X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון אימץ את פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי: לדודי אפל אין אופציה לרכוש שליש בניין ברמת החייל מידי יעקב ברדוגו ודוד עיני
▪  ▪  ▪
אפל. בפשיטת רגל [צילום: בוצ'צ'ו]

לאיש הנדל"ן המורשע דוד אפל אין אופציה לרכישת שליש מבניין ברמת החייל בתל אביב מידי מנכ"ל מפעל הפיס לשעבר, יעקב ברדוגו, ומידי יבואן הרכב דוד עיני, מבעלי חברת UMI. כך קבע סופית (יום ד', 9.3.16) בית המשפט העליון, בדחותו את ערעורו של אפל על פסק דינה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דפנה אבניאלי.
הבניין בו מדובר הוא "בית לודאית", בו שכר אפל משרדים בשנת 2001 וביקש לרכוש את כולו כעבור ארבע שנים. בשל קשיי מימון, הכניס אפל לעסקה את ברדוגו שמצידו צירף את עיני - והשניים הם שרכשו את הנכס. לטענת אפל, הוא קיבל אופציה לרכוש שליש מהנכס, אך ברדוגו ועיני טרפדו את מימושה.
אבניאלי קבעה, כי בניגוד לגירסתם של ברדוגו ועיני - לאפל אכן ניתנה אופציה, גם אם היא לא הועלתה על הכתב, שכן כל השלושה התייחסו אליה במעשיהם ובמגעים שניהלו בשנים הבאות. עוד היא קיבלנ את גירסתו של אפל, לפיה במקור ניתנה לו האופציה עד מארס 2008, ולבקשת ברדוגו ועיני היא הוארכה בחצי שנה.
לדברי אבניאלי, ברדוגו ועיני הציבו בפני אפל דרישות כתנאי למימוש האופציה שמהן נובע ריח רע, ומטרתן הייתה למנוע ממנו לעשות זאת. כך למשל דרשו השניים שאפל יצהיר שאין נגדו הליכים משפטיים - בזמן שהליכים כאלו התנהלו נגדם. גם הדרישות לפיהן אפל ישלם מראש את מלוא התמורה, ישא לבדו בכל המיסים שיחולו על העסקה ולא יכניס גורם אחר לעסקה - נועדו למנוע את מימוש האופציה.
ואולם, המשיכה אבניאלי, בפועל נטש אפל את האופציה בסוף 2008. תחילה הוא הציע להביא רוכש אחר במקומו, לאחר מכן הוא ניתק מגע עם ברדוגו ועיני, ולבסוף הורשע במתן שוחד ונשלח למאסר. לאפל לא הייתה יכולה לעמוד בתשלום תמורת האופציה - 3.2 מיליון שקל - וזו הסיבה העיקרית להתנהלותו, אמרה אבניאלי.
שופטי בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן ודפנה ברק-ארז אומרים: "בסופו של יום המדובר בערעור עובדתי, בפרשה שייתכן שיש בה נסתר שאיננו נגלה... דומה שבסופו של יום הקושי העיקרי שעמד בפני המערער מר אפל למימוש כוונותיו היה מחסור בכסף, והמשיבים הבינו זאת ופעלו כפי שפעלו בעקבות זאת. סבורים אנו בנסיבות כי גם אם אין לחלוק מחמאות להתנהלות המשיבים, התוצאה אליה הגיע בית המשפט קמא נכונה".
ביהמ"ש העליון ביטל את חיובו של אפל (המצוי בפשיטת רגל) בהוצאות ולא פסק הוצאות לחובתו בערעור. את אפל ייצגו עוה"ד עמוס ון-אמדן ושלומית הראל-שוורץ, ואת ברדוגו ועיני - עוה"ד רז בן-דור ומעין קריטנשטיין.

תאריך:  09/03/2016   |   עודכן:  09/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
טיולי הגשר לעולם מבקשת לבטל את זכייתה של חברת גלעד סיורים במכרז משרד החינוך, בטענה שלא עמדה באחד מתנאי הסף של המכרז
יצחק דנון
אופקים נסיעות טוענת שכרמל תיירות העתיקה ממנה את מיזם הנסיעות למופעי מוזיקה באירופה, תוך שימוש במידע עסקי סודי שלה
דניאל גלילי
עדות אישית שנתנה הסופרת מתקופת שירותה בצבא גורסת כי היה הסכם בין קיסינג'ר לבין גולדה מאיר ומשה דיין לא לבצע מכת מנע לפני תחילתה של מלחמת יום הכיפורים
איציק וולף
בניגוד לפרסומים ולטענות אודות הירתמות של ח"כ לשעבר אמנון כהן לפעולות חקיקה למען מי שהעביר לידיו סכומי כסף גדולים הודה מי שהעלה את הטענות, דניאל מולקנדוב, כי החקיקה נעשתה "למען הציבור" ולא לטובת האינטרס שלו    העלה טענות ליחסי שוחד מתמשכים בינו לבין כהן, שכללו העברות כספים וטובות הנאה בבלרוס, בדירה בנס ציונה ובים המלח    כהן מכחיש את הטענות וטוען שמדובר באיומים חסרי יסוד ובניסיון סחיטה    מולקנדוב הציע להיות עד מדינה, אך המשטרה סגרה את התיק
איתמר לוין
משרד מבקר המדינה קיבל מידע הנוגע להתנהלות רשות החברות והעומד בראש במכרז להפרטת תעש ובנוגע למינוי רואי חשבון לחברות הממשלתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il