוחות בקשות להענקת טיפ
יואב יצחק
שלושה מרופאיו של בנימין (פואד) בן-אליעזר קובעים: הוא אינו כשיר לעמוד למשפט    באי-כוחו מבקשים מהיועמ"ש אביחי מנדלבליט לעכב את כתב האישום שהוגש נגדו    על-פי המידע הרפואי בעניינו, מצוי בן-אליעזר בסכנת חיים מידית והוא עלול לסיים את חייו בכל רגע    כמה עיתונאים ערלי לב ממשיכים לדרוש לחייבו להתייצב למשפט
איציק וולף
מאות עד אלפי טורקים יצאו להפגין נגד השתלטות הממשלה על העיתון המזוהה עם האופוזיציה    כתבי העיתון דיווחו שההנהלה החדשה, מטעם הממשלה, מוחקת את מאגרי המידע של העיתון ושינתה את הססמאות במחשבי המערכת
אביתר בן-צדף
משקפי-המגן החדשים יהיו בעלי משקף מחליף צבע, שיתאים את עצמו לתנאי התאורה, כדי שהחייל לא יסונוור במעברים בין אור לחושך
איציק וולף
יו"ר כימיקלים לישראל פורש מתפקידו    במהלך כהונתו הכניס לכיסו סכומי כסף עצומים - בעשרות מיליוני שקלים    ח"כ יחימוביץ': את שכרו קיבל תמורת קשריו ולא כישוריו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il