X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדובר בהנפקה שנוהלה בישראל לשני טווחים במקביל: 1 מיליארד דולר לטווח של 10 שנים שבוצעה בריבית הנמוכה ביותר אי-פעם בהנפקה דולרית, והרחבת סדרה קיימת לטווח של 30 שנה בהיקף של 500 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
מיכל עבאדי בויאנג'ו [צילום: פלאש 90]

החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, השלימה (יום ד', 9.3.16) בתל אביב הנפקה מוצלחת של אג"ח דולרי לממשלת ישראל. האיגרת הונפקה לשני טווחים: 10 שנים בהיקף של 1 מיליארד דולר בתשואה של 2.942% המגלמת מרווח של 105 נ"ב (נקודות בסיס) מעל לריבית ממשלת ארה"ב ל-10 שנים, וטווח נוסף של 30 שנים בהיקף של 500 מיליון דולר ובתשואה של 4.181% המגלמת מרווח של 150 נ"ב מעל לריבית ממשלת ארה"ב לטווח של 30 שנה.
ההנפקה נוהלה על-ידי החשבת הכללית, סגן בכיר לחשבת הכללית יהלי רוטנברג ומנהל החוב הממשלתי גיל כהן, שהביאו לסגירת העסקה המוצלחת, באמצעות החתמים ברקליס, גולדמן זאקס וסיטי בנק.
הביקושים לאגרות החוב הסתכמו בכ-8.3 מיליארד דולר, יותר מפי 5 מהסכום שהונפק. הביקושים הגבוהים מצד משקיעים אסטרטגיים גדולים אפשרו הרחבת סדרה קיימת ל-30 שנה, שתומכת במדיניות אגף החשב הכללי להארכת החוב הממשלתי ומקטינה באופן משמעותי את סיכוני המחזור שלו.
ההנפקה התקיימה לאחר סבב פגישות נרחב שנערך בחודשים האחרונים בין אנשי אגף החשב הכללי למשקיעים זרים בארה"ב, אירופה ואסיה. הביקוש המרשים התאפשר גם בזכות משקיעים רבים אשר לקחו חלק בהנפקה. התקבלו ביקושים מלמעלה מ-200 משקיעים שונים הפרוסים בכ-30 מדינות, ביניהן: ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, שוויץ, סין ועוד. בין היתר, נרשמו ביקושים גבוהים בקרב משקיעים מוסדיים אסיאתיים.
זו ההנפקה הדולרית ה-11 במספר של מדינת ישראל והיא מהווה נקודת ייחוס לתמחור הסיכון של המשק הישראלי, וזאת בהתאם לתוכנית העבודה של אגף החשב הכללי שמטרתה לבנות עקום ייחוס במטבע זר בשווקים הגלובליים. ההנפקה לעשר שנים התאפיינה בעלות הגיוס הנמוכה ביותר ששילמה מדינת ישראל בדולר. ההנפקה האחרונה בדולר התקיימה בינואר 2013.
החשבת הכללית, רו"ח מיכל עבאדי בויאנג'ו: "הנפקת האג"ח אשר בוצעה לראשונה מישראל מאפשרת גמישות מירבית בתזמון ביצוע ההנפקה, בהתאם לתנאים האופטימליים השוררים בשווקים הגלובליים. כמו-כן, הרחבה של סדרת אג"ח קיימת אשר בוצעה לראשונה במסגרת הנפקה זו מאריכה את החוב הממשלתי ומגדילה את הנזילות של איגרת החוב".
שר האוצר משה כחלון: "ההנפקה המוצלחת מעידה על האמון הרב לה זוכה כלכלת ישראל בעולם. אני מודה לחשבת הכללית ולאנשיה על מאמציהם ועל התוצאה המרשימה שהושגה".

תאריך:  10/03/2016   |   עודכן:  10/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר השלים גיוס אג"ח בחו"ל ב-1.5 מיליארד ד'
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מחפש למה
עניי עירך קודמים  |  10/03/16 05:46
 
- אינך צודק
ארי כספי  |  10/03/16 14:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד פרץ
בזק תתחייב להשקיע בתשתיות סיבים אופטיים בהיקף של 5 מיליארד שקל על פני 5 שנים    משרד האוצר, פרטנר וסלקום צפויים להיאבק בהחלטה
איציק וולף
שגרירת פינלנד בישראל טענה כי אירופה אינה מחרימה את מדינת ישראל    "למדינת ישראל הזכות להתקיים בשלום, אך השטחים הפלשתינים אינם חלק מישראל"
אלעזר לוין
עוד בתקופת אורי אריאל כשר השיכון היו פרויקטים בשיטת מחיר למשתכן, טובים לא פחות מאלו של משה כחלון    אשדר בנתה ומכרה 72 דירות כאלו בבית"ר עלית, מחציתן למשפרי דיור, במחירים סבירים, וגם הרוויחה יפה
אלעזר לוין
דוחות אשדר חושפים: בניגוד להוזלות באפריקה-מגורים התייקרו דירות אשדר בחודשיים האחרונים ב-10% בממוצע    התייקרויות: 16% בחיפה, 11% באור עקיבא, 8.5% בבת ים    דירות בנתניה הוזלו ב-1%    סיבה עיקרית להבדל: אפריקה לא בונה בתמ"א 38
איציק וולף
המשרד להגנת הסביבה הודיע לחברת פז בתי זיקוק באשדוד כי עליה לשלם קנס עצום בגין חריגות מהיתר הזרמת השפכים לים ובשל הימנעות מטיפול בתקלות שהתגלו במתקני החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il