X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט אבי פורג: כאשר צרכנים ישראלים נפגעו מקרטל בינלאומי של חברות זרות, ניתן להגיש נגדם תביעה ייצוגית גם בישראל
▪  ▪  ▪
קרטל במסכים שטוחים [צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

בית המשפט בישראל יכול לדון בתביעה שעניינה קרטל בינלאומי, ככל שהדברים נוגעים להשלכותיו על הלקוח בארץ - קובע (10.3.16) רשם בית המשפט המחוזי מרכז, אבי פורג.
עמותת הצלחה הגישה בקשה לתביעה ייצוגית בסך 277-208 מיליון שקל נגד חברות AU, LG, סמסונג, Chi Mei ושארפ. זאת, לאחר שהאיחוד האירופי קבע שהן היו שותפות בשנים 2006-2001 לקרטל בלתי חוקי במחיריהם של מסכים שטוחים. האיחוד הטיל על החברות קנסות של 650 מיליון אירו, מתוכם 215 מיליון אירו על LG ו-117 מיליון אירו על AU.
בית המשפט התיר להצלחה להמציא את התביעה למקומות מושבן של החברות בטיוואן, יפן וקוריאה הדרומית. החברות (למעט סמסונג) ביקשו לבטל את ההיתר, ובדחותו את הבקשה דן פורג בין היתר בשאלת הפורום הנאות, דהיינו: האם בית המשפט בישראל יכול לעסוק בהשלכותיו של קרטל בינלאומי.
תשובתו של פורג חיובית, למעט בעניינה של Chi Mei. לאחר שהוא מציין, כי האכיפה הבינלאומית בתחום הקרטלים נמצאת עדיין בחיתוליה, הוא מוסיף: "נראה כי רק אכיפה טריטוריאלית בכל מדינה בה פעל הקרטל הבינלאומי ו/או השפיע מהותית על התחרות, תשיג הרתעה יעילה. כאשר ההשפעה על התחרות בשווקי המוצרים הסופיים (בהם מורכבים הפנלים המקורטלים) בישראל היא ייחודית לישראל ועניינה של התובענה בפיצוי לנפגעים תושבי ישראל שרכשו מסכים שטוחים ו/או מוצרים שבהם שולבו מסכים שטוחים, נראה שהפורום הנאות לדיון בתובענה זו הוא בישראל.
"ניתן להניח בסבירות גבוהה, כי המדיניות של רשויות האכיפה/הערכאות הזרות היא בראש ובראשונה להגן על התחרות והצרכנים בשוק המקומי... רשויות/ערכאות במקומות אחרים לא בהכרח ימצאו לנכון להשקיע את המשאבים או לדון בתביעות של נפגעים תושבי ישראל בגין נזק שנגרם כתוצאה מפגיעה בתחרות בישראל. מצב דברים כאמור לעיל מחזק את הטענה, כי הפורום הנאות לדון בתביעה זו שעניינה פיצוי לצרכנים העקיפים שרכשו את המוצרים בישראל ומטבע הדברים הם גם תושבי ישראל, הוא בישראל ולא במקום אחר".
את הצלחה ייצגו עוה"ד י' סבו, ע' מיוחס וא' ברעם, ואת החברות - עוה"ד צ' אגמון, א' שורק, י' עבאדי, נ' ויסמן, א' פרמדר, א' שפירא, ר' גלעד, י' רייטר, ד' אמיר, א' סוקניק, ח' דורון, א' פרינץ וג' לוין-גרינברג.

תאריך:  13/03/2016   |   עודכן:  13/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש בישראל יכול לדון בקרטל בינלאומי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
העובדים טוענים להתעלמות הנהלת החברה מהודעת היציגות ששלחה אליה ההסתדרות לפני מספר שבועות, לצד הפרעה בלתי חוקית להתארגנות העובדים    יו"ר ועד הפעולה, ורד כרמון: קוראת להנהלת החברה להתעשת ולכבד את רצון עובדיה במקום לדחוק אותנו לצעדים ארגוניים
יצחק דנון
החברה הישראלית תובעת 10.2 מיליון שקל בעקבות שני אירועים ביטוחיים והחזר של פרמיות שלטענתה נגבו ממנה ביתר
הלל קורן
הבנק המרכזי האירופי הוריד את הריבית לרמה שלילית של (0.4%-) והגדיל את רכישות האג"ח בחודש ל-80 מיליארד אירו    השבוע: החלטת הריבית של הפדרל ריזרב    אי.די.בי פתוח תימחק מהמסחר בבורסה
איתמר לוין
דימיטרי מלכיאל ביצע במשך ארבע שנים תרגילי "עוקץ" במיליוני שקלים נגד עולים ממדינות חבר העמים, שהיו במצב כלכלי קשה    רובינשטיין: תיק חריג בחומרתו בנוף העבירות הכלכליות
יצחק דנון
מכון קינן-שפי עתר נגד המשך ההתקשרות בין משרד הבריאות לבין חברת מדיטון אדם, למתן שירותי בדיקות למכון הרפואי לבטיחות בדרכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il